Ένα υγιεινό μενού, ένας μακρύς κατάλογος ταινιών και πολλή υπομονή … για τους επιβάτες που κάνουν σήμερα την μεγαλύτερη πτήση στον κόσμο: έναν μαραθώνιο 19 ωρών που θα συνδέσει την Σιγκαπούρη με την Νέα Υόρκη.
Δύο κυβερνήτες και δύο συγκυβερνήτες στο κόκπιτ του Airbus A350-900 ULR δεν είναι υπερβολή για την διαδρομή των 16.700 χιλιομέτρων της πτήσης.
Με την πτήση SQ22 της Singapore Airlines, που θα απογειωθεί σήμερα το απόγευμα, θα ταξιδέψουν 161 επιβάτες 67 στην θέση «business» και 94 σε «premium economy». Ομως δεν υπάρχει θέση «economy».
Το πλήρωμα είναι 13μελές ώστε να εξασφαλίζεται τετράωρη ανάπαυλα για τον καθένα κατά την διάρκεια της μακράς πτήσης, όπως ορίζουν οι κανονισμοί.
Για τους επιβάτες, η πρόκληση είναι πώς θα περάσει ο χρόνος.
Οσοι δεν θα έχουν πάρει μαζί τους ένα ή και δύο τούβλα σε βιβλία, θα μπορούν να κάνουν επιλογή ανάμεσα σε ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές συνολικής διάρκειας 1.200 ωρών, δηλαδή δύο εβδομάδων.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το μενού περιλαμβάνει πιάτα επιλεγμένα ώστε να διασφαλίζεται η καλή υγεία των επιβατών που θα παραμείνουν στους αιθέρες για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα.
Για την βελτίωση των συνθηκών της πτήσης και την αντιμετώπιση του στρες που προκαλεί η παραμονή στο αεροπλάνο επί ένα σχεδόν 24ωρο, η οροφή της καμπίνας είναι υπερυψωμένη και τα παράθυρα είναι μεγαλύτερα, ενώ έχει τοποθετηθεί ειδικός φωτισμός με λαμπτήρες LED για τον περιορισμό του “jetlag” μέσω ενός παιγνιδιού με τα χρώματα.
Οι έρευνες δείχνουν ότι η ενυδάτωση και η διατροφή είναι σημαντικοί παράγοντες, σύμφωνα με την Ρένου Μπούλερ, ειδική της Frost & Sullivan σε θέματα υγείας.
«Πρέπει να αποφεύγονται τροφές που προκαλούν φούσκωμα, καθώς και η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ», εξηγεί.
«Η κύρια ανησυχία επικεντρώνεται στην φλεβική θρόμβωση ως συνέπεια της παραμονής σε καθιστή θέση επί μακρόν και της αφυδάτωσης», εξηγεί η Γκέιλ Γκρος, σύμβουλος του Εθνικού Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου της Σιγκαπούρης.
Η Airbus παρέδωσε το πρώτο της αεροσκάφος A350-900 ULR στην Singapore Airlines τον Σεπτέμβριο.
Αυτό το δικινητήριο αεροσκάφος επέκτεινε την μέγιστη προβλεπόμενη για το A350-900 ULR διαδρομή από 8.100 ναυτικά μίλια (περί τα 15.000 χιλιόμετρα/ 16 ώρες πτήσης) στα 9.700 ναυτικά μίλια (18.000 χιλιόμετρα/ μέχρι 20 ώρες πτήσης) χάρη στην βελτιστοποίηση της λειτουργίας του συστήματος καυσίμων που τού επιτρέπει να καίει 25% λιγότερο.
Υπό κανονικές μετεωρολογικές συνθήκες, η πτήση αυτή μέχρι το αεροδρόμιο του Νιούαρκ στην Νέα Υόρκη θα διαρκέσει 18 ώρες και 45 λεπτά.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Singapore Airlines προτείνει την διαδρομή αυτή. Την εξυπηρετούσε επί εννέα χρόνια πριν την εγκαταλείψει το 2013 όταν η άνοδος των τιμών του πετρελαίου της έκανε ζημιογόνα. Τότε χρησιμοποιούσε το τετρακινητήριο A340-500 που ήταν πολύ πιο ενεργοβόρο.
Αν και η τιμή του βαρελιού του πετρελαίου Brent έχει και πάλι ξεπεράσει τα 80 δολάρια, η εταιρεία είναι πεπεισμένη ότι αυτή η πτήση που την προτιμούν κυρίως οι επιχειρηματίες μπορεί να είναι κερδοφόρα.
Με την πτήση αυτή, η Singapore Airlines ανακτά την πρώτη θέση στις μεγάλες πτήσεις. Μέχρι σήμερα, οι δάφνες για την μεγαλύτερη πτήση ανήκαν στην πτήση 921 της Qatar Airways ανάμεσα στο Οκλαντ και την Ντόχα.