Ήταν αναμενόμενη κίνηση. Ο νέος boxer της BMW περνάει μετά την Adventure R 1200 GS και στην τουριστική RT, φέρνοντας την υγρόψυξη ακριβείας και την παρεπόμενη αύξηση της απόδοσης στην μεγαλύτερη, ογκωδέστερη και βαρύτερη μοτοσυκλέτα της σειράς «R». Με την ευκαιρία οι μηχανικοί του Μονάχου ανανέωσαν το μοντέλο.
Προστέθηκαν νέα ηλεκτρονικά βοηθήματα, η κάλυψη του αναβάτη βελτιώθηκε, αλλά η μοτοσυκλέτα δεν απομακρύνθηκε από την γνωστή αισθητική των προηγούμενων γενεών.
Η ψύξη ακριβείας, γύρω από τις κεφαλές και το άνω (ή έξω στον boxer) μέρος των κυλίνδρων, όπου αναπτύσσονται και οι μεγαλύτερες θερμοκρασίες, σημαίνει ότι τώρα ένα 35% της θερμότητας απάγεται από την υγρόψυξη ενώ το υπόλοιπο 65% από την αερόψυξη.
Στον προηγούμενο boxer τα ποσοστά αντίστοιχα ήταν 22% (από την ελαιόψυξη) και 78% από την αερόψυξη. Δύο ψυγεία δεξιά και αριστερά του ρεζερβουάρ διοχετεύουν την περίσσεια θερμότητας στο περιβάλλον, υποστηριζόμενα από ένα βεντιλατέρ στην εξαγωγή του δεξιού ψυγείου, πάνω από τον αντίστοιχο κύλινδρο –έξυπνα κρυμμένο από τα βλέμματα. Προφανώς όταν ο κινητήρας καταλήξει 100% υγρόψυκτος, τα βεντιλατέρ θα διπλασιαστούν.
Ο νέος boxer αποδίδει 123 ίππους, 7.750 σαλ. ενώ άλμα κάνει και η ροπή στα 12,2 χιλιογραμμόμετρα. Οι μηχανικοί αύξησαν επίσης τη περιστρεφόμενη μάζα του στροφάλου και του εναλλάκτη, προκειμένου να ομαλοποιήσουν τη λειτουργία του κινητήρα, ειδικά στις λίγες στροφές στις χαμηλές ταχύτητες των πόλεων.
Στάνταρ είναι το σύστημα Σταθεροποίησης (Automatic Stability Control – ASC) και οι δύο διαμορφώσεις απόδοσης του κινητήρα, «Road» και «Rain». Ως συνήθως, ως εξτρά εξοπλισμός προσφέρονται τα πλέον καινούργια ηλεκτρονικά βοηθήματα, όπως το Σύστημα Εκκίνησης σε Ανωφέρεια new (Hill Start Control), το νέο shifter (Gear Shift Assistant Pro) για ταχύτερες και ομαλότερες αλλαγές σχέσεων και οι πιο πολύπλοκες διαμορφώσεις λειτουργίας του κινητήρα (Riding Pro). Οι δυναμικές αυτές διαμορφώσεις συνεργάζονται εξαιρετικά με τις επίσης εξτρά ημί-ενεργητικές αναρτήσεις Dynamic ESC και το σύστημα φωτισμού LED που φορούν τα μοντέλα της σειράς K1600GT.
Η σέλα και η θέση οδήγησης έχουν χαμηλώσει κατά 20 χιλ. Περισσότερο χώρο κατά 10 χιλ. (σε μήκος) έχει και ο συνεπιβάτης. Η ζελατίνα είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη καθ’ ύψος. Για τους «κολλημένους» ή τους «νοσταλγικούς» ο πίνακας οργάνων φιλοξενεί δύο μεγάλα αναλογικά όργανα -στροφόμετρο και ταχύμετρο.
Η βελτιωμένη εργονομία της θέσης οδήγησης και των λιγότερων πλέον χειριστηρίων – διακοπτών ελαφραίνει το έργο του αναβάτη. Για τον ίδιο στόχο έχει προστεθεί μια έγχρωμη οθόνη με διαγώνιο 14,7 εκ. –λίγο δηλαδή μεγαλύτερη από αυτές των πλέον σύγχρονων smartphone. Όπου βέβαια μπορεί κανείς να συνδέσει το GPS, το iPod ή όποιες άλλες συσκευές Bluetooth, USB/MP3. Οι καθρέπτες είναι μικρότεροι, αλλά λόγω της νέας τους θέσης προσφέρουν καλύτερη επόπτευση πίσω.
Το βάρος αγγίζει τα 274 κιλά, πλήρες υγρών. Παρόλα αυτά, χάρη στην εξαιρετική λειτουργία του ψεκασμού και την «ψιλοδουλεμένη» αεροδυναμική της RT η BMW μπορεί να δηλώνει κατανάλωση 3,9 λτ/100 χλμ. με ταχύτητα 90 χαω και 5,3 λτ/100 χλμ. με σταθερή ταχύτητα 120 χαω –στην περίπτωση αυτή η αυτονομία από το 25λιτρο ρεζερβουάρ φτάνει τα 470 χλμ.