Πού να το φανταζόταν η γιαγιά Μαρίκα, η γιαγιά των τριών αδελφών Αγαδάκη από τη Σάμο, όταν τους έφτιαχνε τις δροσιστικές σπιτικές λεμονάδες της, πως κάποτε η απλή ιδέα της θα έπαιρνε επιχειρηματική υπόσταση και το πρόσωπό της θα γινόταν το σήμα κατατεθέν των παραδοσιακών αναψυκτικών Gia…giamas. Ποιος να ήξερε τότε πως οι γεύσεις και οι μυρωδιές που σημάδεψαν τα παιδικά καλοκαίρια των τριών αδελφών, του Κωνσταντίνου, του Ζαφείρη και του Γιώργου, θα γίνονταν η ώθηση που τους οδήγησε στη δημιουργία των αναψυκτικών Gia…giamas.
Η ιστορία των παραδοσιακών αναψυκτικών Gia…giamas γυρνά πολλά χρόνια πίσω, τότε που τα τρία αδέλφια ήταν παιδιά και ανυπομονούσαν να απολαύσουν την παγωμένη λεμονάδα τους από τα χέρια της γιαγιάς τους. Αυτή η ανάμνηση των παιδικών γεύσεων και της ανεπανάληπτης ανεμελιάς εκείνων των χρόνων έγινε ο συνδετικός κρίκος με το παρόν. Και πατώντας πάνω στις συνταγές της γιαγιάς δημιούργησαν τους χυμούς και τα αναψυκτικά Gia…giamas. Τιμώντας τη γιαγιά Μαρίκα από το Καρλόβασι, και συνδυάζοντας και το γενναιόδωρο «γεια μας» της ελληνικής κουλτούρας.
Η δραστηριότητα της οικογένειας Αγαδάκη στον χώρο της καφεστίασης μετρά πάνω από είκοσι χρόνια, με την εταιρεία Barista Pro να έχει διαρκή παρουσία από το 1997 στον κλάδο. Τα προϊόντα Gia…giamas, από τις τελευταίες προσθήκες στους κωδικούς της, δημιουργήθηκαν και κυκλοφόρησαν στην αγορά το 2015. Και όπως συμβαίνει πολλές φορές, εκεί που συναντώνται η αγάπη, ο επαγγελματισμός, το πάθος, το μεράκι, η δημιουργικότητα και η καινοτομία, δεν αργεί να έρθει και η αναγνώριση. Το καλοκαίρι του 2018 οι προσπάθειες των ανθρώπων της Barista Pro, της εταιρείας πίσω από τα Gia…giamas, επιβραβεύτηκαν με 2 Χρυσά Αστέρια από το Διεθνές Ινστιτούτο Γεύσης και Ποιότητας (ITQI), στις Βρυξέλλες, για τη λεμονάδα. Το καλοκαίρι του 2019 ήρθε η σειρά της Ροδακινάδας Gia…giamas, η οποία τιμήθηκε επίσης με 2 Χρυσά Αστέρια, αλλά και της Barista Pro, που βραβεύτηκε με την αναγνώριση Top Beverages Supplier στο Coffee Business Award 2019.
Και όλα δείχνουν πως η δυναμική παρουσία της επιχείρησης της οικογένειας Αγαδάκη θα συνεχιστεί.
Η οικογένεια Αγαδάκη αφουγκράστηκε τη στροφή στα φυσικά προϊόντα, αλλά και την ανάγκη, ιδιαίτερα σε καιρό κρίσης, να αναδειχθεί και να αξιοποιηθεί η ελληνική παραγωγή. Έτσι, τα αναψυκτικά και οι χυμοί Gia…giamas, με τη νοσταλγική διάθεση που ξυπνά παιδικές αναμνήσεις στους παλιότερους και «εκπαιδεύει» τους νεότερους στις σπιτικές γεύσεις, είναι 100% φυσικά και ελληνικά προϊόντα, που φτιάχνονται από ελληνικά φρούτα.
Ακολουθούν, μάλιστα, και την εποχικότητα της πρώτης ύλης τους. Για παράδειγμα, η μανταρινάδα προσφέρεται από τον Οκτώβριο έως τον Μάρτιο, ενώ το καλοκαίρι διατίθενται οι «αντίστοιχες» γεύσεις: λεμονάδα, φράουλα με λεμόνι, ροδακινάδα, πράσινο μήλο με ρόδι και από το καλοκαίρι του 2020 και η «ελληνική πανδαισία», συνδυασμός εννέα φρούτων.
