Την Τρίτη 26 Μαρτίου αναμένεται να συνεχιστεί η δίκη σε βαθμό πλημμελήματος, για το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond» στη θαλάσσια περιοχή Αθηνιός της Σαντορίνης, που άρχισε σήμερα, στο τριμελές πλημμελειοδικείο Πειραιά.

Για την υπόθεση,  όπως αναφέρει το ΑΠΕ, κατηγορούνται 13 άτομα, μέλη του πληρώματος και στελέχη της πλοιοκτήτριας εταιρείας και ένας επιθεωρητής του νηογνώμονα.

Σήμερα στο δικαστήριο, ξεκίνησε την κατάθεσή του ο αρχηγός του γκρουπ των τουριστών, στο οποίο βρίσκονταν οι δύο Γάλλοι υπήκοοι, που έως και σήμερα, είναι αγνοούμενοι.

Την Τρίτη η δίκη, θα συνεχιστεί με την υποβολή ερωτήσεων από τους συνηγόρους υπεράσπισης, ενώ το δικαστήριο έχει επιφυλαχθεί να αποφασίσει αν θα επιτραπεί στους δικηγόρους της πολιτικής αγωγής, να θέσουν ερωτήσεις για ζητήματα πέραν της ρύπανσης.

Από τη βύθιση του «Sea Diamond» διέρρευσαν στον θαλάσσιο χώρο περίπου 450 τόνοι καυσίμων, τα οποία άντλησε ιδιωτική εταιρεία με έξοδα της πλοιοκτήτριας εταιρείας ενώ οι ασφαλιστικές εταιρείες του πλοίου, έχουν καταβάλει αποζημιώσεις 5 εκατ. ευρώ σε όλους τους επιβάτες και τους συγγενείς των δύο θυμάτων.

Επίσης, έχει καταβληθεί το ποσό των 20 εκατομμυρίων δολαρίων για την αρχική απορρύπανση της περιοχής και απάντλησης των καυσίμων, καθώς και για τη διαχείριση του αντιρρυπαντικού φράγματος και υλικών.

Έως σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί 14 δειγματοληψίες από το ΕΛΚΕΘΕ για τη μελέτη των θαλάσσιων οργανισμών και του περιβάλλοντος από το ναυάγιο.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της τελευταίας έκθεσης του 2013, στη θαλάσσια περιοχή δεν διαπιστώνεται καμία επιβάρυνση ή ρύπανση του θαλάσσιου οικοσυστήματος της Σαντορίνης, από τη βύθιση του κρουαζιερόπλοιου.

Το κρουαζιερόπλοιο, «Sea Diamond» στις 5 Απριλίου 2007, στην προσπάθειά του να προσεγγίσει τον όρμο Φηρών, προσέκρουσε σε ύφαλο, που σύμφωνα με την πλοιοκτήτρια εταιρεία έγινε λόγω λανθασμένης χαρτογράφησης, με αποτέλεσμα να υποστεί τουλάχιστον τέσσερα ρήγματα και να υπάρξει εισροή υδάτων.

Αφού αποβίβασε τους 1500 επιβάτες με ασφάλεια σε παραπλέοντα πλοία και σκάφη, οδηγήθηκε στο σημείο «παλαιά ορυχεία» της Σαντορίνης, προκειμένου να επιχειρηθεί η προσάραξή του, κάτι όμως που δεν επετεύχθη, με αποτέλεσμα μετά από 13 ώρες να βυθιστεί.