Το Α’ Σκέλος των Superbike στο «στριφογυριστό» Portimao που με τα πάνω-κάτω του θύμιζε τρενάκι λούνα-παρκ, «χαμογέλασε» στο Marco Melandri, προσφέροντάς του τη δεύτερη φετινή νίκη και αναπτερώνοντας τις ελπίδες του για τον τίτλο.

Ήταν ένας έντονος και ταραχώδης αγώνας τακτικής που κατέληξε σε έναν τερματισμό-θρίλερ, με το νικητή να κρίνεται από το φώτο-φίνις: και εκεί ο Marco Melandri με την GoldBet BMW S1000RR επικράτησαν για μόλις 0,007 δευτ. του Sylvain Guintoli με την Aprilia RSV4R Factory.

Με βάση τη χτεσινή Superpole, φαβορί ήταν οι Tom Sykes, Eugene Laverty και Jonathan Rea. Όμως τα πράγματα εξελίχθηκαν αλλιώς: Ο Sykes έφυγε πρώτος και στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα διεκδικούσε τη νίκη, όμως ανεξήγητα στους 5 τελευταίους γύρους άρχισε να μένει πίσω για να τερματίσει 3ος και καταϊδρωμένος με 4 δευτ. διαφορά.

Ο Laverty από την άλλη έζησε μια φοβερή απογοήτευση. Πέρασε στον 6ο γύρο τον Sykes και πρώτος πλέον, βάλθηκε να φτιάξει διαφορά αλλά η μοτοσυκλέτα του εγκατέλειψε τα εγκόσμια με ένα σύννεφο καπνού από την εξάτμιση, ενώ διέσχιζε τη μεγάλη ευθεία. Καμμένη βαλβίδα ή πιστόνι θεωρείται η αιτία της εγκατάλειψης στον 12ο γύρο. Τρεις γύρους νωρίτερα μηχανικό πρόβλημα είχε οδηγήσει στην εγκατάλειψη και τον Jonathan Rea.

Μέχρι τα 2/3 του αγώνα οι αναβάτες οδηγούσαν μάλλον αμυντικά, με τους εναλλασσόμενους στην πρώτη θέση να ελέγχουν το ρυθμό, περιμένοντας το sprint του τερματισμού. Μετά την εγκατάλειψη του Laverty τα αίματα άναψαν μεταξύ Melandri και Sykes, ενώ ο συντηρητικός Sylvain Guintoli παρέμεινε θεατής από την 3η θέση, φαινομενικά ανίκανος να τους πλησιάσει.

Όμως μετά από μερικούς γύρους ο Γάλλος αύξησε ρυθμό, πιάνοντας Ιταλό και Άγγλο και κόλλησε πίσω τους.

Η πρώτη επίθεση έγινε από το Sykes στον 17ο γύρο. Πέρασε στα φρένα το Melandri για την Κ1 με μια σκληρή κίνηση, αναγκάζοντάς τον να σηκώσει τη BMW, να χάσει τη γραμμή του και να βγει στο χώρο διαφυγής.

Αμέσως ο Guintoli βρέθηκε 2ος και ρίχτηκε στο κατόπι της Kawasaki, αλλά ο Melandri επέστρεψε μανιασμένος στην πίστα και άρχισε να τους κυνηγά, έχοντας χάσει 2 ολόκληρα δευτερόλεπτα. Του πήρε μόλις 2 γύρους να ροκανίσει τη διαφορά και να βρεθεί στην ουρά των άλλων δύο.

Στον ίδιο γύρο, τον 19ο, ο Guintoli πέρασε το Sykes, κίνηση που επανέλαβε μετά από λίγες στροφές και ο Melandri. Γάλλος και Ιταλός έπειτα άρχισαν να «καλπάζουν» μόνοι, ενώ ο Άγγλος έμεινε πίσω.

Οι Guintoli και Melandri εναλλάχτηκαν πολλές φορές στην κορυφή του αγώνα μέσα στους 2 τελευταίους γύρους. Μπαίνοντας στην ευθεία για τον τελευταίο γύρο ο Marco πήρε τον «αέρα» του Sylvain και μπήκε πρώτος στην Κ1. Ο Γάλλος προσπάθησε να ανταποδώσει στην Κ3 αλλά δεν κατάφερε να κρατήσει τη γραμμή του, ανοίχτηκε και επέτρεψε στο Melandri ξεφύγει και να περάσει μπροστά.