Το φετινό τρικυμιώδες και αλλόκοτο καλοκαίρι, με την πανδημία του κορονοϊού να θέτει σε νέο πλαίσιο τις ζωές όλων, η Barista Pro προσαρμόζεται στις νέες συνθήκες και προτείνει το μοντέλο ενός νέου project με τη νέα σειρά εμφιαλωμένων, που έχει δοκιμαστεί στις αγορές Ρόδου, Σάμου, Λέσβου και Κω με μεγάλη επιτυχία και προσφέρει στον καταναλωτή αίσθημα μεγαλύτερης ασφάλειας.
Κάθε μπουκάλι λεμονάδας περιέχει 54 λεμόνια, κάθε μπουκάλι ροδακινάδας 43 ροδάκινα, η μανταρινάδα 180 μανταρίνια. Με την προσθήκη νερού ή σόδας και πάγου, η παραδοσιακή γεύση- έμπνευση της γιαγιάς Μαρίκας ταξιδεύει από το Καρλόβασι μέχρι κάθε ποτήρι, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας και του εξωτερικού όπου διατίθενται τα προϊόντα Gia…giamas.
Στην Ελλάδα, μπορεί κανείς να βρει τα προϊόντα Gia…giamas σε πάνω από 1.500 σημεία, ενώ στο εξωτερικό το οικογενειακό εγχείρημα των αδελφών Αγαδάκη έχει ήδη παρουσία σε χώρες όπως η Γερμανία, η Ιταλία, το Κατάρ, η Αγγλία και η Ρουμανία.
Για τα τρία αδέλφια, πάθος-αγάπη–συναίσθημα είναι το τρίπτυχο της επιτυχίας, ενώ ο προσωπικός στόχος του Κωνσταντίνου Αγαδάκη, του διευθυντή πωλήσεων της εταιρείας, είναι το Gia…giamas να βρεθεί κάποια στιγμή σε όλη τη Γη. Και όπως εκμυστηρεύεται με πολύ χιούμορ, η γιαγιά Μαρίκα, που γίνεται με έναν τρόπο διάσημη, έχει μία πολύ αστεία και εντελώς «ελληνική» ανησυχία.
-Είστε ο πρώτος από τα αδέλφια που μπήκε στην κουζίνα και άρχισε να πειραματίζεται με τη συνταγή της γιαγιάς. Πώς ήρθε αυτή η πρώτη ιδέα; Υπήρξαν στιγμές απογοήτευσης, που σκεφτήκατε ότι μπορεί και να μην οδηγήσει πουθενά αυτή η προσπάθεια;
Όντως ανήσυχο πνεύμα από μικρός αλλά και λάτρης της παράδοσης, πειραματίστηκα με γνώμονα τις συμβουλές της γιαγιάς Μαρίκας. Η ιδέα ήρθε από την ίδια τη γιαγιά η οποία στα παιδικά μας χρόνια, έφτιαχνε την καλύτερη λεμονάδα που υπήρχε την εποχή εκείνη, ενθουσιάζοντας κάθε καλεσμένο της αλλά και όλους τους φίλους μας στα τότε παιδικά μας πάρτι. Επειδή είμαστε αισιόδοξοι και πιστεύουμε στις δυνατότητές μας, δεν απογοητευτήκαμε ποτέ και μέχρι σήμερα κοιτάμε το δάσος και όχι το δέντρο.
– Πώς είναι όταν οι οικογενειακές σχέσεις επεκτείνονται και στον εργασιακό χώρο; Πώς κυλά η δουλειά όπου συνεργάζονται τρία αδέλφια;
Τρεις λέξεις: Πάθος -Αγάπη – Συναίσθημα, που ισούνται με την Επιτυχία. Η δουλειά κυλάει άψογα και έχει χωριστεί σε 3 τομείς. Στο εμπορικό – μάρκετινγκ όπου διευθύνω εγώ, στον ποιοτικό έλεγχο όπου διευθύνει ο Ζαφείρης και στο οικονομικό όπου διευθύνει ο Γιώργος. Η κοινή προσπάθεια αποτελεί γνώμονα της όλης φιλοσοφίας μας. Εκτός από εμάς που φέρνουμε κάποιες ιδέες, έχουμε και μια ομάδα από παιδιά που πραγματικά αγαπάνε το προϊόν όπως και εμείς και όλοι μαζί εξελισσόμαστε συνεχώς χωρίς να εφησυχάζουμε ποτέ.
