Είναι η πρώτη φορά έπειτα από 33 χρόνια που η βραδιά των Όσκαρ, αυτή την Κυριακή, θα έχει και ελληνικό ενδιαφέρον. Ο Γιώργος Λάνθιμος, που βρίσκεται ήδη στο Λος Άντζελες, και ο «Κυνόδοντας» μπορεί να επιστρέψουν στην Ελλάδα με το χρυσό αγαλματίδιο της καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας.
Η τελευταία φορά που ελληνική ταινία συμπεριελήφθη στην τελική πεντάδα ήταν το 1978 με την «Ιφιγένεια» του Μιχάλη Κακογιάννη.
Την βραδιά της απονομής , ο «Κυνόδοντας» έχει να αναμετρηθεί με το «Biutiful» του Αλεχάντρο Ιναρίτου που εκπροσωπεί το Μεξικό, το «Πέρα από το νόμο» (Hors la loi) του Ρασίντ Μπουσαρέμπ από την Αλγερία, το «In a better world» της Σουσάνε Μπίερ από τη Δανία και το «Incendies» του Ντενί Βιλενέβ από τον Καναδά.
Ο «Κυνόδοντας» αποτελεί την πέμπτη ελληνική ταινία που κερδίζει υποψηφιότητα για Όσκαρ ξένης ταινίας, μετά την «Ηλέκτρα» (1963) και την «Ιφιγένεια» (1978) του Μιχάλη Κακογιάννη, τα «Κόκκινα Φανάρια» (1964) και «Το χώμα βάφτηκε κόκκινο» (1966) του Βασίλη Γεωργιάδη.
Η ταινία «Ποτέ την Κυριακή» ήταν υποψήφια για πέντε Όσκαρ, όχι όμως για βραβείο καλύτερης ταινίας.
Συνολικά πέντε Έλληνες έχουν κερδίσει Όσκαρ μέχρι σήμερα: η Κατίνα Παξινού, για την ερμηνεία της στην ταινία «Για ποιον χτυπά η καμπάνα» (Β’ γυναικείου ρόλου) το 1943, ο Μάνος Χατζιδάκις για το τραγούδι της ταινίας «Ποτέ την Κυριακή» το 1961, ο Βασίλης Φωτόπουλος για την καλλιτεχνική διεύθυνση και τα σκηνικά για τον «Ζορμπά» το 1965, ο Βαγγέλης Παπαθανασίου για τη μουσική στους «Δρόμους της Φωτιάς» το 1981 και ο Κώστας Γαβράς για το διασκευασμένο σενάριο του «Αγνοούμενου» το 1982.
Για τον Ζορμπά το 1965, η Λίλα Κέντροβα (που υποδυόταν στην ταινία την μαντάμ Ορτάνς) κέρδισε το Όσκαρ β’ γυναικείου ρόλου ενώ ο Βάλτερ Λασάλι βραβεύτηκε για την εκπληκτική του φωτογραφία στην ίδια ταινία.