Κρίσιμα ζητήματα που αφορούν στις σχέσεις και τη συνεργασία της Μεγάλης Βρετανίας με την Ε.Ε. μετά το Brexit μεταξύ άλλων και στον τομέα της προστασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, αναλύθηκαν την περασμένη Τρίτη 2 Οκτωβρίου στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης, που πραγματοποίησε η πρεσβεία του Ηνωμένου Βασιλείου, την οποία παρακολούθησε από την πλευρά του IAB Hellas, ο γενικός διευθυντής του Οργανισμού, κ. Νεόφυτος Οικονόμου.
Στην εκδήλωση έγινε αναφορά σε τομείς στους οποίους το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ε.Ε. διαπραγματεύονται προκειμένου να συνεχιστεί η μέχρι τώρα καλή συνεργασία:
- Ρυθμίσεις για την προστασία δεδομένων που προβλέπουν τη συνεχή ανταλλαγή και προστασία των προσωπικών δεδομένων μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ε.Ε. με στόχο τη συνέχιση συνεργασίας μεταξύ των αρχών.
- Ρυθμίσεις για την ασφάλεια διακίνησης πληροφοριών που επιτρέπει την ανταλλαγή διαβαθμισμένων πληροφοριών.
Επισημάνθηκε επίσης ότι τα δεδομένα διαδραματίζουν όλο και πιο σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια οικονομία και διατυπώθηκε η σαφής πρόθεση του Ηνωμένου Βασιλείου να συνεχίσει να συνεργάζεται σε κοινή κατεύθυνση με την Ε.Ε. σε θέματα όπως αυτό του GDPR. Μάλιστα έγινε αναφορά σε πρόσφατη έρευνα σύμφωνα με την οποία «οι ροές δεδομένων αποτελούν ήδη υψηλότερο ποσοστό της παγκόσμιας ανάπτυξης από ό,τι το εμπόριο φυσικών αγαθών».
Στη συνέχεια εκπρόσωπος του υπουργείου Επιχειρήσεων, Ενέργειας και Βιομηχανικής Στρατηγικής (BEIS) αναφέρθηκε στη σημασία της διαφήμισης για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων και την οικονομία.
Σχετικά με τον κλάδο της διαφήμισης και συγκεκριμένα της ψηφιακής διαφήμισης, η ερώτηση που έθεσε ο Νεόφυτος Οικονόμου αφορούσε στο μέλλον της λειτουργίας του κλάδου αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «η διαφημιστική δαπάνη στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι άνω του 1% επί του ΑΕΠ και αποτελεί το μεγαλύτερο ποσοστό επί του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος μεταξύ των χωρών της Ευρώπης».
Ο εκπρόσωπος του υπουργείου Επιχειρήσεων, Ενέργειας Επιχειρηματικότητας και Βιομηχανικής Σρατηγικής επεσήμανε ότι το υπουργείο του είναι πολύ ευαισθητοποιημένο στα θέματα της διαφήμισης και ήδη συνεργάζεται στενά με το IAB Europe και το IAB UK για τη διαμόρφωση πολιτικών με κοινό παρονομαστή.