Να μην τηρήσει τους κανόνες ασφαλείας αλλά και να έχει μεγαλύτερο τους συνηθισμένου αμπαριού ζητούσε από τον κατασκευαστή ο ιδιοκτήτης του αλιευτικού σκάφους που βυθίστηκε ανοιχτά της Πύλου, σύμφωνα με ρεπορτάζ του MEGA.
Τον Νοέμβριο του 2022, ένα πανομοιότυπο πλοίο έφτασε στην Κρήτη με 500 ανθρώπους φορτωμένους επάνω. Πρόκειται πιθανότατα για το ίδιο κύκλωμα διακινητών που χρησιμοποιεί πανομοιότυπα σκάφη.
Τις απαιτήσεις του ιδιοκτήτη εξέθεσε το ίδιο το ναυπηγείο. Τον ιδιοκτήτη ενδιέφεραν δύο πράγματα: Το μικρότερο δυνατό κόστος και το μεγάλο αμπάρι.
Τι λέει το ναυπηγείο
«Η κατασκευή ενός σκάφους που δεν είναι σύμφωνα με κανέναν διεθνώς αναγνωρισμένο κανόνα κατηγορίας αποδείχθηκε δύσκολη. Αντιμετωπίσαμε αυτή την πρόκληση εστιάζοντας πρώτα στην ολοκλήρωση του συνολικού σχεδιασμού προτού αναζητήσουμε τις εταιρείες που θα προμήθευαν τα ανταλλακτικά που θα χρειαζόμασταν.
Μας πήρε λίγο χρόνο μέχρι να βρούμε έναν κινητήρα για το σχέδιο που είχαμε ολοκληρώσει. Τελικά ξεπεράσαμε τα ζητήματα συντονίζοντας συντονίζοντας πιο στενά με τους συμβούλους μας και τους προμηθευτές μας μέσω συχνών συναντήσεων και δοκιμών.
Ο ίδιος πελάτης είχε επιμείνει ότι το σκάφος θα μπορούσε να λειτουργεί ακόμα και κάτω από τις χειρότερες θαλάσσιες συνθήκες που είναι τυπικές σε ορισμένες περιοχές της Μεσογείου. Η μηχανότρατα δεν κατασκευάστηκε σύμφωνα με συγκεκριμένους κανόνες κατηγορίας όπως είχε ζητήσει ο πελάτης προκειμένου να διατηρηθεί το συνολικό κόστος ελάχιστο».