Ο Joan Barreda κέρδισε την τελευταία ειδική πριν την ημέρα ανάπαυλας στην Tucumán. O Pain χάνει το δρόμο και μαζί την πρωτοπορία στον αγώνα που έμεινε όμως στη Yamaha. Ο David Casteu με καλά υπολογισμένο ρυθμό και τακτική ξεκινά το 2ο μέρος του αγώνα με 9 λεπτά προβάδισμα.
Η ειδική όπως αποδείχθηκε τελικά ήταν άσκηση προσανατολισμού περισσότερο παρά οδηγικής δεξιότητας. Όλοι ανεξαιρέτως οι οδηγοί έχασαν τη διαδρομή, καθώς ακολούθησαν τις ροδιές και όχι τις οδηγίες του road book. Η κατάταξη διαμορφώθηκε τελικά ανάλογα με το πόση ώρα χάθηκε ο κάθε οδηγός.
Αυτό όμως δεν ήταν το μόνο απρόοπτο της ημέρας. Καταρρακτώδης τροπική βροχή που έπιασε μετά την εκκίνηση, άλλαξε την μορφολογία του εδάφους (δείτε το video) και οι οργανωτές μετέτρεψαν τελικά το μισό τμήμα της ειδικής σε απλή (για τα αυτοκίνητα), καθώς θεωρήθηκε ότι ο βαθμός δυσκολίας δεν ήταν ίδιος για όλους.
Στο χιλιόμετρο 122, ένα γκρουπ «χαμένων» οδηγών έφερνε γύρους για περισσότερο από μισή ώρα. Μεταξύ αυτών ήταν ο νικητής της προηγούμενης ημέρας Kurt Caselli αλλά και ο πρωτοπόρος μέχρι εκείνη την ώρα, Olivier Pain. Ακόμη και ο τοπικός “Chaleco” López, που ήταν 2ος στην γενική ήταν σε αυτό το γκρουπ, κατρακυλώντας κι αυτός στην κατάταξη.
Στο τέλος της ημέρας ο πιο ωφελημένος από όλη αυτή την αναστάτωση ήταν ο Joan Barreda της Husqvarna που απέσπασε έτσι την 3η του φετινή νίκη σε ειδική. Ξεκίνησε 21ος και όταν έφτασε στο σημείο είδε τους άλλους οδηγούς να γυρνάνε, οπότε δεν έχασε χρόνο. Μπορεί να είναι εκτός διεκδίκησης με τις 3 ώρες που έχασε την 3η ημέρα, όμως παραμένει πάντα υποψήφιος για νίκη σε ειδική.
Πίσω από τον Barreda και με 7 λεπτά διαφορά, τερμάτισε ο Αμερικανός Johnny Campbell φέρνοντας τη Honda για πρώτη φορά στο βάθρο. Αλλά και οι Ivan Jakes, Pedro Bianchi Prata και Vincent Guindani που ακολούθησαν, βρέθηκαν για πρώτη φορά σε τόσο υψηλές θέσεις.
Η 6η θέση του David Casteu ήταν αρκετή για να τον φέρει στην κορυφή της γενικής, ενώ άλλος «χαρούμενος» ήταν ο Cyril Despres. Ο Pole Marek Dabrowski έγινε ο εθελοντής δότης κινητήρα για την ΚΤΜ του πρωταθλητή. Ο Γάλλος ακινητοποιήθηκε, μία ημέρα όπου η επίσημη τεχνική βοήθεια απαγορευόταν. Με τη «δωρεά» συνέχισε με αναγεννημένη μοτοσυκλέτα και κατάφερε να ανέβει 2ος στη γενική, 9′26″ από τον Casteu. Ωστόσο δεν θ αποφύγει την ποινή 15’ που ορίζεται για αλλαγή κινητήρα, οπότε θα κατηφορίσει και πάλι στην 6η θέση.
Νέος νικητής υπήρξε και στα Quad, όπου ο Νοτιοαφρικανός Sarel Van Biljon παρά την πρώτη του συμμετοχή στο Dakar, τα πηγαίνει περίφημα. Στην προηγούμενη ειδική ήταν 2ος για 34″ μόλις, όμως στη διαδρομή από την Salata στην Tucumán ήταν ο ταχύτερος. Δεύτερος τερμάτισε ο Marco Patronelli, που προηγείται με μεγάλη διαφορά στη γενική.
Στα αυτοκίνητα οι καιρικές συνθήκες δυσκόλεψαν τα πράγματα με την βροχή να ανακόπτει τον ρυθμό τους. Στο χιλιόμετρο 88 ο αγώνας διακόπηκε καθώς ο ξεροπόταμος που αποτελούσε τη διαδρομή πλημμύρησε. Ο Nasser Al-Attiyah προηγείτο σε εκείνο το σημείο και μάλιστα 3 λεπτά μπροστά από τον Stéphane Peterhansel.
Στη συνέχεια ήρθαν τα προβλήματα προσανατολισμού για περισσότερα από 50 αυτοκίνητα, με την κατάταξη να γίνεται άνω κάτω. Ο Al-Attiyah πέραν αυτών κατάφερε να κολλήσει και έμεινε να βλέπει τους άλλους να απομακρύνονται.
Έτσι ο Guerlain Chicherit που κυνηγά επίμονα την πρώτη του νίκη στον αγώνα, έφτασε μεν πρώτος στον τερματισμό, χωρίς όμως να μπορεί να το χαρεί, μέχρι να επιβεβαιωθούν τα αποτελέσματα την επόμενη ημέρα…
Για τα φορτηγά δεν υπήρχε χρονομετρημένη ειδική, οπότε η κατάταξη παρέμεινε ως είχε μετά την 7η ειδική. Ο De Rooy έχει προβάδισμα 22 λεπτών από τον Nikolaev.
H 9η ήταν ημέρα ανασυγκρότησης και ξεκούρασης για τους 338 που συνεχίζουν τον αγώνα. 110 πληρώματα ή το 25% έχει εγκαταλείψει στο πρώτο και πιο σκληρό κομμάτι. Μετά το διάλλειμα ο αγώνας συνεχίζεται με την μεγαλύτερη συνολικά διαδρομή του 34ου rally Dakar.
Η επόμενη και πρώτη ημέρα του δεύτερου μισού του αγώνα θα κρατήσει τους οδηγούς στο έδαφος της Αργεντινής, σε μια διαδρομή από την Tucuman στην Cordoba. Θα καλύψουν απόσταση 852 χιλιομέτρων που περιλαμβάνει μια «ατελείωτη» ειδική 593 χιλιομέτρων.