«Διανύουμε μια ενδιαφέρουσα περίοδο για την οικονομία με τις προοπτικές να είναι καλές, ενόψει της ολοκλήρωσης του προγράμματος. Διαμορφώνονται προοπτικές ανάπτυξης της χώρας και το ζήτημα είναι εμείς να αξιοποιήσουμε αυτές τις προοπτικές που ανοίγονται» σημείωσε ο υφυπουργός Οικονομίας Στέργιος Πιτσιόρλας στη 10η ετήσια διοργάνωση της αγοράς Logistics και supply chain, στο πολυσυνέδριο Logistics Conferences, Logi.C 2018.
Αναφερόμενος στον τομέα των υποδομών, ο υφυπουργός σημείωσε ότι η ανάπτυξη του ΟΛΘ είναι καθοριστικής σημασίας για τη χώρα. Όμως στα άμεσα σχέδια της κυβέρνησης είναι η αξιοποίηση τριών ακόμη λιμανιών, Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Ηγουμενίτσας, για τα οποία σε άμεσο χρονικό διάστημα θα ξεκινήσει η αναζήτηση επενδυτών για την περαιτέρω αξιοποίησή τους. «Επίσης στις σκέψεις μας είναι η αξιοποίηση και των λιμανιών Πάτρας και Βόλου» συμπλήρωσε ο υφυπουργός ενώ λίγο αργότερα σχολίασε ότι «το ενδιαφέρον για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Ηγουμενίτσας είναι τεράστιο και τώρα είναι η στιγμή να αξιοποιήσουμε αυτό το ενδιαφέρον».
Επίσης, σημείωσε ότι βρισκόμαστε πια κοντά στο τέλος για να ολοκληρωθεί το άνοιγμα μιας γραμμής ακτοπλοϊκής σύνδεσης Σμύρνης-Θεσσαλονίκης, ενώ ως προς την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου όπως είπε: «έχουμε υπογράψει μια συμφωνία με τη Βουλγαρία και είναι εξαιρετικά κρίσιμο θέμα, το οποίο συνδέεται και με τις πολιτικές εξελίξεις που επιδιώκουμε, η αναβάθμιση της σύνδεσής μας μέσω Σκοπίων με το Βελιγράδι κι από εκεί στην κεντρική Ευρώπη».
Πέρα από λιμάνια, σιδηρόδρομους, και οδικούς άξονες, στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης είναι και η καλύτερη αξιοποίηση «τουλάχιστον ορισμένων περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στο διαμετακομιστικό εμπόριο, ενισχύοντας τη συνδεσιμότητα της ευρύτερης περιοχής όπου βρίσκονται» όπως είπε ο ίδιος.
Όσον αφορά στα μεγάλα εμπορευματικά κέντρα, προχωράει ήδη η δεύτερη φάση για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, ενώ γίνονται ήδη συζητήσεις προκειμένου να δημιουργηθεί στην κεντρική αγορά της πόλης ένα μεγάλο κέντρο agro-logistics. «Πρόκειται για μια ώριμη πια σκέψη και ήδη βρισκόμαστε στη διαδικασία εξασφάλισης του χώρου για να υλοποιηθεί. Είναι θέμα των επόμενων μηνών η μορφοποίηση της πρότασης» όπως είπε ο κ. Πιτσιόρλας.
Τέλος, όπως γνωστοποίησε γίνεται επεξεργασία εναλλακτικών σεναρίων για την επίλυση προβλημάτων χωροθέτησης και αδειοδότησης στην περιοχή βόρεια της Αττικής Οδού. «Είναι μια δύσκολη άσκηση, αλλά χρειάζεται μια λύση συνολική γιατί με βάση την εξέλιξη του λιμανιού του Πειραιά, είναι απαραίτητο να βρεθεί τρόπος να εγκατασταθούν μονάδες και κυρίως να επιτραπούν δραστηριότητες που θα δώσουν προστιθέμενη αξία, όπως η ελαφριά συναρμολόγηση» όπως εξήγησε ο υφυπουργός.
Στη συνέχεια υπογράμμισε ότι: «στον σχεδιασμό μας πέρα από τη θέση μας την Ευρώπη, ως χώρα θα πρέπει να εντάξουμε και την ευρύτερη περιοχή, όπως οι χώρες του Καύκασου, ενώ όπως και για τα δίκτυα ενέργειας μεγάλη πρόκληση είναι και οι χώρες της ‘Απω και της Μέσης Ανατολής, όπως και της Βόρειας Αφρικής. Σε αυτή την περιοχή έχουμε αναδυόμενες προκλήσεις».
Τέλος σημείωσε ότι ελλείψει οικονομικών πόρων θα πρέπει να ενεργοποιήσουμε τον ιδιωτικό τομέα μέσω συμπράξεων και παραχωρήσεων.