Σχετικά με σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας Αποκαλύψεις για τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ, ανακοινώνεται ότι και στον Ε.ΔΙ.Σ.Υ., όπως άλλωστε και σε όλες τις εταιρείες του Ομίλου του ΟΣΕ, κυριαρχεί μια εικόνα πλήρους διάλυσης και απαξίωσης, όπου τα συσσωρευμένα προβλήματα από την πολυετή εγκατάλειψη οδηγούσαν τον όμιλο με μαθηματική ακρίβεια σε οριστική χρεοκοπία και κλείσιμο.
Μέσα στο περιβάλλον αυτό, η Διοίκηση καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να αντιμετωπίσει τα άπειρα λειτουργικά προβλήματα που συνεχώς βρίσκει μπροστά της, αλλά και να προχωρήσει σε ανασυγκρότηση και εξυγίανση του Ομίλου, ώστε να εξασφαλιστεί η επιβίωσή του και στη συνέχεια να σχεδιάσει ένα ελπιδοφόρο μέλλον με όραμα ανάπτυξης.
Ένα από τα προβλήματα που προέκυψαν ήταν και η αδικαιολόγητα πρόωρη και εκτεταμένη φθορά που έχει παρουσιαστεί στα ελαστικά υποθέματα σιδηροτροχιών.
Αυτά τα ελαστικά υποθέματα είναι βασικά εξαρτήματα της σιδηροδρομικής υποδομής, τα οποία συμβάλλουν στην καλύτερη έδραση των σιδηροτροχιών επί των στρωτήρων και στην ομαλότερη μεταβίβαση των φορτίων των συρμών επί των στρωτήρων και του έρματος. Η συμβολή τους αυτή γίνεται ιδιαίτερα χρήσιμη για υψηλές ταχύτητες άνω των 160 χλμ/ώρα.
Θα πρέπει βέβαια να τονιστεί ότι η φθορά των υποθεμάτων αυτών που έχει παρατηρηθεί δεν επηρεάζει την ασφάλεια γραμμής για την κυκλοφορία των συρμών, η οποία ελέγχεται μονίμως με τακτικές περιοδικές καταγραφές της γραμμής με ειδικό καταγραφικό όχημα υψηλής και σύγχρονης τεχνολογίας.
Ο τελευταίος συνολικός έλεγχος, σε όλο το μήκος, της γραμμής έγινε μέσα στον Αύγουστο και επιβεβαίωσε την απόλυτη ασφάλεια όλων των γραμμών του δικτύου.
Ήδη έχει αποτυπωθεί το μήκος των γραμμών όπου υπάρχουν ελαστικά υποθέματα με φθορές και έχει ζητηθεί η λήψη δειγμάτων και δοκιμών σε ερευνητικά κέντρα. Το πιο σημαντικό είναι ότι ευθύς όταν διαπιστώσαμε το πρόβλημα, με επιστολές μας προς την κατασκευάστρια και τις προμηθεύτριες εταιρείες απαιτήσαμε πλήρη αποκατάσταση οποιασδήποτε ζημιάς από την φθορά των ελαστικών, τα οποία οπωσδήποτε θα αντικατασταθούν σύντομα.