«Οι σχέσεις μου με το ΔΣ του Φεστιβάλ έχουν διαρραγεί εντελώς», αποκάλυψε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Ελληνικού Φεστιβάλ Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος σήμερα, σε συνέντευξη Τύπου για τον καλλιτεχνικό απολογισμό του 2016, ευχόμενος η νέα υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου, «που έχει μεγάλη ιστορία στο ελληνικό θέατρο, να βρει σύντομα λύση σ’ αυτό το σοβαρότατο πρόβλημα, κάτι που για τον ίδιο «αποτελεί προϋπόθεση για να παραμείνει στο Φεστιβάλ».
Η συνέντευξη Τύπου για τον απολογισμό του Φεστιβάλ 2016 επισκιάστηκε από την «τρίτη κρίση του Φεστιβάλ μέσα σ’ ένα χρόνο» όπως είπε ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος ο οποίος κατηγόρησε την πρόεδρο του ΔΣ του Φεστιβάλ Λιάνα Θεοδωράτου (αντικατέστησε τον Γιώργο Αντωνακόπουλο μετά την απομάκρυνση του τελευταίου τον περασμένο Σεπτέμβριο), όπως και την αντιπρόεδρο Κατερίνα Παπανικολάου για «στάση εχθρική απέναντί του, που αγγίζει τα όρια της υπονόμευσης».
Σημειώνεται ότι η Λιάνα Θεοδωράτου μετά από ένα σύντομο χαιρετισμό στη συνέντευξη του Φεστιβάλ αναχώρησε για το ΥΠΠΟ, προκειμένου να παραστεί στην τελετή παραλαβής-παράδοσης.
«Ποιός προϋπολογισμός; Ποιές κατευθυντήριες γραμμές; Ποιά πολιτική έχει χαράξει το ΔΣ; Οφείλω να προχωρήσω στον προγραμματισμό της επόμενης χρονιάς και βρίσκομαι σε συζητήσεις με καλλιτέχνες, χωρίς να έχω καν τον προϋπολογισμό που επανειλημμένως έχω ζητήσει» εξανέστη ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, καταγγέλλοντας ότι «το ΔΣ υπό τη νέα του σύνθεση, κάθε άλλο παρά προσπαθεί να ανταποκριθεί στα καθήκοντα που ορίζει ο νόμος» και ότι είχε ενημερώσει τον πρώην υπουργό Αριστείδη Μπαλτά για «δυσλειτουργία του Δ.Σ.» εξ’ αρχής όταν ανέλαβε την θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή (4/4/2016).
Εκτός από προϋπολογισμό δεν έχει προχωρήσει ούτε η υλοποίηση του οργανογράμματος «που κόστισε πολλά χρήματα στο Φεστιβάλ και είναι σχεδόν έτοιμο από τον Ιούλιο, έτσι ώστε να μπορούν να γίνουν νόμιμα οι προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ» περιέγραψε ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος προσθέτοντας, μεταξύ άλλων, ότι τα τμήματα υπολειτουργούν, ότι δεν έχει προχωρήσει η πρόσληψη γενικού διευθυντή «που θα απελευθέρωνε το ΔΣ από αλλότρια καθήκοντα», ούτε τεχνικού διευθυντή, «καθώς έληξε και η δική του σύμβαση» και ότι οι χώροι της Πειραιώς, «χωρίς συντήρηση, καταστρέφονται το χειμώνα». Κατηγόρησε επίσης το ΔΣ ότι «δεν του επιτρέπει την πρόσβαση σε οικονομικά κ.ά. στοιχεία που αφορούν τον οργανισμό», αλλά και ότι «προχώρησαν σε απροειδοποίητη διακοπή της τηλεφωνικής του σύνδεσης όταν βρισκόταν στο εξωτερικό, λόγω υπέρβασης της προβλεπόμενης δαπάνης».
Και μέσα στην κρίση που περιέγραψε, ενημέρωσε ότι τα γραφεία του Ελληνικού Φεστιβάλ μετακόμισαν την περασμένη εβδομάδα στο καινούριο κτίριο, στην οδό Ηπίτου στην Πλάκα, «που αποφασίστηκε μετά από δική του πρόταση, συμφερότερη από άλλες, με ενοίκιο 6.500 ευρώ έναντι 23.000 που πληρώναμε στα γραφεία της οδού Χατζηχρήστου».
Όπως αναφέρει το Αθηναικϊκό Πρακτροείο, στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων γιατί επέλεξε να μην αναβάλει την συνέντευξη Τύπου, ώστε να μη συμπέσει την ίδια ώρα με την τελετή παράδοσης – παραλαβής στο υπουργείο Πολιτισμού, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Ελληνικού Φεστιβάλ δικαιολογήθηκε: «Ήταν προγραμματισμένη. Όσο στενάχωρο είναι ότι γίνεται την ίδια ώρα που ένας δικός μας άνθρωπος γίνεται υπουργός, το ίδιο στενάχωρο είναι αυτό που συμβαίνει σε μένα».
Σχετικά με τον απολογισμό του Φεστιβάλ 2016, αυτός μπορεί να συνοψιστεί στο ότι «κάναμε ένα αξιοπρεπές φεστιβάλ», όπως το χαρακτήρισε ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος: «Τα πράγματα μπήκαν σε δρόμο και υπάρχει αισιοδοξία για το μέλλον. Αυτό φάνηκε από το κύμα των καλλιτεχνικών προτάσεων που κατατέθηκαν. Πάνω από 1.200 φέτος, έναντι 287 πέρσι. Ο καλλιτεχνικός κόσμος ανταποκρίθηκε στην πρόσκλησή μας με προτάσεις ενδιαφέρουσες, πρωτότυπες και πλήρεις, κάτι που μας χαροποιεί ιδιαίτερα και μπορώ να πω ότι έχουμε πλέον υλικό αλλά και δικές μας ιδέες για ένα φεστιβάλ με καθαρό στίγμα το ερχόμενο καλοκαίρι!
Ιδιαίτερη καλή χρονιά ήταν το καλοκαίρι του 2016 για την Επίδαυρο από τις καλύτερες των τελευταίων χρόνων, τόσο εισπρακτικά όσο και καλλιτεχνικά.
Τέλος ο κ. Θεοδωρόπουλος ανέφερε πως «στόχος μας είναι να αντιμετωπίσουμε προβλήματα που έχουν να κάνουν με την επικάλυψη παραστάσεων, τις συμπαραγωγές». Και παράλληλα, το Φεστιβάλ να ανοίξει στην πόλη και στον Πειραιά με την συμμετοχή των πολιτών, να συνδυάσει την τέχνη με τον ακτιβισμό, με την εκπαιδευτική διάσταση, να εντάξει τα θέματα της κοινωνίας.