Με «έξυπνα» δώρα χαμηλότερου προϋπολογισμού λόγω της οικονομικής κρίσης, αλλά με αμείωτη την επιθυμία να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, οι ερωτευμένοι στη Θεσσαλονίκη όχι μόνο δεν γύρισαν πλάτη στην ημέρα του έρωτα, που εορτάζεται στις 14/2, αλλά με όπλο την ευρηματικότητα και την επινοητικότητα, συνέχισαν να αναζητούν στις βιτρίνες των καταστημάτων τον κατάλληλο τρόπο για να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, φανερά ή και… κρυφά.
Όπως προκύπτει από ρεπορτάζ του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, μαζί με αυτές της Γυναίκας και της Μητέρας, εξακολουθούν να εορτάζονται με αμείωτη ένταση και να μεταφράζονται σε αγορές από τους Έλληνες, δίνοντας κάποια ανάσα στους επαγγελματίες της αγοράς, ακόμη και εάν -όπως λένε- αποτελεί κοινή διαπίστωση των καταστηματαρχών ότι οι δαπάνες γίνονται πλέον με φειδώ.
Ενόψει πάντως του αυριανού εορτασμού, οι επαγγελματίες στην αγορά του νομού Θεσσαλονίκης, έχουν στολίσει τις βιτρίνες τους και έχουν εξοπλιστεί με όλα εκείνα τα απαραίτητα, που κάποιος θα θελήσει να χρησιμοποιήσει ως το μέσο για να εκφράσει κάθε είδους συναίσθημα, είτε είναι αγάπης και μετάνοιας είτε συγχώρεσης και θαυμασμού.
Περισσότερα λουλούδια και φυτά προμηθεύτηκαν φέτος τρεις στους δέκα ανθοπώλες
Φέτος, ύστερα από αρκετά χρόνια εγκράτειας, ποσοστό έως και 30% των περίπου 250 ανθοπωλών στον νομό Θεσσαλονίκης, προέβησαν σε περισσότερες αγορές ανθών και φυτών, ακόμη και πιο επιλεγμένων και σπάνιων, όπως τόνισε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ανθοπώλης, Μανώλης Σύλλης, πρόεδρος του τμήματος των επαγγελματιών στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ).
Όπως είπε ο ίδιος, παρά την οικονομική κρίση, οι Έλληνες, ποτέ δεν εγκατέλειψαν τον Άγιο Βαλεντίνο και συνεχίζουν να αξιοποιούν την ευκαιρία να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, με αποτέλεσμα «τη συγκεκριμένη ημέρα τα ανθοπωλεία να σφύζουν από ζωή, ενέργεια και αισιοδοξία».
Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι ο ημερήσιος τζίρος κατά τη συγκεκριμένη ημέρα εορτασμού του Αγίου Βαλεντίνου αυξάνεται σημαντικά, με τους νέους ηλικίας 30-40 ετών να δίνουν τον τόνο στις πωλήσεις, αφού παραδοσιακά δαπανούν ποσά από 20 ευρώ έως και 50 ευρώ, έναντι όλων των άλλων που διαθέτουν από 4 έως και 15 ευρώ. «Μόλις χθες είχα δύο παραγγελίες για την αποστολή 100 κόκκινων τριαντάφυλλων. Η μία αποστολή αφορούσε σε σύζυγο και η άλλη στο αίσθημα», είπε ο κ. Σύλλης, προσθέτοντας ότι ακόμη και μέσω της οικονομικής κρίσης «γίνονται υπερβολές, αν και όχι τόσες πολλές αριθμητικά. Προ κρίσης εποχή, δεν θα είχα δύο παραγγελίες, αλλά 20 ή και 30».
Υπογραμμίζοντας ότι οι Έλληνες πιστεύουν την γιορτή του Έρωτα στις 14/2, ο κ. Σύλλης εξέφρασε και την απορία του για την μη προτίμηση λουλουδιών από το γυναικείο φύλο ως δώρο, λέγοντας «η αντιστοιχία είναι 80% άντρες και 20% γυναίκες. Και στα ποσοστά που αναφέρομαι είμαι γενναιόδωρος ως προς τις γυναίκες».
Τα κοσμήματα… λάμπουν ακόμη
Αυξημένος σε ποσοστό ως και 15% παρουσιάζεται ο ημερήσιος τζίρος στα 90 κοσμηματοπωλεία του Συλλόγου Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών Θεσσαλονίκης, κατά την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου τα τελευταία χρόνια, όπως τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρός του, Πέτρος Καλπακίδης, υπογραμμίζοντας ότι «μπορεί η αύξηση να μην θυμίζει το 35% στα χρόνια προ κρίσης, αλλά είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό το γεγονός ότι δεν έσβησε ολοσχερώς η επιθυμία των Ελλήνων να εκφράσουν και τη συγκεκριμένη ημέρα τα συναισθήματά τους».