– Το επιχειρείν στο οικονομικό περιβάλλον της Ελλάδας, και ιδιαίτερα την εποχή της πιο βαθιάς κρίσης, θυμίζει «επικίνδυνη αποστολή». Πόσο τολμηρό είναι ένα επιχειρηματικό εγχείρημα σαν το δικό σας και με ποια εμπόδια ήρθε αντιμέτωπο;
Όντως βιώνουμε μια περίοδο βαθιάς κρίσης, αυτό όμως μας κάνει ακόμα πιο τολμηρούς, διότι όπως έλεγε και ο Αριστοτέλης Ωνάσης «Η κρίση κάνει Κροίσους». Η Ελλάδα μας είναι μια χώρα πλούσια σε εξαιρετικά προϊόντα που βγάζει η μάνα γη. Με ανθρώπους που καθημερινά δίνουν τον ιδρώτα τους για να βγάλουν το καλύτερο αποτέλεσμα στα φρούτα τα οποία αγοράζουμε από εκείνους. Τα εμπόδιά μας ήταν, όπως άλλωστε συνηθίζεται στην Ελλάδα, η γραφειοκρατία και οι μεγάλες εταιρείες που «σνόμπαραν» το προϊόν μας.
– Τα Gia…giamas είναι προϊόντα 100% φυσικά και 100% ελληνικά. Γιατί κάνατε αυτή την επιλογή;
Η επιλογή μας, όπως προαναφέραμε, είναι να στηρίξουμε την ελληνική οικονομία και φυσικά η εμπιστοσύνη μας κατά 100% στους Έλληνες παραγωγούς. Η Ελλάδα αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο επίκεντρο των παγκόσμιων εξελίξεων και σε τρόφιμα και σε ποτά, έχοντας κάνει τεράστια βήματα καλυτέρευσης στο προϊόν, στη συσκευασία και στην τιμή και πάνω απ’ όλα την αποδοχή των ξένων σε ό,τι θεωρείται ελληνικό.
-Έχετε πει πως η πρώτη εξαγωγή των αναψυκτικών Gia…giamas έγινε από έναν Ιταλό τουρίστα που τα γεύτηκε στη Ρόδο. Στη συνέχεια πώς εξελίχθηκε η επέκταση στο εξωτερικό, σε μία τόσο δυσμενή συγκυρία;
Ο ανταγωνισμός στο εξωτερικό πράγματι είναι τεράστιος. Η προσπάθεια που κάναμε ήταν να πείσουμε όλο και περισσότερους Ευρωπαίους πως τα προϊόντα μας διέπονται από Καινοτομία – Διαφοροποίηση και Παράδοση. Η αλήθεια είναι πως υπάρχει γενικά μια δυσπιστία για την Ελλάδα, ίσως λόγω λαθών που έχουν γίνει κατά το παρελθόν. Αυτό γίνεται μέγγενη πίεσης για καλύτερες τιμές.
-Η βάση της Barista Pro είναι η Σάμος, όπου και ζείτε. Εκεί έγινε και το πρώτο λανσάρισμα των αναψυκτικών Gia…giamas. Πώς έγινε η επέκταση στην υπόλοιπη Ελλάδα; Είναι πιο δύσκολο να επιχειρεί κανείς με αφετηρία την περιφέρεια;
Λόγω της σχέσης μας με την αγορά της εστίασης και των πολύ καλών σχέσεών μας με τους ανθρώπους της αγοράς σε πανελλαδικό επίπεδο, οι συνεργάτες μας έδειξαν από την πρώτη στιγμή εμπιστοσύνη και έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στη διάδοση του προϊόντος σε όλη την Ελλάδα και με ιδιαίτερη αγάπη, λόγω του ότι η αφετηρία μας ήταν η περιφέρεια.
-Κάνοντας έναν απολογισμό, πώς κρίνετε την πορεία των προϊόντων Gia…giamas και πώς φαντάζεστε τα επόμενα βήματά τους; Ποιος είναι ο δικός σας στόχος;
Είμαστε πάρα πολύ ευχαριστημένοι, πρωτίστως για τα Διεθνή Βραβεία που έχουν λάβει τα προϊόντα μας από το iTQi (Διεθνές Ινστιτούτο Γεύσης και Ποιότητας) το 2018 και το 2019, όπως και για τη συνεχόμενη πλέον ζήτηση του καταναλωτή στο brandname Gia…giamas. Ο προσωπικός μου στόχος είναι το Gia…giamas να βρεθεί κάποια στιγμή σε όλη τη Γη!
-Η γιαγιά Μαρίκα τι λέει που η συνταγή της- αν και μυστική- και το πρόσωπό της ταξιδεύουν στον κόσμο με όχημα τα προϊόντα Gia…giamas;
Εδώ θα σας πω κάτι που με έκανε να γελάσω, με φώναξε κάποια στιγμή η γιαγιά και μου λέει «παιδί μου, είμαι πολύ περήφανη για όλο αυτό που καταφέρατε να κάνετε και πραγματικά μου δίνετε χρόνια ζωής, απλώς έχω έναν ενδοιασμό, δεν πιστεύω τώρα που θα γίνω διάσημη να μου κόψουν τη σύνταξη!».