Στην έξοδο της τελευταίας στροφής ο Guintoli κατάφερε να μαζέψει τη διαφορά του από την BMW και αν ο τερματισμός βρισκόταν 30μ. παρακάτω στη μεγάλη ευθεία θα είχε μάλλον περάσει πρώτη η Aprilia. Η ιστορία όμως έγραψε ως νικητή το Marco Melandri, αφού τερμάτισε πρώτος με διαφορά 7 χιλ. του δευτερολέπτου.

Τρίτος ήταν ο Sykes, ενώ πίσω του στην 4η θέση τερμάτισε ο εντυπωσιακός Leon Camier (Fixi Suzuki), με 10 δευτ. διαφορά από το Melandri. Είναι το καλύτερο φετινό αποτέλεσμα του Camier που δεν έκανε καλή εκκίνηση και στον πρώτο γύρο βρέθηκε 15ος ενώ είχε ξεκινήσει 13ος.

Ο Loris Baz με τη δεύτερη εργοστασιακή Kawa πήρε την 5η θέση όταν ο «αγαπημένος» του αντίπαλος, ο Davide Giugliano (Althea Aprilia) έπεσε ενώ τον είχε μόλις περάσει.

Σε μια μοναχική 6η θέση τερμάτισε ο Chaz Davies, με 7ο τον Michel Fabrizio που έμεινε μπροστά από το Jules Cluzel και τον απογοητευμένο Carlos Checa στην 9η θέση. Ο Ισπανός ξεκίνησε καλά και για ένα διάστημα βρέθηκε στην 6η θέση, όμως αργότερα υποχώρησε.

Δέκατος τερμάτισε ο ταλαιπωρημένος Federico Sandi, 11ος ο Vittorio Iannuzzo και 12ος ο Ivan Clementi, όλοι τους στον ίδιο γύρο με τον Melandri. Ο 13ος και τελευταίος αναβάτης, ο γερμανός Max Neukirchner με τη Ducati είχε ωστόσο ένα γύρο λιγότερο. Ο εγχειρισμένος Leon Haslam δεν άντεξε στον αγώνα και εγκατέλειψε στον 10ο γύρο με αφόρητους πόνους.

Αποτελέσματα Α’ Σκέλους στo Portimaο

1. Marco Melandri ITA BMW GoldBet S1000RR HP4 38′ 12.447
2. Sylvain Guintoli FRA Aprilia Racing RSV4 +0.007
3. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R +4.224
4. Leon Camier GBR Fixi Crescent Suzuki GSX-R1000 +9.479
5. Loris Baz FRA Kawasaki Racing ZX-10R +12.057
6. Chaz Davies GBR BMW GoldBet S1000RR HP4 +16.610
7. Michel Fabrizio ITA Red Devils Roma RSV4 +21.350
8. Jules Cluzel FRA Fixi Crescent Suzuki GSX-R1000 +22.337
9. Carlos Checa ESP Alstare Ducati 1199 R +23.662
10. Federico Sandi ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R +1’26.995
11. Vittorio Iannuzzo ITA Grillini Dentalmatic BMW S1000RR +1’27.119
12. Ivan Clementi ITA HTM BMW S1000RR +1′ 29.096
13. Max Neukirchner GER MR Ducati 1199 R (3 γύρους πίσω)

Δεν τερμάτισαν

14. Ayrton Badovini ITA Alstare Ducati 1199 R (συμπλήρωσε 19 γύρους)
15. Eugene Laverty IRL Aprilia Racing RSV4 (συμπλήρωσε 11 γύρους)
16. Leon Haslam GBR Pata Honda CBR1000RR (συμπλήρωσε 9 γύρους)
17. Jonathan Rea GBR Pata Honda CBR1000RR (συμπλήρωσε 8 γύρους)
18. Alexander Lundh SWE Pedercini Kawasaki ZX-10R (συμπλήρωσε 6 γύρους)
19. Davide Giugliano ITA Althea Racing RSV4 (συμπλήρωσε 5 γύρους)

Ταχύτερος γύρος αγώνα

Eugene Laverty IRL Aprila Racing RSV4 1’43.062

Επίσημα ρεκόρ WSBK στο Portimao

Ταχύτερος Γύρος: Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R 1′ 41.415 (2012)
Ταχύτερος γύρος αγώνα: Max Biaggi ITA Aprilia Alitalia RSV-4 1′ 42.774s (2010)