Χρώμα στην άσφαλτο άλλαξαν δύο χώρες, αντικαθιστώντας το παραδοσιακό μαύρο στους δρόμους με μπλε, αλλά διατηρώντας το λευκό στις λωρίδες.

Πρώτο το Κατάρ και ύστερα η Σαουδική Αραβία εφάρμοσαν το πρωτότυπο πείραμα, σε μια προσπάθεια να μειώσουν τη θερμοκρασία στους δρόμους και γενικά στις πόλεις που υπερθερμαίνονται λόγω της κλιματικής αλλαγής και της έλλειψης χώρων πρασίνου.

Η ιστοσελίδα enterprise.news έγραψε ότι στο Ριάντ το πρόγραμμα εφαρμόστηκε στους ιερούς μουσουλμανικούς τόπους Mina, Arafat και Muzdalifah, υπό την επίβλεψη του υπουργείου Μεταφορών.

Επίσης, η Αρχή Δημοσίων Έργων του Κατάρ εφάρμοσε πιλοτικά το πρόγραμμα το 2021 σε ένα μικρό τμήμα 200 μέτρων στους δρόμους της Ντόχα, έγραψε ο ιστότοπος thepeninsulaqatar.com.

Σύμφωνα με τους ειδικούς που ανέπτυξαν το πείραμα των μπλε δρόμων, η παραδοσιακή άσφαλτος απορροφά περίπου το 80% έως 95% της υπεριώδους ακτινοβολίας, ανεβάζοντας σημαντικά τη θερμοκρασία.

Οι μπλε δρόμοι στο Κατάρ πριν και μετά τη δύση του ηλίου

Για το πρόγραμμα, λοιπόν, χρησιμοποιήθηκε ειδική θερμοανακλαστική χρωστική ουσία και κοίλα κεραμικά μικροσφαιρίδια, που αντανακλούν αποτελεσματικά την υπέρυθρη ακτινοβολία. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως το συγκεκριμένο μπλε χρώμα μπορεί να παρατείνει τη διάρκεια ζωής των δρόμων, των ελαστικών στα οχήματα, αλλά και να βελτιώσει την ποιότητα του αέρα.

Επίσης, αν εφαρμοζόταν σε μεγάλη κλίμακα, θα μπορούσε να μειώσει έως και πέντε βαθμούς Κελσίου τη συνολική θερμοκρασία στις πόλεις.

Εντούτοις, καταγράφηκαν ορισμένα προβλήματα στους οδηγούς, με ορισμένους να νιώθουν άβολα κατά την οδήγηση, επειδή δεν είχαν συνηθίσει το συγκεκριμένο χρώμα. Ακόμη, τα οχήματα βάφονται με γνώμονα ότι θα κυκλοφορήσουν σε μαύρη άσφαλτο, οπότε ορισμένα εμφανίζονταν μικρότερα ή μεγαλύτερα στο μπλε οδόστρωμα, λόγω της αντανάκλασης των χρωμάτων.

Πηγή φωτογραφιών: atlasobscura.com