«Τερματίζουμε το παλιό και τις τακτικές του παρελθόντος που έφεραν τη χώρα μας σε αυτό το στάδιο». Αυτό είναι το μήνυμα του 12ου Περιφερειακού Συνεδρίου για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών – Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης από το βήμα του διήμερου συνεδρίου που διεξάγεται στο Λαύριο.
Επεσήμανε πως το 12ο συνέδριο Ανατολικής Αττικής έχει ιδιαίτερη σημειολογία, γιατί «η πρωτοβουλία του Αλέξη Τσίπρα, για την παραγωγική ανασυγκρότηση όλης της χώρας, μέσα από μία δημοκρατική διαδικασία, αυτή των αναπτυξιακών συνεδρίων, διοργανώνεται δίπλα στον τόπο μαρτυρίου και θυσίας, στο σύμβολο του αέναου αγώνα του ελληνικού λαού για Δημοκρατία, δικαιοσύνη, ανεξαρτησία και αξιοπρέπεια, στο νησί της Μακρονήσου. Διαχρονικές αξίες και ζητούμενα, που βρίσκονται στον αντίποδα, όσων ζήσαμε και όσων επιβλήθηκαν στη σύγχρονη περιπέτεια που είχε ο ελληνικός λαός με τα μνημόνια το 2010».
Χαρακτήρισε το 2018 «έτος πλέον κρίσιμο για τη μετάβαση της χώρας στη νέα εποχή». «Εργαζόμαστε ώστε η ανάκαμψη της οικονομίας που ξεκίνησε, να δυναμώσει. Υλοποιούμε τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις, που θα μας επιτρέψουν να βγάλουμε τη χώρα από τα μνημόνια αποκτώντας μεγαλύτερους βαθμούς ελευθερίας στην άσκηση της οικονομικής πολιτικής. Διαπραγματευόμαστε με τους Ευρωπαίους εταίρους μας την ελάφρυνση του χρέους, για μια πρόσθετη ανάσα στην ελληνική κοινωνία και την ελληνική οικονομία» πρόσθεσε ο υπουργός Μεταφορών, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, στόχος του συνεδρίου είναι «να επεξεργαστούμε από κοινού το πρόγραμμα στη νέα μεταμνημονιακή εποχή, να εξειδικεύσουμε την εθνική αναπτυξιακή στρατηγική, να αναζητήσουμε τρόπους σχεδιασμού της ανάπτυξης, της υλοποίησης των αποφάσεων με τη συμμετοχή και τον έλεγχο της κοινωνίας. Να εκπονήσουμε το σχέδιο της χώρας με την ελληνική κοινωνία και όχι χωρίς αυτή».
«Είμαστε όλοι μαζί εδώ για να δουλέψουμε. Πρέπει να συζητήσουμε θέματα που αφορούν τις περιοχές της Ανατολικής Αττικής όπως χωροταξικά, δασικές εκτάσεις – πυρκαγιές, αντιπλημμυρική θωράκιση της χώρας και δίκτυα ομβρίων υδάτων.
Ο κ. Σπίρτζης ζήτησε από την τοπική αυτοδιοίκηση να αποφασίσει ποια μορφή θέλει να έχει η Ανατολική Αττική, ποια χαρακτηριστικά θα έχει το λιμάνι του Λαυρίου και της Ραφήνας, αν θα γίνουν κόμβοι κρουαζιέρας και αν θα υπάρξει σύνδεση με τον προαστιακό σιδηρόδρομο αλλά και επέκταση της Αττικής Οδού.
Είναι σημαντικά έργα, είπε, αλλά μέχρι σήμερα δεν υπήρξε στρατηγικός σχεδιασμός από τις προηγούμενες κυβερνήσεις ούτε συνεννόηση με τους τοπικούς παράγοντες.
Ωστόσο ανέφερε ότι δεν θα διστάσει να συγκρουστεί για την υλοποίηση ορισμένων έργων που θα οδηγήσουν στην ανάπτυξη της Ανατολικής Αττικής, μιας περιοχής με βαριά ιστορία και κληρονομιά. Αναφερόμενος στη Μακρόνησο, ο υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε την πρόθεση της κυβέρνησης να ενταχθεί διοικητικά στην Περιφέρεια Ανατολικής Αττικής. «Η Μακρόνησος πρέπει να έρθει εκεί που ανήκει. Να είναι και διοικητικά μαζί μας, στη συγκεκριμένη περιφέρεια και δήμο. Μας θυμίζει την ιστορία και γι’ αυτόν τον λόγο αυτό πρέπει να πάψουν να υπάρχουν αυθαίρετες χρήσεις οι οποίες πληγώνουν την ιστορική μνήμη μας».
Προανήγγειλε επίσης την «έξοδο» των ΚΤΕΛ από το Πεδίο του Άρεως, καλώντας την Περιφερειάρχη Αττικής Ρένα Δούρου να πάρει πρωτοβουλία ώστε να δρομολογηθεί η σύνδεση των ΚΤΕΛ με τους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς (προαστιακός – μετρό) προκειμένου να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι της περιοχής. «Είναι τραγικό να μην υπάρχει σύνδεση των σταθμών σταθερής τροχιάς με δήμους και τα ΚΤΕΛ να φθάνουν μέσα στο κέντρο της Αθήνας» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης.
Αναφέρθηκε στην επέκταση του προαστιακού, τονίζοντας ότι το Λαύριο είχε σιδηροδρομική σύνδεση με την Αθήνα από το 1885 μέχρι και το 1957 οπότε και καταργήθηκε. Μάλιστα άσκησε κριτική στις προηγούμενες κυβερνήσεις και ειδικά στον Κωστή Χατζηδάκη για την κατάργηση σιδηροδρομικών γραμμών στην χώρα.
Τέλος ο υπουργός αναφέρθηκε:
- Στην αναγκαιότητα ίδρυσης των υδατοδρομίων στην περιοχή που θα επιτρέψει να υπάρξει σύνδεση με τις Κυκλάδες.
- Στη στελέχωση και λειτουργία του νοσοκομείου της περιοχής.
- Στη μεταφορά του Εργαστηρίου Ερευνάς και Τεχνολογίας του υπουργείου Μεταφορών που σήμερα στεγάζεται στο Ελληνικό σε χώρο του Τεχνολογικού – Πολιτιστικού Πάρκου Λαυρίου. Στο πλαίσιο αυτό θα υπάρξει συνεργασία με το ΕΜΠ ώστε να στελεχώνεται από επιστημονικό προσωπικό και να προχωρά στην υλοποίηση ιδεών νέων τεχνολογιών σε θέματα αυτοκινήτου και διασωστικών λέμβων.