Μήνυμα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση να συνεργαστεί με το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης προς την κατεύθυνση της οργανογράφησης των υπηρεσιών της και της υποβοήθησης της κινητικότητας, αν θέλει να αποφύγει νέα οριζόντια μέτρα, απέστειλε ο αρμόδιος υπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στην ομιλία του στη Βουλή επί του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Οικονομικών.
«Δεχθήκαμε κατηγορία από την ΚΕΔΕ, πως κινηθήκαμε με οριζόντια μέτρα. Αν είχαν κάνει σωστά τη δουλειά τους και είχαμε περιγράμματα θέσεων και πλεονάζοντος προσωπικού, δεν θα χρειάζονταν οριζόντια μέτρα, και δεν θα χρειαστούν αν κάνουν σωστά τη δουλειά τους» δήλωσε ο κ. Μητσοτάκης.
Στο ίδιο πλαίσιο, ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης παρουσίασε την κατάργηση της δημοτικής αστυνομίας ως παράδειγμα «πραγματικής κινητικότητας» και όχι ως μέτρο «αναγκαστικής απομάκρυνσης υπαλλήλων». Αν είχε ξεκινήσει η ανασυγκρότηση από τη μέρα που η Ελλάδα μπήκε στο μνημόνιο «δεν θα είχαμε 1,5 εκατομμύριο ανέργους ούτε οριζόντιες περικοπές στους δημόσιους υπαλλήλους» υποστήριξε ο κ. Μητσοτάκης.
Πλέον, οι υποχρεωτικές αποχωρήσεις θα ξεκινήσουν από τους επίορκους υπαλλήλους και από εκείνους που έχουν χρησιμοποιήσει πλαστά πιστοποιητικά, ειδικά εκείνα που αφορούν τη γλωσσομάθεια. Η διευθέτηση του προβλήματος και των προσωρινών διαταγών (άρθρο 106 του πολυνομοσχεδίου) θα οδηγήσει τον Δεκέμβριο στην έξοδο και κάποιους συμβασιούχους «που είχαν πετύχει έμμεσα καθεστώς μονιμότητας καταπατώντας βάναυσα τις προβλέψεις του Συντάγματος».
Όσοι απομείνουν να απολυθούν μέσω της διαδικασίας της κινητικότητας και θα επιλεγούν με βάση την εργασιακή τους εμπειρία, κάποια κοινωνικά κριτήρια, αλλά κυρίως από τον τρόπο εισαγωγής τους στο Δημόσιο. «Αν πρέπει να υπάρχει ένα κριτήριο, αυτό είναι το ΑΣΕΠ. Μπορεί να διαφωνεί κανείς με το κριτήριο αυτό;» αναρωτήθηκε ο υπουργός.
Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Μητσοτάκης εξέφρασε την πεποίθησή του πως οι κυβερνητικές επιλογές τυγχάνουν της συμφωνίας μίας «σιωπηρής πλειοψηφίας που ζητά αλλαγές στο κράτος» αποτελούμενης, τόσο από εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα, όσο και του δημοσίου. Σε κάθε περίπτωση, η διοικητική ανασυγκρότηση έχει και μία ρεαλιστική πλευρά, εκείνη «της ικανοποίησης των ποσοτικών μνημονιακών στόχων, που αποτελούν προαπαιτούμενο για να συνεχιστεί η χρηματοδότηση της χώρας μας. Όταν έφτασε η τρόικα στο υπουργείο μου, το κοντέρ στην κινητικότητα ήταν στο μηδέν. Τώρα μπαίνουν σε καθεστώς κινητικότητας 4.200 υπάλληλοι και μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου 12.500 συνολικά» ανέφερε ο υπουργός.