Σύμφωνα με τον κ. Καλπακίδη, οι αγορές ενόψει του εορτασμού της 14ης Φεβρουαρίου συνεχίζουν να γίνονται, με τους καταναλωτές να έχουν προσαρμόσει τις αγορές τους στα εισοδήματά τους και στο πλαίσιο αυτό, απαντώντας σε σχετική ερώτηση είπε «σε σχέση με τα χρόνια προ κρίσης είναι 50% λιγότεροι αυτοί που δαπανούν ποσά άνω των 2.500 ευρώ».
Πάντως, ο ίδιος έστειλε μήνυμα προς το καταναλωτικό κοινό «να μην φοβάται να μπαίνει στα κοσμηματοπωλεία», λέγοντας χαρακτηριστικά «και εμείς οι κοσμηματοπώλες έχουμε προσαρμόσει τα είδη μας στα εισοδήματα των καταναλωτών. Υπάρχουν έξυπνα και κομψά κοσμήματα, ακόμη και από ασήμι. Κάποιος με ένα εύρος δαπάνης από 50 ευρώ έως και 200 ευρώ, μπορεί να προσφέρει ένα υπέροχο κόσμημα στην αγαπημένη του». ‘Αλλωστε, όπως πρόσθεσε «δεν είναι η αξία που τονώνει το συναίσθημα, αλλά η ίδια η πράξη».
Μεταξύ άλλων, ο ίδιος κάλεσε τους Έλληνες καταναλωτές να επιλέγουν για τις αγορές τους τα κοσμηματοπωλεία που φέρουν στην είσοδό τους το σήμα του συλλόγου, ενώ τους συνέστησε να ψηφίζουν ελληνικά, αφού όπως είπε «το ελληνικό κόσμημα είναι εξαιρετικού γούστου και άριστης κατασκευής και τεχνικής».
Ζαχαροπλάστες σε ρόλο… συμφιλιωτή ερωτευμένων
Παρόντες και πανέτοιμοι να ανταποκριθούν στη ζήτηση λόγω της ημέρας, δηλώνουν και οι ζαχαροπλάστες του Νομού Θεσσαλονίκης, με τον πρόεδρο της Συντεχνίας Ζαχαροπλαστών Θεσσαλονίκης, Μάριο Παπαδόπουλο, να τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «η Θεσσαλονίκη είναι η πόλη του γλυκού». Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι εν μέσω της οικονομικής κρίσης οι Θεσσαλονικείς αγοράζουν περισσότερα γλυκίσματα, αφού όπως είπε ο κ. Παπαδόπουλος «οι πολίτες της Νύμφης του Βορρά έχουν κατανοήσει πλήρως ότι το γλυκό, γλυκαίνει τις πίκρες». Αναφερόμενος σε όσους λένε δε ότι τα γλυκά έχουν πολλές θερμίδες, ο κ. Παπαδόπουλος χαριτολογώντας σημείωσε «δεν παχαίνει το κερασάκι στην τούρτα, αλλά όλα όσα καταναλώνονται».
Πάντως, ο ίδιος επισήμανε ότι την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου μπαίνουν στα ζαχαροπλαστεία του νομού καταναλωτές περισσότεροι ως και 20% σε σχέση με τις υπόλοιπες ημέρες, και όλων «πραγματικά των ηλικιών», αλλά οι αγορές δεν συνδυάζονται με μεγάλα ποσά δαπάνης, αφού αυτά κυμαίνονται στα 5-15 ευρώ.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Παπαδόπουλος σημείωσε ότι τα 170 μέλη της συντεχνίας, όπως και τα περισσότερα από 400 ζαχαροπλαστεία στον νομό Θεσσαλονίκης διαθέτουν όλων των ειδών τις καρδιές, ακόμη και «αυτές που θέλουν να δείξουν με ένα γλύκισμα ότι δεν θέλουν να τις αγαπούν» και επισήμανε «εμείς οι ζαχαροπλάστες επιτελούμε και το ρόλο του συμφιλιωτή. Αν κάποια ζευγάρια είναι μαλωμένα και δεν δέχεται ο παραλήπτης το γλυκό δώρο του αποστολέα, εμείς προσπαθούμε να το φτιάξουμε, να το μπαλώσουμε, να το διορθώσουμε, λόγω της ημέρας».