Όταν γίνεται συζήτηση για συστήματα παιδείας και εκπαιδευτικά μοντέλα, η Φινλανδία πάντα αναφέρεται ως υπόδειγμα σχεδιασμού και αποτελεσματικής εφαρμογής. Αφενός είναι η περιγραφή των βασικών αρχών του συστήματος εκπαίδευσης στη χώρα, που δείχνει πολύ δελεαστικό με λίγες ώρες μαθημάτων (σε σχέση με άλλες χώρες), αραιά τεστ για τους μαθητές, μεγάλη αυτονομία των δασκάλων- για τους οποίους καλλιεργείται μεγάλος θαυμασμός. Αφετέρου είναι οι επιδόσεις των Φινλανδών στο διεθνές πρόγραμμα PISA για την αξιολόγηση των μαθητών (μια έρευνα που γίνεται κάθε τρία χρόνια υπό τον οργανισμό για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη), που δείχνουν να επιβεβαιώνουν πως κάτι καλό γίνεται εκεί. Μπορεί από το 2000, που βρέθηκε στην κορυφή της κατάταξης, η Φινλανδία να έχει χάσει τις πρώτες θέσεις, οι επιδόσεις των μαθητών παραμένουν ωστόσο καλές και θα φανταζόταν κανείς πως «ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις». Οι Φινλανδοί δεν φαίνεται να σκέφτονται το ίδιο. Κι έτσι, η χώρα αναθεωρεί τον τρόπο διδασκαλίας και συνολικά το εκπαιδευτικό μοντέλο στην ψηφιακή εποχή στην οποία ζούμε, επιχειρώντας να αναδείξει τις δεξιότητες των μαθητών στο επίκεντρο των εκπαιδευτικών μεθόδων. Φυσικά δεν συμφωνούν όλοι και υπάρχουν φωνές και φόβοι πως μια τέτοια κίνηση μπορεί να σημάνει στην πραγματικότητα υποχώρηση από την κεκτημένη επιτυχία. Η συζήτηση είναι ακόμα ανοιχτή.
Χρησιμοποιούν τρισδιάστατο εκτυπωτή για να δημιουργήσουν κτίρια-μινιατούρες της αρχαίας Ρώμης. Όλα μαζί θα χρησιμοποιηθούν για να παίξει όλη η τάξη μαζί ένα μεγάλο επιτραπέζιο παιχνίδι. Πρόκειται για μάθημα ιστορίας αλλά με μία διαφορά, εξηγεί στο BBC ο δάσκαλος στο σχολείο του Hauho, Aleksis Stenholm. Τα παιδιά αποκτούν δεξιότητες και στη χρήση τεχνολογικών μέσων, την έρευνα, την επικοινωνία και την πολιτισμική κατανόηση. «Κάθε ομάδα αριστεύει στο αντικείμενό της, το οποίο στη συνέχεια παρουσιάζει στην τάξη» εξηγεί ο δάσκαλος. Το επιτραπέζιο είναι η κορύφωση του πρότζεκτ και γίνεται παράλληλα με την «κανονική» διδασκαλία στην τάξη.
Η μέρα είναι κρύα και την ώρα του φαγητού κάποιοι μαθητές ασχολούνται με τα κινητά τους ενώ άλλοι, μικρότεροι σε ηλικία, αψηφούν το χιόνι για να κάνουν σκέιτ και να παίξουν ποδόσφαιρο και μπάσκετ. Ο διευθυντής Pekka Paappanen είναι θερμός υποστηρικτής της PBL και αναζητεί ποικίλους τρόπους να την εντάξει στην καθημερινότητα του σχολείου. «Συζητάμε ιδέες με τους δασκάλους, μετά εξασφαλίζω χώρο και χρόνο στο πρόγραμμα για να υλοποιηθούν» εξηγεί στο BBC. «Πιστεύω πως οι δάσκαλοι έχουν περισσότερη δύναμη έτσι, αλλά πρέπει να συνειδητοποιούν πως δεν μπορούν να κάνουν τα πάντα. Αφήνουμε πίσω κάποιες παλιές παραδόσεις αλλά κάνουμε παράλληλα αργά βήματα: Η δουλειά της διδασκαλίας των παιδιών μας είναι πολύ σημαντική και δεν πρέπει να κάνουμε λάθος».