Βατά ήταν τα θέματα που κλήθηκαν να απαντήσουν σε Λατινικά, Χημεία και Πληροφορική οι υποψήφιοι των ΓΕΛ. Το ΑΠΕ-ΜΠΕ απευθύνθηκε στους καθηγητές του Κοινωνικού Φροντιστηρίου του Αγίου Δημητρίου για τον σχολιασμό των θεμάτων.
«Βατά και σχετικά εύκολα», χαρακτήρισε τα θέματα των Λατινικών η φιλόλογος Τζένη Ιακωβίδου – Μανιώτη. Η επιλογή των κειμένων ήταν «πολύ προσεγμένη και κάλυπτε όλη την ύλη». Η αντιστοίχιση στην ερώτηση εισαγωγής ήταν πολύ εύκολη, το ίδιο ισχύει και για την ερώτηση ετυμολογίας Β2, περιγράφει. Οι ασκήσεις της γραμματικής Γ1 και Γ2, με κάποιες εξαιρέσεις, κρίνονται «βατές και αναμενόμενες». Σχετικά με τις συντακτικές παρατηρήσεις, η Δ1α και η Δ1β θεωρούνται επίσης «αναμενόμενες», ενώ η άσκηση Δ2α της μετατροπής των μετοχών σε δευτερεύουσες προτάσεις ήταν πολύ απαιτητική και απευθυνόταν «στους πολύ καλά διαβασμένους».
Επίσης, βατά ήταν τα θέματα της Χημείας, επισήμανε η χημικός Ηλιάνα Δαμιανού, προσθέτοντας, ότι «εξετάζεται ένα μεγάλο μέρος της ύλης, χωρίς κάτι ιδιαίτερα δύσκολο». Το ερώτημα Γ3 είναι παρόμοιο με το ερώτημα Γ3 που είχε «πέσει» στις Πανελλαδικές του 2020, ενώ το Δ είναι συνδυαστικό από τρία κεφάλαια της ύλης, εξηγεί η κ. Δαμιανού. Ένας «καλά προετοιμασμένος μαθητής δε θα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα», εκτιμά.
Και στο μάθημα της Πληροφορικής τα θέματα ήταν βατά, σύμφωνα με τον καθηγητή Πληροφορικής, Βαγγέλη Αγγελάκη. Τα ερωτήματα κάλυψαν μεγάλο εύρος της ύλης, ιδιαίτερα της νέας ύλης, αναφέρει και συμπληρώνει: Ήταν «κλιμακούμενης δυσκολίας, ειδικά το 3ο και το 4ο ερώτημα».
Αύριο Πέμπτη, οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ εξετάζονται σε Ηλεκτροτεχνία 2, Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, Ναυτικό Δίκαιο-Διεθνείς Κανονισμοί στη Ναυτιλία-Εφαρμογές, Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης.