Μια νέα µορφή χρηµατοδότησης φιλοδοξεί να αλλάξει ριζικά τους όρους του οικονοµικού παιχνιδιού σε ολόκληρο τον πλανήτη. Και το όνοµα αυτής «crowdfunding», το οποίο αποδίδεται στα ελληνικά ως «χρηµατοδότηση από το πλήθος» ή µε τον πιο δόκιµο όρο «διαδικτυακή µικροχρηµατοδότηση». Αν και λειτουργεί εδώ και µόλις µερικά χρόνια, καταγράφει ήδη εντυπωσιακές ιστορίες επιτυχίας µε… πολλά µηδενικά, για χιλιάδες εµπνευσµένους σχεδιαστές, επιχειρηµατίες, καλλιτέχνες, φιλανθρωπικές οργανώσεις, εµπόρους, ακόµη και γεωργούς, που κατάφεραν να κάνουντην ιδέα τους πράξη χάρη στις µικρές επενδύσεις χιλιάδων χρηστών του ∆ιαδικτύου. Μέσω του «crowdfunding» το πλήθος παύει να είναι ένας δυσφηµισµένος όχλος και µετατρέπεται σε µια ενεργή κοινότητα που ανακαλύπτει τις ιδέες που αξίζουν και συµµετέχει οικονοµικά σε αυτές.
Όπως γράφει το «Βήμα» οι συνεισφορές στη διαδικτυακή µικροχρηµατοδότηση διέπονται από τον απαράβατο κανόνα… «ό,τι έχετε ευχαρίστηση». Γι’ αυτό και κυµαίνονται από 1 δολάριο ως πάνω από 1.000 δολάρια, ενώ η συντριπτική πλειονότητα των χρηστών καταθέτουν γύρω στα 20-50 δολάρια. Τα χρήµατα εκταµιεύονται µόνο αν συγκεντρωθεί το σύνολο του ποσού, ειδάλλως επιστρέφονται στους µικροεπενδυτές. Οσο για τα ανταλλάγµατα για την επένδυση, κυµαίνονται από την αποστολή προϊόντων, εισιτηρίων και διαδικτυακών εφαρµογών ως την παροχή µετοχών της νεοσύστατης εταιρείας.