Βασικός στόχος της φετινής συμμετοχής της Ελλάδας με εθνικό περίπτερο στο Mobile World Congress 2016 και στην παράλληλη εκδήλωση 4YFN (Four Years From Now) για Start Ups, είναι η εδραίωση του ονόματος της χώρας στο διεθνή χώρο της υψηλής τεχνολογίας. Η έκθεση θα πραγματοποιηθεί στη Βαρκελώνη στις 22 – 25 Φεβρουαρίου 2016, που συνδιοργανώνουν ο Σύνδεσμος Εταιριών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδας (ΣΕΚΕΕ), η γενική γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων και το Enterprise Greece.
Έμφαση θα δοθεί στη δημιουργία συνεργιών και τη δικτύωση των επιχειρήσεων με αντίστοιχες επιχειρήσεις του εξωτερικού.
Το Mobile World Congress με έδρα διεξαγωγής τη Βαρκελώνη, αποτελεί το σημαντικότερο event παγκοσμίως στο mobile industry. Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων εντάσσονται, κάθετες εκδηλώσεις, workshops, η έκθεση όπου φιλοξενούνται όλες οι τάσεις στον ευρύτερο τεχνολογικό χώρο από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου, εθνικές αποστολές και φορείς από όλο τον κόσμο. Οι επισκέπτες της έκθεσης φέτος υπολογίζεται ότι θα υπερβούν τις 100.000 ενώ προβλέπεται η συμμετοχή περισσοτέρων από 5.000 CEOs.
Με αφορμή την φετινή συμμετοχή διοργανώθηκε σήμερα εκδήλωση και δόθηκαν στη δημοσιότητα απαντήσεις σε ερωτήματα 10 ερωτήσεις – 10 απαντήσεις:
• Άλλη μια «Εθνική Αποστολή» στη Βαρκελώνη; Στις πόσες φτάσαμε;
– Όντως, η «Εθνική Ελλάδος Τεχνολογίας» ξεκινάει άλλη μια φορά για τη Βαρκελώνη, σταθερή στο ετήσιο ραντεβού της με το Mobile World Congress, τη μεγαλύτερη εκδήλωση στον κόσμο στο χώρο του Mobility, που καλύπτει πλέον σχεδόν οτιδήποτε έχει να κάνει με την ψηφιακή τεχνολογία. Αυτή είναι η τέταρτη κατά σειρά φορά που η χώρα μας συμμετέχει με εθνικό περίπτερο, στο πλαίσιο πρωτοβουλίας του ΣΕΚΕΕ, με τη στήριξη της ελληνικής πολιτείας και με σημαίνοντες χορηγούς, στο οποίο «φιλοξενούνται» όχι μόνο μέλη του, αλλά πάμπολλες μικρές και μεγαλύτερες εταιρίες, εκπαιδευτικά ιδρύματα, ερευνητικά ινστιτούτα, αλλά και νεοφυείς επιχειρήσεις – ουσιαστικά, όλο το οικοσύστημα της ψηφιακής τεχνολογίας και της καινοτομίας στη χώρα. Βεβαίως, στο MWC συμμετέχουν και φέτος (όπως είχαν κάνει με επιτυχία όλη την τελευταία δεκαετία) αρκετές ακόμα ελληνικές επιχειρήσεις, σε δικούς τους χώρους εκτός περιπτέρου, όμως η αλληλοϋποστήριξη και οι συνέργειες με την εθνική συμμετοχή, την οποία ενισχύουν με το κύρος τους, είναι πολλές και σημαντικές.
• Ποιό είναι το μήνυμα και ο στόχος της αποστολής, φέτος;
– Τα τρία προηγούμενα χρόνια, η ελληνική αποστολή είχε «περάσει» τα μηνύματα πως οι Έλληνες καινοτόμοι, “παίζουν” στη διεθνή σκηνή πως αποδεχόμαστε τις προκλήσεις και πως το οικοσύστημά μας μεγαλώνει. Φέτος, καλούμε τους επισκέπτες της έκθεσης να δουν το σπουδαίο ρόλο που παίζει η τεχνολογία στην καθημερινότητά μας – τους δείχνουμε, δηλαδή, πως για κάθε ώρα του 24ώρου, υπάρχει μια εφαρμογή, μια λύση, μια πρόταση από τις ελληνικές εταιρίες. Στόχος είναι η κατοχύρωση του ονόματος της Ελλάδας ως διεθνούς παίκτη στο χώρο της υψηλής τεχνολογίας και των κινητών επικοινωνιών, ειδικότερα, αλλά και η δημιουργία συνεργειών, με ακόμα εντονότερη δικτύωση σε σχέση με πέρυσι, όταν πραγματοποιήθηκαν πάνω από 200 προκανονισμένες συναντήσεις/επαφές με 20 εθνικές αποστολές.
