«Ηθοποιός, σημαίνει φως», τραγούδησε ο Δημήτρης Χορν, για να το διασκευάσει στη συνέχεια και ο Χάρρυ Κλυνν. Πολλές φορές αυτές οι τρεις λέξεις αμφισβητούνται, αλλά δύσκολα θα βρεθεί κάποιος που μπορεί να πει το οτιδήποτε αρνητικό για το ταλέντο, αλλά και τον χαρακτήρα ενός ανθρώπου που κατάφερε κάτι μοναδικό, που ειδικά για τα σημερινά δεδομένα, μοιάζει ασύλληπτο. Η είδηση της απώλειας του Χάρρυ Κλυνν βύθισε στο πένθος τόσο τον καλλιτεχνικό χώρο της χώρας όσο και ολόκληρη την Ελλάδα, που εκτιμούσε ιδιαίτερα το απύθμενο ταλέντο του Πόντιου ηθοποιού, όπως και τον χαρακτήρα του. Ο κατά κόσμον Βασίλης Τριανταφυλλίδης είχε και μια μεγάλη αγάπη, που δεν είχε τόση σχέση με τις καλλιτεχνικές του αναζητήσεις, το ποδόσφαιρο. Ένα άθλημα που υπηρέτησε από πολλά πόστα, ακόμη και από αυτό του προέδρου της ΕΠΑΕ. Όμως, ίσως αυτό που έχει αποτυπωθεί πιο έντονα στο μυαλό όλων αυτών που το παρακολούθησαν από κοντά, είναι το παιχνίδι που έδωσε στη Νέα Φιλαδέλφεια, για την οικονομική ενίσχυση των οικογενειών που έπληξε ο σεισμός στις Αλκυονίδες το 1981, όντας μέλος της ομάδας των ηθοποιών. Ως αντίπαλο είχαν μια ομάδα δημοσιογράφων, ενώ στο παιχνίδι έλαβαν μέρος και κάποιοι παλαίμαχοι ποδοσφαιριστές, όπως οι Μίμης Δομάζος, ο Κώστας Νεστορίδης και Μίμης Στεφανάκος, αλλά και ο τότε εν ενεργεία πρώτος σκόρερ του πρωταθλήματος, με τα χρώματα της ΑΕΚ, Ντούσαν Μπάγεβιτς.
Μεταξύ των συμπαικτών του Χάρρυ Κλυνν ήταν οι Αλμπέρτο Εσκενάζι, Γιώργος Φούντας, Γιώργος Κοτανίδης, Αντώνης Αντωνίου, Γιώργος Σίσκος, Νίκος Τσαχιρίδης, Δημήτρης Αρώνης, Κώστας Καραγιώργης, Νίκος Δαφνής, Γιάννης Σαββαΐδης, καθώς και ο Γιάννης Καλαμίτσης. Όμως, τα δύο άλλα μεγάλα αστέρια της ομάδας με τα μπλε ήταν οι Σωτήρης Μουστάκας, με τον οποίον έπαιξαν και… πρέφα σε μια γωνιά του γηπέδου, αλλά και ο Θανάσης Βέγγος. Ο αεικίνητος του ελληνικού κινηματογράφου, μπροστά σε ένα ποδοσφαιρικό κοινό περίπου 25.000 ατόμων, μόνο άμαθος δεν ήταν. Και αυτό, διότι τρία χρόνια πριν τη 13η Απριλίου του 1981, είχε δώσει ξανά ένα ανάλογο φιλικό, στο ίδιο γήπεδο, ίδια εποχή (άνοιξη), αλλά μπροστά σε περίπου 40.000 κόσμο.
