Κατατέθηκε σήμερα στη βουλή το νομοσχέδιο για την άρση του καμποτάζ που – όπως τονίστηκε – θα ωφελήσει την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού στη χώρα μας, αλλά και τις συνδεόμενες με τη θαλάσσια κρουαζιέρα Ελληνικές Επιχειρήσεις.
Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι μέσα από το σχέδιο νόμου προωθούνται όλες οι διαδικασίες προς την κατεύθυνση της υπογραφής των συμβάσεων του Δημοσίου με τις Πλοιοκτήτριες εταιρίες σε διάστημα εντός 30 ημερών.
Σε πρώτη ανάγνωση, το σχέδιο νόμου σε ό,τι αφορά τις συμβάσεις επισημαίνει ότι με αυτές θα ρυθμίζονται θέματα απασχόλησης και ασφάλισης των Ελλήνων ναυτικών που απασχολούνται στα κρουαζιερόπλοια, βεβαίωσης και είσπραξης της ειδικής εισφοράς για κάθε επιβάτη, διενέργειας επενδύσεων από την πλοιοκτήτρια εταιρεία, καθώς και οι όροι παράτασης και πρόωρης λύσης της σύμβασης. Παράλληλα τονίζεται ότι το ακριβές περιεχόμενο των συμβάσεων θα καθορίζεται με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομίας και Πολιτισμού.
Ειδικότερα για τους Έλληνες Ναυτικούς, προβλέπεται ότι αυτοί θα εργάζονται με τις συνθήκες που προβλέπει η συλλογική σύμβαση εργασίας και θα παραμένουν ασφαλισμένοι σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται στο σχέδιο νόμου.
Στο σκέλος της σύμβασης Δημοσίου και Πλοιοκτήτριας εταιρίας επισημαίνεται ότι προβλέπεται λύση της σύμβασης με καταγγελία από το Δημόσιο, αν διαπιστωθεί παραβίαση των όρων της σύμβασης. Θα προβλέπονται οι όροι για τη λύση της σύμβασης με πρωτοβουλία της πλοιοκτήτριας εταιρείας.
Τα πλοία που θα εκτελούν κρουαζιέρες, όπως αναφέρει ρητά το νομοσχέδιο, θα πρέπει να μεταφέρουν περισσότερους από 49 επιβάτες, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 48 ώρες και η παραμονή στο λιμάνι από το οποίο θα ξεκινά τουλάχιστον 12 ώρες.