Την έντονη ανησυχία τους, για το γεγονός ότι δεν προβλέπεται πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών με αναπηρία σε ποσοστό 5% το σχολικό έτος 2015 – 2016, εκφράζουν τα μέλη του Σωματείου ΑμεΑ Ρεθύμνου.
Σε σχετική τους ανακοίνωση επισημαίνουν ότι σύμφωνα με ενημέρωση από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας προς την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Ειδικές ανάγκες «…στη νέα εγκύκλιο, που ετοιμάζεται για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών, δεν υπάρχει πρόβλεψη για πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών με αναπηρία σε ποσοστό 5%, γιατί η διάταξη του άρθρου 8 του ν.4283/2014 ίσχυε μόνο για το Σχολικό έτος 2014-2015 και όχι για το έτος 2015-2016».
Η διοίκηση και τα μέλη του Σωματείου στην ανακοίνωσή τους διευκρινίζουν ότι «το άνοιγμα της Γενικής Εκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς με αναπηρία αποτελούσε πάγιο και διαχρονικό αίτημα του αναπηρικού κινήματος.
Στην ψήφιση του ν. 4283/2014 μετά από πολλές πιέσεις μας συμπεριλήφθηκε τελικά διάταξη στο άρθρο 8, η οποία αφορούσε στην πρόσληψη εκπαιδευτικών με αναπηρία σε ποσοστό 5% στη γενική εκπαίδευση και όχι σε ποσοστό 10% όπως ήταν συμφωνημένο με την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου».
Και συνεχίζουν: «Η διάταξη όμως του άρθρου 8, εκτός του ότι μείωνε το ποσοστό πρόσληψης κατά προτεραιότητα από 10% σε 5% παρουσίασε και άλλη μια αντίφαση, αφού στο πρώτο εδάφιο ορίζεται ότι «για το σχολικό έτος 2014-2015 μπορούν να προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί στη Γενική Εκπαίδευση, σε ποσοστό 5% κατά προτεραιότητα σε κλάδο και ειδικότητα, άτομα που έχουν αναπηρία σε ποσοστό 67% και άνω και η οποία βεβαιώνεται με πιστοποιητικό του ΚΕΠΑ»».
Συγχρόνως, σημειώνεται στην ανακοίνωση, στο τελευταίο εδάφιο του άρθρου 8 σημειώνεται ότι «η παρούσα παράγραφος ισχύει από 1.5.2015». «Με λίγα λόγια» σχολιάζει το Σωματείο ΑμεΑ Ρεθύμνου «η πρόσληψη των εκπαιδευτικών με αναπηρία στη Γενική Εκπαίδευση θα ξεκινούσε στο χρόνο ολοκλήρωσης του σχολικού έτους 2014-2015». Το Σωματείο υποστηρίζει ότι «η συνθήκη που επικρατεί οδηγεί την πλειονότητα των εκπαιδευτικών με αναπηρία στην ανεργία και στον κοινωνικό αποκλεισμό» και ότι «στην ουσία διαμορφώνεται ένα ιδιότυπο καθεστώς διωγμού των εκπαιδευτικών με αναπηρία από την Εκπαίδευση».