Έως και πέντε φορές υψηλότερες είναι οι τιμές στην Ελλάδα σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη. Σε συνθήκες οικονομικής ασφυξίας, ο Έλληνας καταναλωτής αναζητεί εναγωνίως τρόπους να περιορίσει όσο το δυνατόν περισσότερο τις δαπάνες του. Και επειδή τη ΔΕΗ, για παράδειγμα, δεν μπορεί να μην την πληρώσει, μοιραία συρρικνώνει το καλάθι του σουπερμάρκετ, βάζοντας πια ολοένα και περισσότερα ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα. Οι αριθμοί είναι αποκαλυπτικοί. Έρευνα της εταιρείας Focus-Bari, σύμφωνα με τις Αποκαλύψεις, δείχνει ότι το μαχαίρι στα έξοδα έφτασε 34% στα τρόφιμα-ποτα το καλοκαίρι του 2010, έναντι 21% το 2008, ενώ διαμορφώθηκε στο 32% στα προϊόντα σουπερμάρκετ, σε σχέση με 25% πριν από δυο χρόνια. Η τάση περικοπών έχει αποτυπωθεί και σε έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για την καταναλωτική συμπεριφορά στα σουπερμάρκετ, η οποία δείχνει πως πλέον πάμε με 66 ευρώ στην τσέπη από 71 ευρώ το 2007.