Η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή είναι γεγονός και αυτό ισχύει για όλους τους τομείς. Ειδικά για ορισμένους η συγκεκριμένη μετάβαση αποτελεί αναγκαιότητα, καθώς θα βοηθήσει στην επίλυση προβλημάτων που δεν γίνεται να αγνοούμε περαιτέρω.

Έναν τέτοιο τομέα αποτελεί και η γεωργία, καθώς η καλλιέργεια των γεωργικών προϊόντων έχει άμεση σχέση με το περιβάλλον.

Με τη βοήθεια των ψηφιακών εργαλείων και της τεχνητής νοημοσύνης είμαστε πλέον σε θέση όχι μόνο να ενισχύσουμε τη γεωργία και τους παραγωγούς, αλλά παράλληλα να βελτιώσουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα.

Αρωγός σε αυτή την προσπάθεια είναι η Bayer, η οποία παραμένει προσηλωμένη για την προστασία του περιβάλλοντος και την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης. Η εταιρεία έχει αναλάβει πολλαπλές δράσεις για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και δεσμεύεται για τη δραστική μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της γεωργίας, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο.

Το στοίχημα της Bayer είναι «να παράγουμε περισσότερα και ποιοτικότερα χρησιμοποιώντας λιγότερα», όπως χαρακτηριστικά τονίζεται, είτε αυτό αφορά τους φυσικούς πόρους όπως νερό και διαθέσιμη έκταση γης, είτε αφορά τις εισροές (φυτοπροστασία, λίπανση), μειώνοντας έτσι το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της γεωργικής δραστηριότητας. ενώ παράλληλα προωθεί μια νέα κουλτούρα στους Έλληνες αγρότες, οι οποίοι είναι, και θα είναι πάντα, στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων.

Η εταιρεία σκοπεύει μέχρι το 2030 να υποστηρίξει 100 εκατομμύρια μικροκαλλιεργητές σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, παρέχοντας τους πρόσβαση σε καινοτομίες όπως το digital farming (συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας).

Η γεωργική δραστηριότητα έχει περάσει στο επόμενο στάδιο και αναμένεται να ανοίξουν νέα σύνορα στον αγροτικό τομέα χάρη σε ψηφιακά μέσα, όπως αισθητήρες, δορυφόρους, ακόμη και drones. Η ανάλυση όλων αυτών των δεδομένων, που συλλέγονται από τα ψηφιακά αυτά μέσα, σε πραγματικό χρόνο, δίνουν τη δυνατότητα να παρέχονται σε αγρότες και γεωπόνους οι γνώσεις που χρειάζονται για να λάβουν έγκαιρες και σημαντικές αποφάσεις στον τομέα, μέσω της τεχνητής νοημοσύνης (AI). 

Ωστόσο, η ενσωμάτωση της νέας τεχνολογίας στη γεωργική παραγωγή και τη γεωργία συνεπάγεται περισσότερα από τη χρήση αυτών των εργαλείων για τη λήψη αποφάσεων επί τόπου και την καλύτερη χρήση των εισροών (φυτοπροστασία, λίπανση). Συνεπάγεται επίσης την ανταλλαγή πληροφοριών, εμπειριών και πρακτικών πριν την απόφαση. 

Η γνώση δημιουργεί αυτοπεποίθηση και η μεταλαμπάδευση αυτής της γνώσης θα οδηγήσει τη γεωργία στο επόμενο στάδιο, αυτό της βιωσιμότητας και της αποδοτικότερης για τον πλανήτη λειτουργίας  της. 

Οι πρακτικές που εφαρμόζονται από την Bayer μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των εκπομπών του άνθρακα στην ατμόσφαιρα και βασίζονται σε ισχυρό επιστημονικό υπόβαθρο. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία έχει δημιουργήσει το Climate FieldView™, ένα εργαλείο που βοηθάει τον παραγωγό να πάρει σημαντικές αποφάσεις, χρησιμοποιώντας τις λιγότερες δυνατές εισροές, για να έχει το μέγιστο αποτέλεσμα. Παράλληλα, η  νέα πρωτοβουλία Carbon επικεντρώνεται στη μείωση των εκπομπών του άνθρακα στην ατμόσφαιρα, χρησιμοποιώντας τη γεωργία με τέτοιο τρόπο, ώστε να συμβάλει σε αυτό με την ενσωμάτωση του άνθρακα στο έδαφος.

Η Bayer επικεντρώνεται επίσης στην ανάπτυξη νέων πιο βιώσιμων ποικιλιών. Δηλαδή, ποικιλίες που δεν έχουν τόση ανάγκη από νερό, λιπάσματα και φυτοφάρμακα με αποτέλεσμα να μειώνονται οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις της γεωργίας χωρίς να ζημιώνονται οι παραγωγοί. Οι άνθρωποί της, που βρίσκονται  στο πεδίο και συνεργάζονται στενά με τους παραγωγούς, εστιάζουν στις προκλήσεις των παραγωγών και της βιομηχανίας τροφίμων, ώστε να μπορέσουν να προσφέρουν λύσεις προσαρμοσμένες στις τοπικές ανάγκες.

Το μοντέλο Food Chain Partnership, χτίζει συνεργασίες με παραγωγούς και άλλους εμπλεκομένους στην αλυσίδα του τροφίμου, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα των Ελληνικών προϊόντων στην Ευρωπαϊκή αγορά, μέσα και από προγράμματα εκπαίδευσης όπως είναι το BayGAP, με στόχο να διασφαλιστεί η επιτυχία στο μέλλον όλων αυτών των τεχνικών, που πρέπει να εφαρμοστούν και στην Ελληνική πραγματικότητα.

Η στενή συνεργασία με τους παραγωγούς θα βοηθήσει να ανταποκριθούν στις σύγχρονες απαιτήσεις και να υιοθετήσουν νέες τεχνολογίες, που συμβάλλουν στη βιώσιμη παραγωγή, συνδέοντας την τεχνογνωσία και την καινοτομία με τέτοιον τρόπο ώστε να ανταπεξέλθουν με επιτυχία στις καινούριες προκλήσεις.