Μεγάλη συζήτηση είχε προκαλέσει το καλοκαίρι η ρύθμιση του άρθρου 47 παράγραφος 4 του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας που όριζε ότι « Η προϋπηρεσία αναπληρωτών εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος ή μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης στην ειδική εκπαίδευση ή στη σχολική ψυχολογία ή κάτοχοι αναγνωρισμένου ως αντίστοιχου και ισότιμου τίτλου σπουδών της αλλοδαπής καθώς και οι κάτοχοι πιστοποιητικού παρακολούθησης ετήσιων σεμιναρίων κατάρτισης στην ειδική εκπαίδευση από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους από το Υπουργείο κρατικούς φορείς το οποίο αποκτήθηκε μέχρι 31-08-2010, υπολογίζεται αποκλειστικά στον οικείο Ενιαίο Πίνακα Αναπληρωτών που αφορά στις δομές όπου προσφέρθηκε η υπηρεσία (Γενικής ή Ειδικής Εκπαίδευσης) και όχι σε περισσότερους του ενός πίνακες αναπληρωτών. Με Απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 28 του ν.4186/2013 (Α΄ 193), μπορεί να καθορισθεί ελάχιστο ποσοστό πρόσληψης σε θέσεις προσωρινών αναπληρωτών ειδικής εκπαίδευσης από τους ανωτέρω εκπαιδευτικούς, οι οποίοι έχουν υπηρετήσει σε δομές ειδικής εκπαίδευσης. Οι διατάξεις της παραγράφου αυτής δεν ισχύουν για την εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου».
Η εν λόγω ρύθμιση μπορεί να περιλαμβάνονταν στο σχέδιο νόμου που είχε δοθεί προς διαβούλευση αλλά αφαιρέθηκε όταν το νομοσχέδιο πήγε στο νομοπαρασκευαστική επιτροπή της Βουλής.
Το εν λόγω άρθρο είχε συγκεντρώσει πληθώρα σχολίων από αδιόριστους εκπαιδευτικούς. Σε σύνολο 6050 σχολίων τα 3.528 αφορούσαν τις ρυθμίσεις για τους αναπληρωτές γεγονός που μας δείχνει την αγωνία των εκπαιδευτικών.
Πέρα από τη ρύθμιση για την προϋπηρεσία στην Ειδική Εκπαίδευση και τους πίνακες της Γενικής Εκπαίδευσης για την οποία υπήρχαν αντικρουόμενα σχόλια, πλήθος σχολίων είχε συγκεντρώσει και η παράγραφος 2 που όριζε ότι δεν θα προσμετρούνται διπλά τα μόρια των δυσπρόσιτων σχολείων την περίοδο 2010-2014.
Όσον αφορά το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και το χρόνο της κατάθεσής του, πληροφορούμαστε, ότι ενδεχομένως να καθυστερήσει με αποτέλεσμα να μεγαλώνει η αγωνία των εκπαιδευτικών.
Στα παραπάνω να σημειώσουμε ότι δεν αναρτήθηκε η αιτιολογική έκθεση στον ιστότοπο της δημόσιας διαβούλευσης παρά το γεγονός ότι αναφέρονταν πως «Τις επόμενες ημέρες θα αναρτηθεί η αιτιολογική έκθεση, η οποία συνοδεύει το προτεινόμενο σχέδιο νόμου».
Καλόγηρος Βασίλειος