• Η Ελλάδα συμμετέχει και στην, παράλληλη του MWC, εκδήλωση 4YFN;
– Το 4YFN (Four Years From Now) -που πραγματοποιείται σε δικό του χώρο, στη FiraMontjuic, για δεύτερη κατά σειρά χρονιά- είναι μια πολυήμερη σημαντική εκδήλωση αφιερωμένη στις νεοφυείς επιχειρήσεις, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Η χώρα μας δεν συμμετέχει, φέτος, με δικό της περίπτερο, όμως, οι εκπρόσωποι πολλών startup που «φιλοξενούνται» μαζί με το υπόλοιπο οικοσύστημα στο εθνικό περίπτερο, είναι βέβαιο ότι θα περάσουν πολλές ώρες στην παλιά Fira, με εξερευνητική διάθεση. Η παρουσία τους εκεί, που θα καταγραφεί και θα επικοινωνηθεί κατάλληλα, είναι το πρώτο βήμα για μια ισχυρή, επίσημη συμμετοχή το 2017…
• Υπάρχει κάποιο πρόγραμμα στήριξης όσων νεοφυών θέλουν να έρθουν και να παρακολουθήσουν το MWC;
– Βεβαίως, υπάρχει! Αντί συμβολικού ποσού, μπορούν να παρακολουθήσουν αυτή την ιδιαίτερα σημαντική εκδήλωση, όπου διαμορφώνονται και παρουσιάζονται όλες οι τάσεις οι οποίες θα επηρεάσουν την καθημερινότητά μας τα επόμενα χρόνια, και να αναζητήσουν ή δικτυωθούν με όλες τις πιθανές πηγές χρηματοδότησης. Μάλιστα, για όσες δεν μπορούν να διαθέσουν ακόμα κι αυτό το ποσό, η συμμετοχή αποφασίστηκε να είναι δωρεάν, με δεδομένη την ανάγκη ειδικά αυτών των επιχειρήσεων για εξωστρέφεια.
• Πόσο έχει επηρεάσει η διαρκής και μακροχρόνια κρίση το οικοσύστημα της τεχνολογίας στην Ελλάδα;
– Η κρίση μπορεί να έχει επηρεάσει οριζόντια κάθε κλάδο στην Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια, όμως, ειδικά σ’ ό,τι αφορά στην τεχνολογία οι αριθμοί δείχνουν μια άλλη, πολύ περισσότερο αισιόδοξη πραγματικότητα: τα έσοδα από τη διακίνηση προϊόντων και υπηρεσιών τεχνολογίας ξεπέρασαν πέρυσι το 1 δισ. ευρώ. Η ισχύς του κλάδου είναι αναμφισβήτητη, οι αναπτυξιακές προοπτικές του μεγάλες και η πολλαπλασιαστική του ικανότητα τόσο σημαντική, ώστε η αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας να θεωρείται πλέον εκ των ων ουκ άνευ για την ανάπτυξη και την πρόοδο της ίδιας της Ελλάδας.
• Υπάρχει κάποιο συνεκτικό και ολοκληρωμένο σχέδιο στρατηγικής γι’ αυτόν τον τομέα;
– Υπάρχει κι έχει αρχίσει να εφαρμόζεται σταδιακά από πέρυσι, με αφετηρία και προοίμιο το MWC15. Συμπληρώνονται ήδη δυο χρονιές εξωστρεφών δράσεων, με highlight τις ελληνικές συμμετοχές στο MWC, και θα ακολουθήσουν άλλες δυο, το 2017 και το 2018. Στόχος είναι η εξωστρέφεια που τόσο έχουμε ανάγκη να ενισχυθεί με επιχειρηματικές αποστολές του ΣΕΚΕΕ και των συνεργαζομένων ενώσεων του Σynergies στο CES του Λας Βέγκας τις ίδιες χρονιές, ενδεχομένως και στο MWC της Ασίας. Το οικοσύστημα συνεχίζει να αναπτύσσεται.
• Πόσες επιχειρήσεις, φορείς κ.λπ. παίρνουν φέτος μέρος στην Εθνική Ελλάδος Τεχνολογίας;
– Παρά την κρίση ή ενδεχομένως και λόγω αυτής -καθώς όλοι κατανοούν την αναγκαιότητα μιας κάποιας αντίδρασης, η οποία ως βασικό αντίδοτο αξιοποιεί την εξωστρέφεια και τη συνεπή παρουσία εκεί όπου «γίνονται πράγματα»- φέτος υπάρχει μεγάλη διάθεση συμμετοχής και εντυπωσιακή αύξηση του συνολικού αριθμού των συμμετεχόντων στο εθνικό περίπτερο, στο MWC. Συγκεκριμένα, 25 συμμετέχουν ως εκθέτες και άλλες 50 παρουσιάζουν προϊόντα και υπηρεσίες στο περίπτερο.
• Ακόμα κι αν κάποιες νεοφυείς ελληνικές επιχειρήσεις κάνουν (αναλόγως προϊόντος ή υπηρεσίας, προφανώς) αισθητή την παρουσία τους στη Βαρκελώνη, η καινοτόμα επιχειρηματικότητα την οποία αναπτύσσουν μπορεί να καταστεί βιώσιμη;
– Βεβαίως, μπορεί αν γίνουν οι σωστές επιλογές και ακολουθηθεί η σωστή στρατηγική! Ήδη, ελληνικές επιχειρήσεις τεχνολογίας διακρίνονται, εκτός από τους «παραδοσιακούς» τομείς όπου πάντα πηγαίναμε καλά (τουρισμός – αγροκτηνοτροφικά – υγεία κ.λπ.), και σε άλλους, πολυσυζητημένους «νέας κοπής», όπως τα Big Data, oι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες (FinTech) και το Internet των Αντικειμένων (ΙοΤ). Ημέρα με την ημέρα, αποδεικνύουμε διεθνώς με τέτοια παραδείγματα (που εκτίθενται ως case studies, στο ελληνικό περίπτερο) πως, εκτός από χρήστες, μπορούμε κάλλιστα να είμαστε και παραγωγοί καινοτομίας.