«Ο πολεοδομικός και χωροταξικός σχεδιασμός είναι ένα σχέδιο από το οποίο εξαρτώνται όλα τα έργα που κατασκευάζονται», τόνισε την Τρίτη, σε ενημέρωση προς τον Τύπο, ο αναπληρωτής υπουργός ΠΕΚΑ, Νίκος Ταγαράς, αναφερόμενος στο νομοσχέδιο για τη χωροταξική και πολεοδομική μεταρρύθμιση, που αύριο τίθεται σε ψηφοφορία, με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, στο θερινό τμήμα της Βουλής.
Στο νομοσχέδιο, το οποίο ικανοποιεί μνημονιακές υποχρεώσεις της χώρας, μεταξύ άλλων, προβλέπονται σημαντικές αλλαγές στις χρήσεις γης.
«Ο στόχος της μεταρρύθμισης είναι να επικαιροποιηθούν οι προηγούμενοι σχεδιασμοί και να ξεκαθαριστούν αλληλεπικαλύψεις, ευθείες συγκρούσεις και ασάφειες, που είχαν σοβαρές συνέπειες για τον πολίτη, τη δημόσια διοίκηση, αλλά και τις επενδύσεις», δήλωσε ο κ. Ταγαράς.
Όπως έκανε γνωστό, τα επίπεδα σχεδιασμού μειώνονται από επτά σε τέσσερα, και δίνεται η αρμοδιότητα στις αποκεντρωμένες διοικήσεις να εγκρίνουν τα νέα ρυμοτομικά σχέδια και τις τροποποιήσεις τους, προκειμένου να ολοκληρώνεται η διαδικασία μέσα σε λίγους μήνες. Πλέον, τα σχέδια πόλεως καθίστανται τοπικά χωρικά σχέδια, καλύπτουν ολόκληρη την έκταση ενός δήμου και εκδίδονται με Προεδρικό Διάταγμα.
Το ΥΠΕΚΑ προτίθεται να διατηρήσει τον ρόλο του συντονιστή στις χωροταξικές και πολεοδομικές αλλαγές, μέσω της αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών, και τη δημιουργία μίας ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων, συνδεδεμένης και με τα συναρμόδια υπουργεία, προκειμένου αυτή να ενημερώνεται αυτόματα με οποιαδήποτε νέα πληροφορία.
«Με τον πολεοδομικό σχεδιασμό, τους δασικούς χάρτες και το κτηματολόγιο διασυνδεδεμένα μεταξύ τους, θα φθάσουμε στο σημείο, όπου ο πολίτης θα έχει τη δυνατότητα μέσα από τον υπολογιστή του να παίρνει με ασφάλεια όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται, και να ξεκαθαριστεί η μορφή και το καθεστώς της ιδιοκτησίας στη χώρα. Ο στόχος είναι, έως το 2020 να έχει διαμορφωθεί ένα ταχύ και διαφανές πλαίσιο», ανέφερε ο κ. Ταγαράς.
Επιπλέον έκανε λόγο και για το μείζον ζήτημα της λογοδοσίας, καθώς πλέον θα καταλογίζονται ευθύνες για τυχόν καθυστερήσεις των έργων, με εκ προοιμίου σαφή καθορισμό χρονοδιαγραμμάτων, αλλά και με στενό έλεγχο της χρηματοδότησης.
Σημειώνεται ότι από το νομοσχέδιο έχουν εξαιρεθεί τα δύο κεφάλαια σχετικά με την ιδιωτική πολεοδόμηση και τους οικοδομικούς συνεταιρισμούς, τα οποία πρόκειται να έλθουν ξεχωριστά, έως την ερχόμενη εβδομάδα στη Βουλή.