Μετά από 18 μήνες περιορισμών που σχετίζονται με την πανδημία, ο ταξιδιωτικός τομέας θέλει να επιστρέψει και πάλι στην πρότερη πραγματικότητα. Οι ταξιδιώτες θέλουν και πάλι να ταξιδέψουν και οι ειδικοί του χώρου κάνουν λόγο για «ταξίδια εκδίκησης», την νέα τάση που θα κυριαρχήσει στην τουριστική βιομηχανία για αρκετό καιρό, απόρροια της πανδημίας.
Ο όρος «ταξίδια εκδίκησης» αναφέρεται στο φαινόμενο όπου οι άνθρωποι επιθυμούν να απελευθερωθούν από την καθημερινή ρουτίνα που έχει προκαλέσει την ανάπτυξη της «νέας κανονικότητας» στον απόηχο της κρίσης του κορονοϊού. Προέρχεται επίσης από μια περίσταση που έχει περιγραφεί ως «κόπωση κατά του lockdown» ή εξάντληση που κλιμακώνεται λόγω της μονοτονίας.
«Ταξίδια Εκδίκησης»: Tι είναι και πώς διαμορφώθηκαν
«Αν και ο όρος μπορεί να ακούγεται ανόητος, το “ταξίδι εκδίκησης” αναφέρεται στην ιδέα ότι θα υπάρξει τεράστια αύξηση στα ταξίδια καθώς γίνονται ασφαλέστερα και τα πράγματα ανοίγουν ξανά», δήλωσε ο Έρικ Τζόουνς, συνιδρυτής του ταξιδιωτικού περιοδικού The Vacationer στη Huffpost. «Ο όρος είναι επίσης ανταπόδοση κατά της Covid-19 και πώς χάνει τη δύναμή της στο να ελέγχει τις ζωές μας, συμπεριλαμβανομένης της ακύρωσης ταξιδιωτικών σχεδίων», συμπληρώνει.
Η απαίτηση του να ταξιδεύει κανείς ελεύθερα ή όσο πιο ελεύθερα μπορεί υπό τους περιορισμούς της Covid-19, είχε ως αποτέλεσμα, λοιπόν, την αύξηση των «ταξιδιών εκδίκησης». Την έντονη επιθυμία, δηλαδή, για ταξίδια ακόμη περισσότερο από ό,τι πριν από την έναρξη της πανδημίας -περισσότερο για την εκδίκηση για τον κορωνοϊό και τον περισσότερο από ένα χρόνο που πήγε χαμένος λόγω των παγκόσμιων lockdowns.
Σύμφωνα με το Fortune, η Tina Edmundson, υπεύθυνη μάρκετινγκ της Marriott International, θεωρεί τα «ταξίδια εκδίκησης» ως την πράξη για την αναπλήρωση του χαμένου χρόνου, καθώς και των χαμένων ευκαιριών -είτε για εκείνους που έχασαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν νέους προορισμούς και κουλτούρες είτε για να συνδεθούν με την οικογένεια και τους φίλους, οι άνθρωποι αισθάνονται σαν να τους έκλεψαν χρόνο αλλά και εμπειρίες από την ζωή τους.
«Οι τελευταίοι 18 μήνες ανάγκασαν τους ανθρώπους να επανεκτιμήσουν τη σημασία του ταξιδιού στη ζωή τους. Για πολλούς, αυτό που θεωρήθηκε “θέλω” έχει πραγματικά επαναταξινομηθεί ως “ανάγκη”, εξηγεί η Edmundson. «Το ταξίδι είναι καλό για τον κόσμο. Ανοίγει τα μυαλά, ενισχύει τη σύνδεση, διευρύνει τις προοπτικές και τροφοδοτεί την έμπνευση. Η πανδημία έκανε τους ανθρώπους να θέσουν εκ νέου προτεραιότητες και τα ταξίδια έχουν ανέβει στην κορυφή της λίστας, καθώς πολλοί άνθρωποι έχουν αναπτύξει μια νέα εκτίμηση για τα ταξίδια, τα οποία έχουν αποκτήσει μεγαλύτερο νόημα και μεγαλύτερη σημασία».
«Ταξίδια εκδίκησης»: Οι ταξιδιώτες δηλώνουν έτοιμοι
Μετά από περισσότερο από ενάμιση α χρόνο περιορισμών, πολλοί «εκδικητικοί» ταξιδιώτες μπορεί να αισθάνονται πιο διατεθειμένοι να ξοδέψουν τα χρήματά τους και να περιποιηθούν τον εαυτό τους όταν τα ταξίδια αναψυχής γίνουν ξανά επιλογή.
Με τόση μεγάλη ζήτηση, όλα δείχνουν ότι οι άνθρωποι είναι έτοιμοι να ξοδέψουν περισσότερα για τις ταξιδιωτικές τους εμπειρίες από ό,τι θα συνέβαινε πριν από την Covid- 19. Ως εκ τούτου, οι αναβαθμίσεις θα είναι ο κανόνας με τους ταξιδιώτες αποφασισμένους να αντισταθμίσουν τον «χαμένο χρόνο» του περασμένου έτους, αναφέρει η Huffpost.