«Ενδιάμεσο σταθμό, προκειμένου να υπάρξει πολιτική μεταφορών που θα καταστήσει την Ελλάδα διαμετακομιστικό κόμβο», χαρακτήρισε το νομοσχέδιο για την εξυγίανση του ΟΣΕ, ο υπουργός Μεταφορών, Δημήτρης Ρέππας, κατά την σημερινή, πρώτη ημέρα συζήτησής του στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής.
«Το σχέδιο νόμου, μπορεί να αλλάξει το σιδηροδρομικό τοπίο στη χώρα μας. Αν θέλουμε συνδυασμένες μεταφορές, βεβαίως ο σιδηρόδρομος θα πρέπει να έχει καλύτερο μερίδιο και καλύτερες υποδομές. Και προωθούμε ένα πρόγραμμα στο Θριάσιο Πεδίο, που θα αποτελεί την απόληξη των μεγάλων σιδηροδρομικών αξόνων της χώρας και θα συνδέεται με το λιμάνι του Πειραιά. Το 2011 θα είναι έτοιμη η γραμμή Λιμάνι – Εμπορευματικό Κέντρο – σιδηροδρομικοί και οδικοί άξονες – αεροδρόμιο. Για να ωριμάσει το σχέδιο, χρειάζεται επίπονη προσπάθεια, αλλά όλα ξεκινάνε απ’ το πρώτο βήμα – και το νομοσχέδιο είναι το πρώτο βήμα» ανέφερε ο κ. Ρέππας.
Απαντώντας σε αιτιάσεις της Αριστεράς περί υποταγής της κυβέρνησης στην «πολιτική του Μνημονίου», αλλά και σε σχέση με τις διαμαρτυρίες των εργαζομένων, ο κ. Ρέππας υπενθύμισε το τεράστιο ετήσιο έλλειμμα του Οργανισμού (1,2 δισ. ευρώ), το οποίο σε μεγάλο βαθμό οφείλεται και στα «αφύσικα υψηλά λειτουργικά κόστη και την μισθοδοσία».
«Κάνετε λόγο για «βαρβαρότητα», όταν διατηρείται η εργασία και το ύψος των αποδοχών, που είναι πάνω απ’ το μέσο όρο του δημόσιου τομέα! 1 δισ. ευρώ είναι το ποσό που προσπάθησε να εξοικονομήσει το κράτος περικόπτοντας το δώρο των Χριστουγέννων και 1,2 δισ. είναι το έλλειμμα του ΟΣΕ για το 2009. Μπορούμε να συνεχίσουμε έτσι; Και έπρεπε να έρθει κάποιος τρίτος να μας το πει;» αναρωτήθηκε ο υπουργός Μεταφορών.
Απαντώντας δε, στον εισηγητή της Νέας Δημοκρατίας, Σταύρο Καλαφάτη, ο οποίος είχε υποστηρίξει πως το κόμμα του είχε έτοιμο σχέδιο για την εξυγίανση του ΟΣΕ, σε αντίθεση με την κυβέρνηση που παραπέμπει πάρα πολλά σε μελλοντικές αποφάσεις διοικητικών συμβουλίων, ο κος Ρέππας αντείπε πως η κατάσταση του Οργανισμού κατά την παραλαβή του από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, μαρτυρά πως δεν υπήρχε τέτοιο σχέδιο – και αν υπήρχε, η ΝΔ «μάλλον αρνητικά θα πρέπει να αξιολογηθεί για την πολιτική της».
«Το κράτος, αναλαμβάνει τις ευθύνες του. Αναλαμβάνει τα βάρη, τα χρέη. Και αναλαμβάνει την υποχρέωση, όπως προβλέπεται στο νόμο, να στηρίξει το επενδυτικό πρόγραμμα, εκσυγχρονισμού της υποδομής των σιδηροδρόμων» υπογράμμισε μεταξύ άλλων ο υπουργός.
Η διαδικασία εξέτασης του νομοσχεδίου θα συνεχιστεί αύριο, με ακρόαση των ενδιαφερόμενων κοινωνικών φορέων. Σε κάθε περίπτωση ωστόσο, η Νέα Δημοκρατία δήλωσε πως θα υπερψηφίσει το νομοσχέδιο επί της αρχής, τα κόμματα της Αριστεράς πως θα το καταψηφίσουν, ενώ ο ΛΑΟΣ, αναμένεται να δηλώσει «παρών» κατά την ψηφοφορία.