Την ανεξέλεγκτη κυκλοφορία των παλιών φορτηγών και λεωφορείων καταγγέλλει Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), τονίζοντας παράλληλα πως συνέπεια αυτού του γεγονός είναι να επαναλαμβάνονται πολύνεκρα δυστυχήματα στα οποία εμπλέκονται βαρέα οχήματα.
«Κάθε φορά οι αρμόδιοι φορείς προβαίνουν σε εξαγγελίες και στη συνέχεια επανέρχεται η ίδια κατάσταση, δηλαδή της πλήρους ασυδοσίας», σημειώνει ο ΣΕΑΑ.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο:
- Ο πραγματικός μέσος όρος ηλικίας των κυκλοφορούντων βαρέων οχημάτων υπερβαίνει τα 20 έτη, εκ των οποίων το 26% είναι άνω των 30 ετών.
- Εννιά στα 10 βαρέα οχήματα και λεωφορεία που τίθενται σε κυκλοφορία στη χώρα μας είναι ήδη μεταχειρισμένα, ηλικίας πλέον των 10 ετών.
- Τα βαρέα οχήματα πρέπει να περνάνε ΚΤΕΟ κάθε χρόνο και στα ΚΤΕΟ οφείλεται να επιβεβαιωθεί τυχόν γήρανση των εξαρτημάτων και άρα επικείμενη αστοχία.
- Οι ίδιοι οι μεταφορείς αναγνωρίζουν ότι πολλά ΚΤΕΟ «διευκολύνουν» τους ελέγχους, ακόμη και εξ αποστάσεως!
- Το υπουργείο Υποδομών από τη θέσπιση των ΚΤΕΟ το 2001, δεν έχει προχωρήσει σε πλήρη έλεγχο των ΚΤΕΟ για να διαπιστωθεί εάν πραγματικά διενεργούνται άρτια οι έλεγχοι των οχημάτων.
Με βάση έρευνα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, τα βαρέα φορτηγά συμμετέχουν κατά 4,7 φορές περισσότερο σε ατυχήματα στη χώρα μας. Το κόστος για τη δημόσια οικονομία υπερβαίνει το 1 δισ. ευρώ ετησίως. Όπως υπενθυμίζει ο Σύνδεσμος, η Ελλάδα παραμένει «πρωταθλήτρια» στα θανατηφόρα ατυχήματα στην Ε.Ε. των «15» (στοιχεία 2012).
Δείτε εδώ αναλυτικά τι καταγγέλλει ο ΣΕΑΑ