Μπορεί τελικά να μην απέχει πολύ η ημέρα που θα δούμε στους μεγάλους ελληνικούς δρόμους φορτηγά με ημιαυτόνομη οδήγηση, όπου οι οδηγοί τους θα κάθονται αναπαυτικά στο κάθισμα και το κουμαντάρισμα του τιμονιού θα το έχει αναλάβει το ίδιο το όχημα, καθώς στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» εντάσσονται σύμφωνα με πληροφορίες και έργα ανάπτυξης 5G λωρίδων κυκλοφορίας σε έξι μεγάλους αυτοκινητόδρομους της επικράτειας.
Πρόκειται για ένα έργο ύψους 160-180 εκατομμυρίων ευρώ, που αναμένεται να ενισχύσει θεαματικά την ανταγωνιστικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας και επί της ουσίας αποτελεί ένα ακόμη βήμα για να έρθει πιο κοντά η πλήρως αυτόνομη μετακίνηση των φορτηγών, ήτοι χωρίς να κάνει τίποτα ο οδηγός κατά τη διάρκεια της πορείας του οχήματος ή ακόμη περισσότερο… να μην υπάρχει καν οδηγός.
Χάρις στο ασύρματο σύστημα 5ης γενιάς (5G), τα αυτόνομα φορτηγά θα μπορούν με μικρότερο κόστος και μεγαλύτερες ταχύτητες να εξασφαλίζουν την αδιάλειπτη ροή των εμπορευματικών μεταφορών 24 ώρες 24ωρο, επτά ημέρες την εβδομάδα, χωρίς να καταπονείται κάποιος ανθρώπινος οργανισμός και όπως σημειώνουν οι γνωρίζοντες με μεγαλύτερη ασφάλεια στους δρόμους αφού θα υπάρχουν συστήματα που όπως επισημαίνεται, θα προβλέπουν το ατύχημα -αν και υπάρχουν πολλά ερωτηματικά τι θα συμβεί με κάποιους απρόσμενους παράγοντες.
Παράλληλα, αναμένεται να εγκατασταθούν και άλλα «έξυπνα» συστήματα που θα καλύπτουν όλους τους σημαντικούς ελληνικούς αυτοκινητόδρομους και ειδικότερα τα τμήματα Αθήνας – Θεσσαλονίκης – Ειδομένης, Εγνατία Οδό, Ιόνια Οδό, την Ολύμπια Οδό, τον Μορέα και την Ευρωπαϊκή Οδό Ε65 (ξεκινάει από τη Σουηδία και καταλήγει στα Χανιά, και όσον αφορά τη χώρα μας περιλαμβάνει την Ολυμπία Οδό/Α8 στο τμήμα Ρίο – Κόρινθος, και την Οδό Κεντρικής Πελοποννήσου, ήτοι τον άξονα Κόρινθο – Καλαμάτα). Μιλάμε επί της ουσίας για μια κάλυψη με 5G πάνω από 2.000 χιλιομέτρων και συγκεκριμένα 2.011. Όπως αντιλαμβάνεται κανείς πρόκειται για ένα εξαιρετικά φιλόδοξο που θα αλλάξει άρδην τον τομέα των μεταφορών.