Τα μαθηματικά αναμένεται να παίξουν «καθοριστικό» ρόλο στην εισαγωγή των υποψηφίων φοιτητών στα Πανεπιστήμια μετά τις πανελλήνιες 2022. Ο αυξημένος βαθμός δυσκολίας επηρεάζει τόσο τους υποψηφίους του 4ου Επιστημονικού πεδίου (Οικονομικών Σπουδών και Σπουδών Πληροφορικής), όσο και του 2ου, δηλαδή των Θετικών Επιστημών.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα», πρόκειται για βαθμολογίες «βατερλώ» στο συγκεκριμένο μάθημα, με το ποσοστό όσων έγραψαν κάτω από τη βάση να φτάνει το 80% με 85% στο 4ο πεδίο και το 60%-65% συνολικά.
Οι φετινές βάσεις αναμένεται να κινηθούν πτωτικά, όπως και οι βαθμοί των υποψηφίων, στο σύνολο των εξεταζόμενων μαθημάτων. Συνολικά αναμένεται πτώση των βάσεων για τα ΑΕΙ, η οποία θα καταγραφεί κυρίως στο 4ο πεδίο, επισημαίνει το δημοσίευμα. Μόνο το 3ο επιστημονικό πεδίο των επιστημών Υγείας φαίνεται πως θα «γλιτώσει» την… κατρακύλα. Σημειώνεται πως η ανακοίνωση των βάσεων αναμένεται στις 28 ή 29 του μήνα.
Τα μαθήματα αποτυχίας και επιτυχίας
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα πάντα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, οι πληροφορίες από τα βαθμολογικά κέντρα της χώρας αναφέρουν:
Νεοελληνική Γλώσσα: Οι επιδόσεις των υποψηφίων φέτος θα είναι λίγο καλύτερες από τις αντίστοιχες περσινές.
Μαθηματικά: Αναμένεται ένα τεράστιο ποσοστό υποψηφίων με βαθμολογίες κάτω από τη βάση.
Φυσική: Αναμένεται να καταγραφούν γραπτά με βαθμολογίες γύρω ή και κάτω από τη βάση σε ποσοστό 50%.
Χημεία: Οι επιδόσεις αναμένεται να είναι καλύτερες από πέρυσι, ωστόσο θα έχει αυξημένο αριθμό γραπτών κάτω από τη βάση σε σχέση με εκείνα του προηγούμενου έτους.
Βιολογία: Φέτος τα θέματα ήταν πιο δύσκολα από πέρυσι, άρα και οι επιδόσεις των υποψηφίων θα είναι χαμηλότερες. Οι εκτιμήσεις δείχνουν συνωστισμό στις βαθμολογίες μεταξύ 45-70 στην κλίμακα του 100.
Αρχαία Ελληνικά: Φέτος τα θέματα ήτ5αν πολύ απαιτητικά και αυτό οδηγεί σε πτώση των υψηλών βαθμολογιών. Οι αριστούχοι αναμένεται να είναι αισθητά λιγότεροι σε σχέση με πέρυσι και οι αποτυχόντες πολύ περισσότεροι.
Λατινικά: Οι βαθμολογίες αναμένεται να είναι χαμηλότερες από τις αντίστοιχες περυσινές αλλά αντίστοιχες με αυτές της τελευταίας χρονιάς εξέτασης των Λατινικών.