Νέα λεωφορεία αποκτά ο ΟΑΣΘ με το διαγωνισμό να έχει παγώσει τον περασμένο Φεβρουάριο, λόγω της οικονομικής κατάστασης και να αναμένεται ξανά το φθινόπωρο.
Τα 45 λεωφορεία, όπως αναφέρει δημοσίευμα του «Αγγελιοφόρου» θα είναι απλά, των 100 θέσεων, με τρεις πόρτες, ενώ τα υπόλοιπα 45 θα είναι αρθρωτά, των 165 θέσεων. Τα 90 αυτά λεωφορεία, τα οποία θα αρχίσουν να έρχονται στη Θεσσαλονίκη το 2013 και η παραλαβή τους αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2014, θα αντικαταστήσουν όσα μπλε αρθρωτά λεωφορεία έχουν απομείνει και όσα απλά έχουν συμπληρώσει τα 15 χρόνια ζωής.
Μηδενικοί ρύποι
Τα νέα αστικά θα διαθέτουν κινητήρα Euro 5, ο οποίος εκπέμπει σχεδόν μηδενικούς ρύπους, εκτός εάν μέχρι την παραλαβή τους έχει κυκλοφορήσει ακόμα καλύτερος κινητήρας, Euro 6. Σε κάθε περίπτωση, οι τεχνικές προδιαγραφές θα προβλέπουν την προμήθεια ό,τι πιο σύγχρονου κυκλοφορεί στην αγορά κατά την παραλαβή των αστικών από τον ΟΑΣΘ.
Τα αντιρρυπαντικά οχήματα, εκτός των άλλων, αναμένεται να δώσουν… «ανάσα» στην ποιότητα του αέρα της Θεσσαλονίκης, καθώς η νέα τεχνολογία που διαθέτουν τα καθιστά φιλικά προς το περιβάλλον, αφού μειώνεται δραστικά η εκπομπή ρύπων τους. Η μείωση των ρύπων επιτυγχάνεται με διάφορες χημικές αντιδράσεις στον καταλύτη, όπου τα τοξικά οξείδια του αζώτου μετατρέπονται σε άζωτο και υδρατμούς, ουσίες που υπάρχουν ήδη στο περιβάλλον.
Όλα τα λεωφορεία θα διαθέτουν κλιματισμό, θα είναι προσβάσιμα στα άτομα με αναπηρίες, θα έχουν μόνο ένα σκαλοπάτι ώστε να είναι εύχρηστα στους ηλικιωμένους, στα παιδιά και γενικότερα στους ανθρώπους με μειωμένη κινητικότητα, θα διαθέτουν σύστημα επίκλησης (θα μπορούν να γέρνουν) και βέβαια θα είναι αντιρρυπαντικά, διαθέτοντας κινητήρα Euro 5. Το κόστος για τα 90 λεωφορεία είναι περίπου 23 εκατ. ευρώ, ποσό το οποίο αποτελεί επένδυση των μετόχων του ΟΑΣΘ.
33 νέα
Με τα 90 αυτά λεωφορεία, ο ΟΑΣΘ ολοκληρώνει την ανανέωση του στόλου του, καθώς πρόσφατα απέκτησε ακόμη 33 νέα αστικά, με τα οποία αντικατέστησε ισάριθμα τα οποία είχαν συμπληρώσει 15 χρόνια ζωής. Πιο συγκεκριμένα, ο οργανισμός απέκτησε 18 νέα λεωφορεία των 100 θέσεων και 15 αρθρωτά. Τα 18 λεωφορεία κάλυψαν τις ανάγκες της γραμμής κορμού «Λαγκαδάς – Θεσσαλονίκη», ενώ τα υπόλοιπα 15 αντικατέστησαν μέρος των μπλε αρθρωτών.