Από τον ερχόμενο αγώνα του WSΒΚ στην Imola στις 30 Ιουνίου, επιτρέπεται για πρώτη φορά στη Ducati από το 2007 να συμμετάσχει χωρίς το σύστημα που περιορίζει τον όγκο του εισαγόμενου αέρα στον ψεκασμό.
Με την έναρξη της σαιζόν 2008, οι κανονισμοί επέτρεψαν σε δικύλινδρες Superbike του πρωταθλήματος να έχουν 1.200 αντί των 1.000 κυβικών των τετρακύλινδρων. Όμως για να υπάρχει ισονομία και ισορροπία ανάμεσα στα διάφορα είδη κινητήρων, οι κανονισμοί πρόσφεραν τη δυνατότητα να αποφασίζεται κατά περίπτωση η αύξηση του βάρους των δικύλινδρων (δηλαδή των Ducati) αλλά και του περιορισμού της δυνατότητας «αναπνοής» τους, μέσω ενός περιοριστικού συστήματος.
Αποτέλεσμα αυτών ήταν ο σαφής «ευνουχισμός» των ιταλικών καθαρόαιμων, για να πάψουν οι διαμαρτυρίες των Ιαπώνων.
Όμως φέτος, λόγω της καταστροφικής ως τώρα εξέλιξης των αγώνων για τη Ducati, η ομάδα ζήτησε και πήρε την άδεια να αγωνιστεί στην Imola χωρίς το περιοριστικό σύστημα.
Όμως οι Ιταλοί δεν περιμένουν κάποια συγκλονιστική βελτίωση. «Και πάλι θα υστερούμε σε τελική», δήλωσε ο Ernesto Marinelli, Ducati Superbike Project Manager. Από το ολότελα βέβαια καλή και η απόφαση αυτή; Ή έπονται και άλλες αλλαγές που θα επαναφέρουν την Ducati στο προσκήνιο;
Από το λανσάρισμα της 1098R το 2008, της πρώτης Superbike με 1.200 κυβικά στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, η Ducati είναι αναγκασμένη να χρησιμοποιεί μια περιοριστική εισαγωγή αέρα με διάμετρο 50 χιλιοστά. Μετά το φετινό αγώνα στην Monza της επιτράπηκε να αυξήσει τη διάμετρο στα 52 χιλιοστά.
«Αυτό μάς απέφερε γύρω στον 1,5 ίππο επιπλέον», εξήγησε ο Marinelli στο SPEEDWEEK.com. «Όταν οι περιορισμοί στην εισαγωγή απομακρυνθούν τελείως, υπολογίζουμε να κερδίσουμε γύρω στους 3,5 ίππους. Ναι, είναι ένα πλεονέκτημα για εμάς το να τρέξουμε χωρίς περιορισμό. Αλλά και πάλι θα υστερούμε σε τελική. Γιατί θα εξακολουθούμε να χρησιμοποιούμε τον εκκεντροφόρο και τα έμβολα παραγωγής, τα οποία περιορίζουν πολύ την ευστροφία του κινητήρα».
Στο παρελθόν, για να μπορέσει να αποσπάσει το μέγιστο από τον «ευνουχισμένο» κινητήρα της, η Ducati τοποθετούσε ειδικές κυλινδροκεφαλές. Τώρα για την Imola πρέπει πάλι να τις αλλάξει, ώστε να ανταποκρίνονται στην παροχή του διευρυμένου αεραγωγού. Κι επιπλέον βέβαια πρέπει να αλλάξει το mapping, δηλαδή όλη τη χαρτογράφηση της διαχείρισης του κινητήρα, του ψεκασμού και κάθε επιμέρους ρύθμισης.
Για 3,5 ίππους; Χαλάλι αν είναι να χαμογελάσει το χείλι του Checa.