Φως στην προσωπικότητα του Θεόδωρου Αγγελόπουλου, ως σκηνοθέτη και ανθρώπου, ρίχνει το αφιέρωμα του λογοτεχνικού περιοδικού «Το δέντρο» με τίτλο «Εικόνες μιας μοναχικής διαδρομής».
Στο αφιέρωμα συμμετέχουν κριτικοί κινηματογράφου, σκηνοθέτες, ηθοποιοί, συνθέτες και συγγραφείς. Από το υλικό του αφιερώματος ξεχωρίζουν τρεις συνομιλίες, που παραδίδουν ζωντανή τη φωνή του Αγγελόπουλου σε τρεις διαφορετικές εποχές.
Η μια είναι η τελευταία του συνέντευξη, στην οποία κουβεντιάζει με τον Νίνο Φένεκ Μικελίδη για τους δεσμούς του με τον Νέο Ελληνικό Κινηματογράφο, την παρουσία του στα διεθνή φεστιβάλ και την έλλειψη κινηματογραφικής παιδείας στην Ελλάδα.
Η άλλη είναι μια συζήτηση με τον Δημήτρη Μαρωνίτη, όπου κυριαρχούν τα θέματα της παράδοσης, της ελληνικότητας και του εκσυγχρονισμού (η συζήτηση έλαβε χώρα το 2006 και είναι αναρτημένη στο ηλεκτρονικό περιοδικό «Μεταρρύθμιση»).
Στην τρίτη, τέλος, συνομιλία, που γίνεται με τον Τάκη Μπαστέα, ο λόγος είναι για τις «Μέρες του ‘36», τον «Θίασο» και το «Ταξίδι στα Κύθηρα»(η συνομιλία δημοσιεύτηκε στο πολωνικό κινηματογραφικό περιοδικό «ΚΙΝΟ» το 1990, λίγο πριν από τα γυρίσματα της ταινίας «Το μετέωρο βήμα του πελαργού»).
Στο αφιέρωμα καταθέτουν τις απόψεις τους για το πρόσωπο και τη δουλειά του Αγγελόπουλου και οι συνεργάτες του «Δέντρου».
Ο Τάσος Γουδέλης και ο Λευτέρης Ξανθόπουλος θυμούνται τις πρώτες ταινίες του, ο Νίκος Δήμου εξηγεί πώς αγάπησε την Αριστερά χωρίς να είναι αριστερός μέσα από το έργο του, ο Μισέλ Δημόπουλος γράφει πως ο κινηματογράφος του είναι κινηματογράφος ιδεών και αισθημάτων, ο Γιώργος Μιχαηλίδης αναφέρεται στον ρόλο που έπαιξε το θέατρο στη σκηνοθετική του αντίληψη, ο Αλέξανδρος Μουμτζής αναλύει το «Ταξίδι στα Κύθηρα» (τομή ανάμεσα στην πρώιμη και την όψιμη περίοδό του), ο Δημήτρης Μπάμπας σχολιάζει την «Εκπομπή» και ο Γιώργος Μπράμος δείχνει με ποιον τρόπο έγινε η υπέρβαση των ελληνικών συνόρων.
Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος μιλάει από τη μεριά του για το πώς επηρέασε τον Αγγελόπουλο το μοντέρνο σινεμά, ο Θόδωρος Σούμας δοκιμάζει μια συνολική αποτίμηση της φιλμογραφίας του και η Ειρήνη Στάθη επικεντρώνει την προσοχή της στον τρόπο με τον οποίο αποτυπώνεται στις ταινίες του η σχέση της ελληνικής παράδοσης με τον ευρωπαϊκό μοντερνισμό. Ακόμα, ο Δημήτρης Σταύρακας υπογραμμίζει το βάρος της ελληνικής ιστορίας του πρώτου μισού του 20ου αιώνα στον κινηματογράφο του Αγγελόπουλου ενώ ο Δημήτρης Χαρίτος ανακινεί τη μόνιμη επαφή του με τη λογοτεχνία και ειδικότερα με την ποίηση.
Στο αφιέρωμα του «Δέντρου» περιγράφουν τη φιλία τους με τον σκηνοθέτη, οι Γιάννης Ζουμπουλάκης, Βασίλης Καββαθάς, Βασίλης Κεχαγιάς, Εύα Κοταμανίδου, Ελένη Καραΐνδρου, Αχιλλέας Κυριακίδης, Τάκης Παπαγιαννίδης, Γιάννης Σολδάτος, Ανδρέας Τύρος, Στέλιος Χαραλαμπόπουλος, Λευτέρης Χαρωνίτης και Τάσος Ψαρράς. Συνεργάζονται επίσης ο Θανάσης Βασιλείου και ο Γιάννης Ευσταθιάδης