Την επόμενη εβδομάδα θα ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις για το πότε θα επιστρέψουν οι μαθητές στα θρανία και ποιο μοντέλο θα ακολουθηθεί γι’ αυτό, δεδομένου ότι οι λοιμωξιολόγοι έθεσαν ορισμένα κρίσιμα ζητήματα στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, όπως για παράδειγμα ο συγχρωτισμός των γονιών στην πρωινή προσέλευση και το μεσημέρι, όταν αποχωρούν τα παιδιά από το σχολείο.
της Γεωργίας Αθ. Σκιτζή
Από την πλευρά της η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως καταρτίζει σχέδιο που περιλαμβάνει τεστ κορονοϊού για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Πάντως και οι δύο πλευρές συνηγορούν στο ότι θα πρέπει να έχουν στα χέρια τους τα επικαιροποιημένα επιδημιολογικά στοιχεία μετά τις γιορτές, για να μην λάβουν αποφάσεις, οι οποίες πιθανόν θα πρέπει σε σύντομο χρονικό διάστημα να αναιρεθούν.
Το σχέδιο testing του Υπ. Παιδείας
Η δημιουργία ειδικής πλατφόρμας για τεστ σε καθηγητές όλων των βαθμίδων και μαθητές Λυκείου, καθώς οι ηλικίες 16 ετών και άνω έχουν μεγαλύτερη κοινωνικότητα και κινητικότητα σε σχέση με μαθητές σε μικρότερες ηλικίες, αποτελεί προτεραιότητα για το υπουργείο Παιδείας.
Πρόκειται για πλατφόρμα η οποία θα λειτουργεί στο πλαίσιο του testing.gov.gr και όποιος εκπαιδευτικός – μαθητής επιθυμεί θα μπορεί να προχωρά σε αίτηση και θα του δίνεται η δυνατότητα χωρίς κλήρωση να κάνει το τεστ.
Παράλληλα, στο τραπέζι έχει πέσει και το θέμα της λήξης των μαθημάτων με χρονική απόκλιση ιδίως στις μικρότερες τάξεις, προκειμένου να αποφεύγεται ο συνωστισμός στις εξόδους των σχολικών κτιρίων.
Προτείνεται δε να μείνουν ανοιχτές όλες οι είσοδοι των σχολείων και όχι μόνο μία κεντρική, ώστε να μην δημιουργείται συνωστισμός γύρω από αυτή.
Το άνοιγμα θα πυροδοτήσει νέα κρούσματα;
Μία εφιαλτική πρόβλεψη έκανε ο καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ, Δημοσθένης Σαρηγιάννης, ο οποίος εκτίμησε ότι αν ανοίξουν οι σχολικές μονάδες στις 8 Ιανουαρίου τότε τα ημερήσια κρούσματα στα μέσα Μαρτίου θα ανέρχονται σε 2.000, επισημαίνοντας πως το ζήτημα δεν περιορίζεται μόνο στο πότε θα ανοίξουν τα σχολεία αλλά και με ποιον τρόπο.
Επισημαίνεται ότι το άνοιγμα των σχολείων επιφέρει κατά μέσο όρο μια συνεισφορά στην αύξηση του αριθμού των επαφών από τα σχολεία που αγγίζει το +10%.
Συνεπώς, όταν είναι ανοιχτά τα σχολεία, καταγράφεται μια αύξηση του ρυθμού των επαφών κατά 10%. Αυτό έχει τη σημασία του και σχετίζεται τόσο με τα παιδιά, όσο και με τους γονείς.
Την κινητικότητά τους δηλαδή σε σχέση με την μεταφορά των παιδιών στο σχολείο.