Στη σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα επιστρέφουν μαθητές και εκπαιδευτικοί, με τη δεύτερη φάση να τρέχει από σήμερα, Δευτέρα 18 Μαΐου. Σημαντικό ζήτημα αποτελεί η επόμενη ημέρα στα σχολεία, με την υφυπουργό Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, να τοποθετείται σχετικά μέσω της πρωινής ενημερωτικής εκπομπής του ΑΝΤ1.
Η κ. Ζαχαράκη χαρακτήρισε «ιερό» αυτό που συμβαίνει στο σχολείο τόσο όσον αφορά την ουσία όσο και σχετικά με την κοινωνική του διάσταση. «Δεν θα μπορούσα να αμφισβητήσω την αξία του και το αποτύπωμά του. Έχει και ψυχολογική αξία η επιστροφή για τα παιδιά που έχουν μείνει για καιρό στο σπίτι, την εκ νέου επαφή των παιδιών με το εκπαιδευτικό υλικό, τους εκπαιδευτικούς και τους συμμαθητές τους», σημείωσε σχετικά.
Αναφερόμενη στη νέα σχολική χρονιά και το ενδεχόμενο να ξεκινήσει την 1η Σεπτεμβρίου, η υφυπουργός Παιδείας τόνισε: «Υπάρχει πρόθεση να ξεκινήσει νωρίτερα η νέα σχολική χρονιά και συγκεκριμένα τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου. Ας περιμένουμε τους ειδικούς και εμείς θα είμαστε σε θέση να εφαρμόσουμε τις οδηγίες».
Μάλιστα, στάθηκε στην ανάγκη να κρατήσουν τα παιδιά τα βιβλία τους, ώστε να γίνει πιο ομαλά η μετάβαση από το ένα σχολικό έτος στο άλλο.
Αναφορικά με τους εκπαιδευτικούς που είτε είναι μεγάλοι σε ηλικία, είτε αντιμετωπίζουν κάποια θέματα υγείας, ανήκοντας στις ευπαθείς ομάδες, απάντησε ότι έχουν δοθεί οδηγίες για το πώς μπορούν να πάρουν άδεια ειδικού σκοπού, ώστε «να μπορούν οι άνθρωποι αυτοί να νιώθουν τη μεγαλύτερη άνεση. Κανείς δεν θα θεωρήσει αυτόν τον εκπαιδευτικό κοπανατζή». Πάντως, σημείωσε το υψηλό ποσοστό επιστροφής στις αίθουσες.
Σχετικά με τις κάμερες σημείωσε ότι «έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα για να διαφυλάσσονται τα προσωπικά δεδομένα».
Τέλος, αναφορικά με το άνοιγμα των Δημοτικών σχολείων, επισήμανε ότι μετά τις 20 Μαΐου θα είναι η κρίσιμη εβδομάδα. Παρόλο που τόνισε ότι η πορεία του κορονοϊού στη χώρα δείχνει θετικά στοιχεία για να γυρίσουμε όλοι σταδιακά στην καθημερινότητα, εντούτοις υπογράμμισε ξανά πως «μετά από προσεκτική αποτίμηση των οδηγιών από τους ειδικούς, θα αποφασίσουμε».