Αδυναμία να συντηρήσουν τα Ι.Χ τους λόγω κρίσης εμφανίζουν οι κάτοικοι της Καβάλας και της Ξάνθης.
Ο αριθμός των κατόχων επιβατικών Ι.Χ που έχουν καταθέσει τις πινακίδες τους έχει διπλασιαστεί φέτος σε σχέση με πέρσι. Για πρώτη χρονιά φέτος παραδίδουν πινακίδες και οι κάτοχοι επαγγελματικών αυτοκινήτων είτε λόγω διακοπής επαγγέλματος είτε αδυναμία συντήρησης του επαγγελματικού οχήματος.
Όπως τονίζει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ η υπεύθυνη του τμήματος αυτοκινήτων της Δ.Ο.Υ. Καβάλας Νίκη Λαδίκα φέτος παρατηρείται αύξηση στην παράδοση των πινακίδων κυκλοφορίας συγκριτικά με την περσινή χρονιά.
Πέρσι, το ίδιο διάστημα του 2011 είχαν κατατεθεί 800 πινακίδες από ιδιοκτήτες Ι.Χ. και δικύκλων, ενώ φέτος ο αριθμός έχει φθάσει τις 1.400 και θα υπάρχει συνέχεια μέχρι το τέλος του 2012. Ειδικότερα, μέχρι και την περασμένη Παρασκευή (14/12) παραδίδονταν περίπου 50 πινακίδες ημερησίως, όμως από τη Δευτέρα (17/12) και μέχρι χθες το πρωί υπάρχει ακόμα μεγαλύτερη αύξηση καθώς το νούμερο ανέβηκε στις 80 πινακίδες ημερησίως.
Η παρατεταμένη οικονομική κρίση και η αδυναμία πληρωμής των τελών κυκλοφορίας είναι οι κυριότερες αιτίες για την παράδοση μεγάλου αριθμού πινακίδων. Η πλειοψηφία των ιδιοκτητών αυτοκινήτων Ι.Χ. που παραδίδει πινακίδες προέρχεται από τα χωριά της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, ενώ ειδικά φέτος περιλαμβάνει την ακινητοποίηση ακόμη και του πρώτου αυτοκινήτου, κάτι που μέχρι πέρσι γινόταν σε σπάνιες περιπτώσεις.
Άσχημα είναι τα νέα που προκύπτουν και από τη Διεύθυνση Μεταφορών της Π.Ε. Καβάλας, η οποία για πρώτη φορά φέτος δέχεται κατάθεση πινακίδων και από επαγγελματίες. Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, ο αριθμός επαγγελματιών που περνάει από τα γραφεία της Διεύθυνσης για να θέσουν εκτός κυκλοφορίας το επαγγελματικό τους όχημα φτάνει τους είκοσι κατά μέσο όρο, ενώ αναμένεται να υπάρχει αυξητική τάση όσο βαδίζουμε προς το τέλος του έτους.
Στην Ξάνθη μέχρι και τις αρχές Δεκεμβρίου είχαν κατατεθεί συνολικά 690 πινακίδες (αυτοκινήτων, δικύκλων), ενώ πέρσι την ίδια χρονική περίοδο μόλις 350. Όπως επισημαίνει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο υπεύθυνος του τμήματος αυτοκινήτων της Δ.Ο.Υ. Ξάνθης κ. Βέρτης η αύξηση που αγγίζει το 100% οφείλεται στην οικονομική δυσπραγία λόγω περικοπών σε μισθούς – συντάξεις και επιβολής νέων φόρων, στα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας και στο υψηλό κόστος συντήρησης των οχημάτων.
Η αύξηση που παρατηρείται οφείλεται και στο γεγονός ότι οι κάτοχοι αυτοκινήτων ή δικύκλων που τα χρησιμοποιούσαν επικουρικά (π.χ. για αγροτικές δουλειές στα χωράφια) και τα είχαν ανασφάλιστα σπεύδουν να καταθέσουν τις πινακίδες αυτών των αυτοκινήτων όταν έγινε γνωστό ότι θα επιβάλλονται τσουχτερά πρόστιμα σε ανασφάλιστα αυτοκίνητα.