Οι έμμεσες βολές του κ. Μητσοτάκη για τη θητεία του προκατόχου του, Αντώνη Μανιτάκη, προκάλεσαν την αντίδραση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της ΔΗΜΑΡ, Νίκου Τσούκαλη, δίνοντας συνέχεια σε μία άτυπη αντιπαράθεση μεταξύ της Νέας Δημοκρατίας και της Δημοκρατικής Αριστεράς που παρατηρείται από χθες, για τη διαχείριση των όρων του τελευταίου μνημονίου, τη μνημονιακή διαπραγμάτευση και τους λόγους αποχώρησης της ΔΗΜΑΡ από την κυβέρνηση.
Στο πλαίσιο της παρέμβασής του, ο κ. Τσούκαλης κατέθεσε έγγραφα για τη συνεργασία του κ. Μανιτάκη με τους Γάλλους εμπειρογνώμονες της Task Force σχετικά με την ανασυγκρότηση της δημόσιας διοίκησης. «Συμφωνούσαν πως οποιαδήποτε οριζόντια παρέμβαση θα τίναζε στον αέρα την όποια προσπάθεια και διαφωνούσαν με τον κ. Τόμσεν, ο οποίος επέμενε για απολύσεις.
Ο Γάλλος Πρόεδρος, Φρανσουά Ολάντ, μετά από συνάντηση που είχε με τον κ. Μανιτάκη, συμφωνούσε απολύτως με τη διαδικασία. Έχετε την εντύπωση πως το Συμβούλιο Διοικητικής Μεταρρύθμισης που προεδρεύεται από τον πρωθυπουργό και τους κορυφαίους υπουργούς, δεν είχε ενημερωθεί από τον κ. Μανιτάκη; Ήταν ενήμεροι οι πάντες, αλλά είχαν συμφωνήσει στο απολύτως σωστό: πως η μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης δεν μπορούσε να γίνει με οριζόντιες συμπεριφορές και κυρίως με την καλλιέργεια κλίματος γενικευμένης ανασφάλειας» σημείωσε ο Ν. Τσούκαλης.
Εξάλλου, ο εκπρόσωπος της ΔΗΜΑΡ κατηγόρησε την τρόικα ότι έβαζε ως στόχο πρώτης προτεραιότητας την κινητικότητα αντί για την οργανογράφηση της δημόσιας διοίκησης. Καθώς η διαπραγμάτευση της κυβέρνησης είχε καταφέρει να αντικαταστήσει τον όρο της «απομάκρυνσης υπαλλήλων» με εκείνον της «κινητικότητας» ο κ. Μανιτάκης ακολούθησε πιστά αυτήν την κατεύθυνση και έτσι «καταφέραμε ώστε οι 2.000 υπάλληλοι της κινητικότητας να μην απολυθούν, αλλά να απορροφηθούν στην πρώτη τους επιλογή. Ο κ. Τόμσεν δεν μπόρεσε να το χωνέψει, οπότε μείωσε τον χρόνο παραμονής των υπαλλήλων σε διαθεσιμότητα στους οκτώ μήνες, ώστε να μην γίνει κατορθωτή η απορρόφηση και των υπολοίπων» υποστήριξε ο κ. Τσούκαλης.
«Κάνετε λάθος. Τα οργανογράμματα για 450.000 δημοσίους υπαλλήλους είχαν τεθεί ως στόχος πρώτης προτεραιότητας για τον Ιούνιο» απάντησε ο κ. Μητσοτάκης. «Έχετε δίκιο, βεβαίως, για τους εμπειρογνώμονες της Task Force, η οποία έχει διαφορετική προσέγγιση από την τρόικα. Όμως εμείς διαπραγματευόμαστε με την τρόικα, η οποία έχει θέσει συγκεκριμένους ποσοτικούς στόχους, τους οποίους η κυβέρνηση γνώριζε» πρόσθεσε.
«Ως άνθρωπο και επιστήμονα, σέβομαι τον κ. Μανιτάκη, αλλά δεν μπορώ να παραγνωρίσω το γεγονός, πως η χώρα είχε σκληρή δέσμευση ως προαπαιτούμενο που δεν είχε εκπληρώσει» κατέληξε ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης.