Μπορεί η κυβέρνηση να αποφάσισε τη χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης για τους πληγέντες, ύψους 586 ευρώ και παράλληλα την καταβολή αποζημιώσεων από 1.174 έως και 5.869 ευρώ για επισκευή κατοικίας και αντικατάσταση οικοσκευών, τα προβλήματα όμως παραμένουν.
Χαρακτηριστικό βέβαια είναι ότι η ποσότητα του νερού που έπεσε την Παρασκευή έφτασε τους 136 τόνους μέσα σε μία ώρα κάτι που δεν είναι συνηθισμένο.
Ωστόσο η εξέλιξη των αντιπλημμυρικών έργων καθυστερεί. Όπως αναφέρει στα «ΝΕΑ» ο δήμαρχος Ιλίου, Νίκος Ζενέτος, στην οδό Καλπακίου, όπου προκλήθηκαν τα περισσότερα προβλήματα, άρχισαν αντιπλημμυρικές εργασίες πριν από οκτώ μήνες από την Περιφέρεια, η κακοκαιρία όμως έβαλε φρένο στην ολοκλήρωσή τους.
«Μέχρι στιγμής έχουν ολοκληρωθεί -μέσα στα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί- περίπου 800 μέτρα από τον αγωγό, ενώ απομένουν 400 ακόμη μέτρα. Αν ήμαστε πιο τυχεροί και είχαν φτιαχτεί άλλα 20 μέτρα, δεν θα είχαμε τόσο μεγάλα προβλήματα», σημειώνει ο δήμαρχος.
Μέχρι πρότινος ο βασικός υπεύθυνος των ζημιών στην περιοχή μετά από έντονα καιρικά φαινόμενα ήταν το ρέμα της Εσχατιάς. Παρόλ’ αυτά και όπως επισημαίνεται από το υπουργείο Υποδομών, αυτή τη φορά δεν έφταιγε η Εσχατιά. Όπως αναφέρει η εφημερίδα, σήμερα στη Δυτική Αττική, δεν υπάρχει δημοτικό δίκτυο αγωγών ομβρίων υδάτων. Μάλιστα, μέχρι να ολοκληρωθούν αυτά τα δίκτυα, η εκτίμηση ότι η Δυτική Αθήνα θα συνεχίσει να πλημμυρίζει παραμένει ρεαλιστική.
Η πρώτη φάση της ολοκλήρωσης του υδραυλικού έργου στο ρέμα της Εσχατιάς αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το ερχόμενο καλοκαίρι. Μέχρι να γίνει αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει κανένα άλλο έργο αντιπλημμυρικής προστασίας.
Η δεύτερη φάση που αφορά το τμήμα από την Αττική οδό έως την Πάρνηθα, δεν έχει ενταχθεί ακόμα σε χρονοδιάγραμμα εργασιών, αφού το έργο σχεδιάζεται να ενταχθεί στο πρόγραμμα χρηματοδότησης του υπουργείο Περιβάλλοντος.
Όσοι γνωρίζουν το πρόβλημα, υποστηρίζουν ότι ακόμα και αν ολοκληρωθούν τα έργα στο ρέμα της Εσχατιάς, δεν μπορούν να ξεκινήσουν άμεσα τα έργα για την κατασκευή δημοτικών δικτύων αγωγών ομβρίων, αφού λόγω της έλλειψης χρημάτων δεν έχει γίνει καμία μελέτη προκειμένου να κερδηθεί το ενδιάμεσο διάστημα. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να υπάρχει ο κεντρικός αγωγός της Εσχατιάς, χωρίς όμως να υπάρχει σύνδεση με τα επιμέρους δίκτυα των δήμων.