Η αμερικάνικη εταιρεία ηλεκτρικών μοτοσυκλετών Mission Motorcycles δείχνει ανανεωμένη και έτοιμη για ολομέτωπη επίθεση στην αγορά ακριβών ηλεκτροκίνητων superbikes.

Λίγο μετά την ανακοίνωση ότι προχωρά στην κατασκευή της από καιρού αναμενόμενης Mission RS (προηγουμένως γνωστής ως Mission Motors Mission R), η εταιρεία δημοσιοποίησε την πρόθεσή της να κατασκευάσει και τη δική της εκδοχή της Mission R. Θα είναι μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα με βασική τιμή 30.000 δολάρια (κάπου 23.000 ευρώ) βασισμένη στο ομώνυμο μοντέλο της Mission Motors.

Μπερδεμένο; Ναι, γι’ αυτό πρέπει να αναφέρουμε μερικά στοιχεία για να ξεκαθαρίσει η κατάσταση. Και καταρχήν να διαχωρίσουμε τη Mission Motors από τη Mission Motorcycles.

Η πρώτη είναι πλέον μόνον ΟΕΜ κατασκευαστής ηλεκτρικών κινητήρων και συστημάτων μετάδοσης για διάφορους κατασκευαστές, αν και πριν κατασκεύαζε τις δικές της μοτοσυκλέτες. Η Mission Motorcycles είναι πελάτης της Mission Motors και ασχολείται μόνο με τη συναρμολόγηση μοτοσυκλετών.

Και όσον αφορά την αλληλοκαλυπτόμενη ονομασία των μοντέλων: η πρώην Mission R είναι τώρα η Mission RS, ενώ η νέα Mission R θα είναι ένα φθηνότερο μοντέλο της πρώτης.

Πίσω στο «νέο» μοντέλο. Η Mission R, όπως και η Mission RS, χρησιμοποιεί ένα υγρόψυκτο τριφασικό μοτέρ εναλλασσόμενου ρεύματος με απόδοση 160 ίππων, και ένα κιβώτιο μίας σχέσης με μειωτήρα ταχύτητας.

Επίσης φορά το ίδιο πλαίσιο τεσσάρων στοιχείων «Quad Element» που σχεδίασε ο James Parker για τη Mission RS. Τελικά η διαφορά των δύο μοντέλων έγκειται στη χρήση διαφορετικών, πιο «φθηνών» περιφερειακών.

Δηλαδή φορά αναρτήσεις Öhlins RT εμπρός και πίσω, καθώς και τις μονομπλόκ δαγκάνες Brembo M430 και χυτές ζάντες ελαφρού κράματος αλουμινίου της Marchesini. Όλα αυτά τα ανταλλακτικά δεν μπορούν να θεωρηθούν πραγματικά «φτηνά» αν και δεν είναι του επιπέδου WSBK/MotoGP, όπως αυτά που φορά η Mission RS.

Μία ακόμη διαφορά είναι η δυνατότητα να παραγγελθεί η μοτοσυκλέτα με τρεις διαφορετικές χωρητικότητες μπαταρίας: με 12 kWh, 15 kWh, και 17 kWh. Η φθηνότερη έκδοση με τη μικρή μπαταρία των 12 kWh έχει βασική τιμή 29.999 δολάρια (στην τελική τιμή έχει συνυπολογιστεί και η κρατική ενίσχυση των 2.500 δολαρίων). Λογικά οι εκδόσεις με τις μεγαλύτερες μπαταρίες θα είναι πιο ακριβές, όμως η εταιρεία δεν έδωσε τιμές για αυτές.

Η Mission Motorcycles ισχυρίζεται πως με τη μπαταρία των 17 kWh η μοτοσυκλέτα έχει αυτονομία 225 χλμ. μεικτής οδήγησης, δηλαδή 50% σε πόλη και 50% σε αυτοκινητόδρομο. Με τις μικρότερες μπαταρίες η αυτονομία περιορίζεται στα 200 και 165 χλμ. αντίστοιχα. Όμως θα μάς επιτρέψετε να διατηρούμε αμφιβολίες για την ακρίβεια αυτών των στοιχείων, καθώς η ως τώρα εμπειρία έχει δείξει πως οι κατασκευαστές ηλεκτρικών μοτοσυκλετών υπερβάλλουν πολύ στους ισχυρισμούς τους.

Οι φωτογραφίες που παρουσιάζουμε είναι κατά πάσα πιθανότητα αποτέλεσμα δημιουργικών παρεμβάσεων με Photoshop στις πραγματικές φωτογραφίες της Mission RS. Αυτό που θα θέλαμε να ξέρουμε, είναι αν η μοτοσυκλέτα φορά το περίφημο λειτουργικό MissionOS, που πράγματι προσφέρει πολύ προηγμένη ψηφιακή διαχείριση κινητήρα και κιβωτίου, ενώ παράλληλα παρέχει ένα φουτουριστικό και άκρως εντυπωσιακό interface στον αναβάτη.

Αυτό σημαίνει ασύρματη σύνδεση ίντερνετ 4G LTE, χάρτες πλοήγησης και οδηγίες κατεύθυνσης στον πίνακα οργάνων, καθώς και πληθώρα άλλων δυνατοτήτων, καθώς οι ελεύθεροι προγραμματιστές θα λάβουν όλα τα δεδομένα πριν την παρουσίαση της Mission R ώστε να δημιουργήσουν τις δικές τους Apps, δημιουργώντας εφαρμογές για κάθε πραγματική ή φανταστική ανάγκη του αναβάτη.

Η ανακοίνωση της Mission Motorcycles φέρνει τα δύο μοντέλα της σε ευθεία αντιπαράθεση με τα ακριβά superbike όπως η Ducati 1199 Panigale R ή (σημαντικό για τις ΗΠΑ) την Erik Buell Racing 1190RS και τις Agusta F4, KTM RC8R, Aprilia RSV4 Factory και BMW HP4….

Τα Mission R και RS ψαρεύουν αναβάτες από έναν χώρο παχιών πορτοφολιών και οι αγοραστές τους κατά πάσα πιθανότητα θα προτιμήσουν το ακριβότερο μοντέλο με τη μεγάλη μπαταρία.

Τώρα το κατά πόσο τα δύο μοντέλα θα αλληλοεξουδετερωθούν, αυτό μόνον ο χρόνος θα το δείξει. Είναι ένα στοίχημα με αμφίρροπη έκβαση, όπως εξάλλου και η τελική επιτυχία των ηλεκτροκίνητων superbike, τα οποία για την ώρα αποτελούν «γραφικές» εξαιρέσεις και ακροβατούν μεταξύ ζωής και θανάτου.

Δείτε στα βίντεο τη Mission R σε στατική παρουσίαση και σε δράση…