Η «σοκολάτα του Ντουμπάι» έχει προκαλέσει ντελίριο μεταξύ των φίλων της σοκολάτας παγκοσμίως. Αυτό το ιδιαίτερο γλύκισμα, που συνδυάζει σοκολάτα γάλακτος, φιστίκι Αιγίνης, ταχίνι και τραγανό φύλλο κανταΐφι, εμπνευσμένο από το δημοφιλές αραβικό γλυκό κιουνεφέ, έχει γίνει η νέα τρέλα στα social media.
Η αυθεντική εκδοχή, με το ευρηματικό όνομα «Can’t Get Knafeh of It», δημιουργήθηκε από την εταιρεία FIX Chocolatier και κυκλοφορεί αποκλειστικά στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα από το 2022. Η δημοφιλία της στα κοινωνικά δίκτυα είναι τόσο μεγάλη, που διατίθεται μόνο δύο ώρες την ημέρα, συχνά εξαντλώντας όλα τα αποθέματα μέσα σε λίγα λεπτά.
Ωστόσο, αυτή η τεράστια απήχηση οδήγησε και στη δημιουργία απομιμήσεων με την ονομασία «σοκολάτα του Ντουμπάι», οι οποίες πλέον έχουν φτάσει στα ράφια μεγάλων σούπερ μάρκετ αλλά και σε μικρά καταστήματα και περίπτερα.
Ο Γιέζεν Αλάνι, ιδιοκτήτης της FIX μαζί με τη σύζυγό του Σάρα Χαμούντα, δήλωσε στο BBC ότι η παγκόσμια δημοφιλία της σοκολάτας τους είναι «κολακευτική και συγκινητική». Η ιδέα γεννήθηκε το 2021 από μια έντονη λιγούρα της Χαμούντα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης της, που την έκανε να αναζητά απεγνωσμένα τις γεύσεις αυτές.
Το ζευγάρι ξεκίνησε να αναπτύσσει την ιδιαίτερη σοκολάτα έναν χρόνο αργότερα, παράλληλα με τις καθημερινές τους δουλειές.
«Η Σάρα κι εγώ μεγαλώσαμε στο Ηνωμένο Βασίλειο και μετακομίσαμε στο Ντουμπάι πριν από 10 χρόνια, οπότε έχουμε και δυτικές και αραβικές ρίζες», δήλωσε ο Αλάνι στο BBC. «Θέλαμε να δημιουργήσουμε κάτι μοναδικό που να ενώνει τις δύο αυτές κουλτούρες».
Η επιτυχία της σοκολάτας βασίζεται κυρίως στην αποκλειστικότητά της, καθώς πωλείται μόνο μέσω εφαρμογής delivery, στην τιμή των περίπου 15 λιρών ανά μπάρα και σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας.
Ο Αλάνι εξέφρασε έντονη δυσαρέσκεια για τις απομιμήσεις, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Είναι πολύ εκνευριστικό όταν ο κόσμος δοκιμάζει κατώτερης ποιότητας προϊόντα, γιατί έτσι πλήττεται το brand μας».
Ένα viral βίντεο στο TikTok από τη χρήστρια Μαρία Βεχέρα το 2023, που έχει συγκεντρώσει σχεδόν επτά εκατομμύρια likes, αποτέλεσε καθοριστικό παράγοντα στην εκτόξευση της δημοφιλίας της σοκολάτας. Άλλωστε, η εμφάνιση της μπάρας είναι ιδανική για social media, χάρη στα εντυπωσιακά πορτοκαλί και πράσινα σχέδια στη γυαλιστερή της επιφάνεια και τον χαρακτηριστικό, απολαυστικό ήχο όταν σπάει.
Ο συνδυασμός σοκολάτας και φιστικιού μπορεί να μην είναι κάτι νέο, αλλά η προσθήκη τραγανού φύλλου κανταΐφι δίνει μια ξεχωριστή, πρωτότυπη υφή που κάνει τη μπάρα μοναδική.
Λόγω της περιορισμένης διαθεσιμότητας της αυθεντικής εκδοχής, άλλες εταιρείες όπως η ελβετική Lindt έχουν κυκλοφορήσει τις δικές τους εκδοχές στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Waitrose έφτασε στο σημείo να θέσει όριο αγοράς δύο τεμαχίων ανά πελάτη λόγω υψηλής ζήτησης.
Η αυθεντική μπάρα της FIX χαρακτηρίζεται ως «επιδόρπιο» και απαιτεί ψύξη, έχοντας μικρή διάρκεια ζωής, σε αντίθεση με τις εμπορικές εκδοχές που διατηρούνται περισσότερο.
Αρχικά, η FIX απασχολούσε μόλις ένα άτομο και διεκπεραίωνε λίγες παραγγελίες καθημερινά. Σήμερα, χάρη στη μεγάλη επιτυχία της μέσω TikTok, η εταιρεία απασχολεί πλέον 50 υπαλλήλους και εκτελεί πάνω από 500 παραγγελίες ημερησίως.
Η υψηλή τιμή της, σύμφωνα με τον Αλάνι, δικαιολογείται πλήρως από τη χειροποίητη διαδικασία παραγωγής, την ποιότητα των υλικών και την προσεκτική επιλογή κάθε λεπτομέρειας.
Η Χαμούντα δήλωσε πέρυσι στο Arabian Business: «Η μητέρα μου έφτιαχνε κιουνεφέ, και ήθελα να αποτυπώσω τη γεύση αυτή με τον δικό μου τρόπο».
Παρά την εντυπωσιακή επιτυχία τους, το ζευγάρι παραδέχεται πως η διαδρομή τους δεν ήταν εύκολη. «Υπήρξαν στιγμές που θέλαμε να τα παρατήσουμε, αλλά είπαμε στον εαυτό μας ‘θα συνεχίσουμε όσο μπορούμε να πληρώνουμε το ενοίκιο’ και τώρα δεν το μετανιώνουμε καθόλου», λέει χαρακτηριστικά ο Αλάνι.