Ο τραγουδοποιός, στιχουργός και ερμηνευτής Παύλος Σιδηρόπουλος ήρθε για να αφήσει το στίγμα του βαθιά χαραγμένο στην ελληνική μουσική σκηνή. Ο άνθρωπος που πάντρεψε αβίαστα τους ξενόφερτους ροκ και μπλουζ ήχους με την παραδοσιακή μουσική της χώρας μας και τα ρεμπέτικα ακούσματα δεν χρειάζεται φυσικά συστάσεις! Παρόλο που έζησε μόλις μέχρι την ηλικία των 42 ετών, άφησε πίσω του αξιοσημείωτη μουσική κληρονομιά με αντοχή στον χρόνο και επιρροή στους καλλιτέχνες που ακολούθησαν τα βήματά του. Ο Σιδηρόπουλος πήρε τη ροκ και την έκανε ένα βαθύτατα προσωπικό μουσικό ιδίωμα, γινόμενος ένας από τους πρωτεργάτες της ελληνικής μουσικής σκηνής… Πρώτα χρόνια
Οι Δάμων και Φιντίας συμμετέχουν επίσης στη ζωντανή ηχογράφηση «Ζωντανοί στο Κύτταρο» (1971) με τα κομμάτια τους «Απογοήτευση» και «Ο Γέρο-Μαθιός».
Την επόμενη χρονιά (1972), οι Δάμων και Φιντίας συνεργάζονται με δύο μέλη του συγκροτήματος Μπουρμπούλια, με το νέο ροκ σχήμα να διατηρεί ωστόσο το ίδιο όνομα. Σύντομα θα κυκλοφορήσουν έναν μικρό δίσκο, με τα τραγούδια του άλμπουμ -ανάμεσα στα οποία και «Ο Ντάμης ο ληστής»- να μπολιάζουν ροκ ήχους με δημοτικά και τζαζ ακούσματα και ελληνικό στίχο φυσικά.
Συνεργασία με τον Μαρκόπουλο
Στις μουσικές παραστάσεις του Μαρκόπουλου ο Σιδηρόπουλος συμμετέχει ως ηθοποιός και σατιρικός τραγουδιστής, ενώ το 1986 οι δύο μουσικοί θα συνεργαστούν ξανά στον δίσκο «Τολμηρή Επικοινωνία», όπου ερμηνεύει μια σειρά από τραγούδια και απαγγέλλει και τα ποιήματα «Γραμμή ανοιχτή» του Δημήτρη Βάρου και «Σκηνή της αφίξεως στη Γένοβα» του Γιώργου Χρονά.
Για τη συνεργασία με τον σπουδαίο έλληνα συνθέτη, ο Παύλος θα παρατηρήσει: «Δεν ήμουν δημιουργός. Ήταν μια εμπειρία ως εκτελεστής (…) στην αρχή μπήκα ασυνείδητα στο χώρο του Μαρκόπουλου, αλλά στην πορεία επάνω μπήκα συνειδητά. Ήταν μια εμπειρία αυτό που λένε σύγχρονο ελληνικό τραγούδι, που δεν μου πρόσφερε καμία συγκίνηση ή πολύ ελάχιστες». Για τον ίδιο ήταν απλώς ένα διάλειμμα στην προσωπική του πορεία, γι’ αυτό και δεν θα συνεχίσει παρά τις καλές προτάσεις που του γίνονται… Σπυριδούλα, Εταιρεία Καλλιτεχνών και Απροσάρμοστοι
Παρά τη φήμη που απολάμβαναν οι Σπυριδούλα και τις απανωτές τους συναυλίες, η συνεργασία του Παύλου με το συγκρότημα τελειώνει σχετικά απρόοπτα. Ο Σιδηρόπουλος παρατηρεί επ’ αυτού: «Τα παιδιά στη Σπυριδούλα ήθελαν μια πιο μαρξιστική τοποθέτηση. Τα παιδιά θέλανε ένα γκρουπ με συγκεκριμένη πολιτική θέση, πράγμα στο οποίο εγώ δε συμφωνούσα και εκεί βρήκαμε ότι δεν ταιριάζουμε και σταματήσαμε να συνεργαζόμαστε» (συνέντευξη τον Οκτώβριο του 1982). Το καλοκαίρι του 1979, ο Σιδηρόπουλος δημιουργεί με μια παρέα μουσικών την μπάντα Εταιρεία Καλλιτεχνών, ερμηνεύοντας κλασικό ροκ & ρολ αλλά και δικά τους κομμάτια, τα οποία ωστόσο δεν θα ηχογραφήσουν ποτέ.
Παρά τον πρόσκαιρο χωρισμό των Απροσάρμοστων από τον Σιδηρόπουλο, το γκρουπ θα τα ξαναβρεί με τον Παύλο και θα παραμείνουν μαζί του μέχρι το τέλος. Το 1985 οι Παύλος Σιδηρόπουλος + Απροσάρμοστοι ρίχνουν στην αγορά τον δίσκο «Zorba the Freak», που περιέχει ορισμένα από τα πλέον δημοφιλή τραγούδια που έγραψε και ερμήνευσε ποτέ ο «πρίγκιπας», όπως τα «R’n’R’ στο κρεβάτι», «Άντε και καλή τύχη μάγκες», «Μίκη Μάου(ς)», ενώ είναι η πρώτη φορά που ο Παύλος γράφει και τραγουδάει στίχους στα αγγλικά («Clown»). Με τους Απροσάρμοστους, ο Σιδηρόπουλος θα δώσει αναρίθμητες συναυλίες, ενώ μία από αυτές τον Φλεβάρη του 1989 θα αποτυπωθεί σε δίσκο, το «Χωρίς Μακιγιάζ» (1989), ο οποίος θα αποτελέσει και το τελευταίο εν ζωή άλμπουμ για τον Σιδηρόπουλο… Άλλες δραστηριότητες
Ο Παύλος εμφανίστηκε και στην τηλεόραση ως ηθοποιός, στο σίριαλ «Οικογένεια Ζαρντή» του Κώστα Φέρρη το 1982, ενώ ασχολήθηκε εκτενώς και με την ποίηση. Ο ίδιος έγραφε συνεχώς και δεν μας χάρισε μόνο στίχους και ποιήματα, αλλά και δοκιμιακά κείμενα πολιτικών και φιλοσοφικών στοχασμών καθώς και (ημιτελή) θεατρικά έργα και διηγήματα. Το 1990 θα πει ο «πρίγκιπας» σε συνέντευξή του: «Νιώθω περισσότερο στιχουργός παρά μουσικός»… Θάνατος
Και βέβαια το 1992 κυκλοφορεί ο δίσκος «Τα μπλουζ του πρίγκηπα», με τις πειραματικές ηχογραφήσεις του Παύλου από το 1979-1981 να παντρεύουν το μπλουζ με το ρεμπέτικο.
Τελευταίος σταθμός στη μεταθανάτια δισκογραφία του ασίγαστου Σιδηρόπουλου θα είναι το 1994, όταν κυκλοφορεί ο διπλός δίσκος «Εν αρχή ην ο λόγος», που περιέχει ζωντανές ηχογραφήσεις, την απαγγελία ενός κειμένου καθώς και μια συνέντευξή του στην ΕΤ2, με τα περισσότερα τραγούδια του άλμπουμ να εκδίδονται για πρώτη φορά…
Δείτε όλα τα πρόσωπα που φιλοξενούνται στη στήλη «Πορτραίτα» του newsbeast.gr