Η αρχή είχε γίνει τρία χρόνια νωρίτερα…
Το ημερολόγιο έγραφε 20 Μαρτίου του 1978, όταν στον χώρο που έχει «αγκαλιάσει» μερικά από τα σπουδαιότερα γεγονότα τα οποία δεν συνδέονται αποκλειστικά με το ποδόσφαιρο, όπως η περίφημη συναυλία του Ρόρι Γκάλαχερ το 1981 και το πρώτο σόου των Iron Maiden στη χώρα, το 1988, υποδεχόταν κατάμεστο την ομάδα του Βέγγου, η οποία θα αντιμετώπιζε μια επίλεκτη ομάδα δημοσιογράφων. Η αναμέτρηση πραγματοποιήθηκε ξανά για καλό σκοπό: την ενίσχυση του ταμείου των καλλιτεχνών, οι οποίοι είχαν προχωρήσει σε απεργία, λόγω της κόντρας τους με την κρατική τηλεόραση, διότι δεν τους αναγνώριζε τα πνευματικά δικαιώματα. Ο δημοφιλής ηθοποιός ήταν και ο βασικός λόγος που έσπευσαν γύρω στους 40.000 ανθρώπους στο γήπεδο της ΑΕΚ, για να παρακολουθήσουν από κοντά το όλο θέαμα, που προϊδέαζε ότι δεν θα περιοριστεί αποκλειστικά στις τέσσερις γραμμές. Μάλιστα, ήταν τόσο μεγάλη η ζήτηση, που υπήρχαν και κάποιοι που «έσπρωχναν» στη μαύρη αγορά εισιτήρια των 80 δραχμών, στην τιμή των 120 δραχμών. Δηλώσεις του Βέγγου για το ματς, που αποτέλεσαν κάλεσμα στον κόσμο, είχε φιλοξενήσει μια ημέρα νωρίτερα η εφημερίδα «Αθλητική Ηχώ», με τις οποίες… απειλούσε τους αντιπάλους του ότι θα τους κατατροπώσει με το μεγάλο του «όπλο», που δεν ήταν άλλο από τα γρήγορα πόδια του. «Θα τους σκάσω στο τρέξιμο και θα βάλω δύο γκολ», ήταν η χαρακτηριστική ατάκα του. Και πράγματι, κράτησε την υπόσχεσή του, παρόλο που και τα δύο προήλθαν από το σημείο του πέναλτι, κι ας αγωνίστηκε μόνο στο δεύτερο μέρος.
Αποθέωση όταν μπήκε στο ματς, διακοπή όταν βγήκε
Το μεγάλο ενδιαφέρον, φυσικά, δεν βρισκόταν σε αυτά που συνέβαιναν στον αγωνιστικό χώρο, αν και ολόκληρο το γήπεδο σηκώθηκε όρθιο για να χειροκροτήσει τον Βέγγο, όταν εκείνος πέρασε σε αυτόν. Όταν ήρθε η στιγμή, στους περίπου 40.000 παρευρισκόμενους αυτής της μεγάλης παράστασης, επικράτησε ντελίριο. Η ομάδα του μεγάλου ηθοποιού δεν κατάφερε να νικήσει, καθώς οι δημοσιογράφοι επικράτησαν με 5-3. Όχι, δεν έγραψαν ό,τι ήθελαν οι άνθρωποι του Τύπου, αλλοιώνοντας την εικόνα του αγώνα. Αυτό ήταν το τελικό αποτέλεσμα, παρά το γεγονός ότι οι ηθοποιοί είχαν στις τάξεις τους… ενισχύσεις από παλαίμαχους ποδοσφαιριστές, μεγάλες δόξες του ποδοσφαίρου της χώρας. Η πιο χαρακτηριστική στιγμή του Βέγγου στο ματς, ήταν όταν δέχθηκε την κίτρινη κάρτα από τον διαιτητή Νίκο Ζλατάνο. Ο κόσμος… εξαγριώθηκε για την απόφαση αυτήν, ωστόσο ο ίδιος φρόντισε να τον ηρεμήσει, καθώς αρχικά υποκλίθηκε στον ρέφερι και στη συνέχεια έκανε δύο βήματα πίσω, για να σηκώσει και τα χέρια ψηλά. Λίγο αργότερα, η Δέσποινα Στυλιανοπούλου θα έπαιρνε τη θέση του, αφού πρώτα εκείνος είχε κάνει τη δουλειά του με τα δύο γκολ, αλλά ο αγώνας δεν θα συνεχιζόταν, διότι οι εκδηλώσεις λατρείας για τον δικό τους Θανάση, ήταν κάτι το συγκλονιστικό. Σύμφωνα με την περιγραφή του Γιάννης Αργυρίου στην «Αθλητική Ηχώ», γύρω από τον αγωνιστικό χώρο βρέθηκαν κοντά στους 5.000 θεατές, που σε κάθε διακοπή προσπαθούσαν να μπουν μέσα. Όταν ο Βέγγος αποχώρησε, χαιρετώντας τα πλήθη σαν τον μεγάλο μπαλαδόρο που αναγκαστικά εγκαταλείπει, η παρουσία τους ανάγκασε τον Ζλατάνο αναγκάζεται να σφυρίξει τη λήξη, «δίνοντας έτσι τέλος και στο ασταμάτητο γέλιο».
Σόου και μετά το τέλος του αγώνα
«Ήταν διέξοδος για τον κόσμο το ποδόσφαιρο»
«Όταν μπήκε στο παιχνίδι, έγινε πανδαιμόνιο»
Ο «θίασος» που πλαισίωσε τον μεγάλο Θανάση