Ως ένας από τους σημαντικότερους και πιο ποιοτικούς ρολίστες της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου, ο Γαβριηλίδης πλαισίωσε ιδανικά τα ιερά τέρατα της ελληνικής υποκριτικής αφήνοντας παρακαταθήκη κλασικές ερμηνείες και ρόλους-αριστουργήματα! Ο μεγάλος δευταραγωνιστής της οθόνης απαθανάτισε την ιδιαίτερη τέχνη του σε περισσότερες από 40 ταινίες, αποκαλύπτοντας τα πλούσια υποκριτικά του χαρίσματα σε μια σπουδαία καριέρα που μέτρησε περισσότερα από 50 χρόνια ζωής και επιτυχίας. Ο μισός αυτός αιώνας προσφοράς του στο θέατρο και τον κινηματογράφο και ιδιαίτερα οι υπέροχες κωμωδίες της Φίνος Φιλμ των δεκαετιών του ’50 και του ’60 φτάνουν και περισσεύουν για να δείξουν ποιος ήταν ο Γαβριηλίδης στην εποχή του, μια σταθερά της ελληνικής showbiz της εποχής που έκαναν ουρές οι παραγωγές να καπαρώσουν. Η φωνή της λογικής συνήθως στις ταινίες που πήρε μέρος, ο Γαβριηλίδης απορούσε με το χαρακτηριστικό του ύφος στις ασυνήθιστες καταστάσεις που τον υπέβαλλαν οι πρωταγωνιστές, αποκαλύπτοντας τη μεγάλη κωμική του στόφα. Πώς να τον ξεχάσεις ως εφοπλιστή Ζέμπερη που τον περνούσαν όλοι για σοφεράκι στο «Όταν λείπει η γάτα» ή σαν Τζον Μπάρκερ, Έλλην εξ Αφρικής, που τον απειλούσε ο Αθηνόδωρος Προύσαλης ότι θα του ρίξει φλιτ στο «Μια Ιταλίδα απ’ την Κυψέλη»; Ή όταν τσακωνόταν με την κινηματογραφική (και πραγματική) σύζυγό του Μαρίκα Κρεβατά στη «Γυναίκα μου Τρελλάθηκε», χαρίζοντας άλλη μια σπαρταριστή ερμηνεία; Οι δεύτεροι αλλά σημαντικότατοι ρόλοι που ερμήνευσε δεν μπορούσαν να παιχθούν από άλλους, καθώς ποιος θα πλαισίωνε καλύτερα τους ήρωες στα αξέχαστα «Πολυτεχνίτης κι Ερημοσπίτης», «Μια Τρελλή, Τρελλή Σαραντάρα», «Στουρνάρα 288», «Υιέ μου Υιέ μου», «Ο Γόης» κ.λπ.;
Πρώτα χρόνια
Άνοδος στο σανίδι
Κινηματογραφική καριέρα
Αν και δευτεραγωνιστής ισοβίως, ο Γαβριηλίδης κατάφερνε να κλέβει πάντα κάτι από τη λάμψη των πρωταγωνιστών και να κάνει ιδιαιτέρως αισθητή την παρουσία του με το πηγαίο και μεστό παίξιμό του. Το 1957 θα παίξει στο «Λατέρνα, φτώχεια και φιλότιμο», το 1958 στο «Δελησταύρου και υιός» και τον υπέροχο «Ήρωα με τις παντούφλες», το 1959 στο «Ξύλο βγήκε από τον Παράδεισο», μετρώντας έκτοτε αδιάλειπτους ρόλους σε δεκάδες ταινίες της εποχής, μέχρι και το 1973. Κλασικές θα μείνουν οι ερμηνείες του στις κωμωδίες της Φίνος Φίλμ «Μία Ιταλίδα απ’ την Κυψέλη» (1968), στον ρόλο του Ελληνοαμερικανού Τζον Πάρκερ, και στο «Μια τρελλή τρελλή σαραντάρα» (1966), στον ρόλο του κουφού γαμπρού που τον προξενεύουν στη Βλαχοπούλου! Οι 47 ταινίες που μας άφησε κληρονομιά περιλαμβάνουν ηχηρούς τίτλους της ελληνικής παραγωγής και απλώνονται μέχρι το 1973. Αν πρέπει να ξεχωρίσουμε κάποιες, θα περιλάβουμε τα φιλμ «Ο Ηλίας του 16ου» (1959), «Όταν λείπει η γάτα» (1962), «Ένας βλάκας με πατέντα» (1963), «Υπάρχει και φιλότιμο» (1965), «Μιας πεντάρας νιάτα» (1967), «Ο πεθερόπληκτος» (1968), «Η Παριζιάνα» (1969), «Δυο μοντέρνοι γλεντζέδες» (1971) και «Ο αισιόδοξος» (1973), η τελευταία του ταινία.
Ο κρυφός δεσμός με τη Μαρίκα Κρεβατά που κατέληξε σε γάμο