Σε συνθήκες αποπληθωρισμού παρέμεινε για 38ο συνεχή μήνα η ελληνική οικονομία, καθώς τον Απρίλιο φέτος ο πληθωρισμός μειώθηκε κατά 1,3%, από μείωση 1,5% τον Μάρτιο 2016 και έναντι µείωσης 2,1% τον Απρίλιο πέρυσι.
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η εξέλιξη αυτή προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες µεταβολές:
1. Από τις µειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 1% της οµάδας «∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, νωπά ψάρια, χοιρινό, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, και στα γαλακτοκοµικά και αυγά. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιµών στο ψωµί και δηµητριακά, µοσχάρι, έλαια και λίπη, αποξηραµένα φρούτα και ξηροί καρποί, πατάτες, ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά, λοιπά τρόφιµα και στον καφέ- κακάο- τσάι.
β) Κατά 2,2% της οµάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω µείωσης των τιµών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
γ) Κατά 4,8% της οµάδας «Στέγαση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα ενοίκια κατοικιών, πετρέλαιο θέρµανσης, φυσικό αέριο, υπηρεσίες κοινοχρήστων και στον ηλεκτρισµό. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα στερεά καύσιµα.
δ) Κατά 1,4% της οµάδας «∆ιαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης.
ε) Κατά 4,5% της οµάδας «Μεταφορές», λόγω µείωσης κυρίως στις τιµές αγοράς αυτοκινήτων, καύσιµα αυτοκινήτου (βενζίνη), πετρέλαιο κίνησης, άλλα καύσιµα, συντήρηση και επισκευή εξοπλισµού προσωπικής µεταφοράς και στις συνδυασµένες µεταφορές επιβατών. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιµών στα εισιτήρια µεταφοράς επιβατών µε αεροπλάνο, οδικές µεταφορές επιβατών και στις εγκαταστάσεις διοδίων και παρκόµετρων.
στ) Κατά 1,4% της οµάδας «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στον οπτικοακουστικό εξοπλισµό- υπολογιστές, είδη για παιχνίδια και αθλητισµό, παιχνίδια και χόµπι. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στις πολιτιστικές δραστηριότητες.
ζ) Κατά 1,3% της οµάδας «Εκπαίδευση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα δίδακτρα δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης.
η) Κατά 1,5% της οµάδας «’Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα είδη ατοµικής φροντίδας και στην ασφάλιση οχηµάτων.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 1,4% της οµάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα τσιγάρα.
β) Κατά 3,6% της οµάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα φαρµακευτικά προϊόντα και στις κλινικές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες.
γ) Κατά 2,7% της οµάδας «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία.
Παράλληλα, ο γενικός δείκτης καταναλωτή παρουσίασε αύξηση 0,7% τον Απρίλιο 2016 σε σύγκριση µε τον Μάρτιο 2016, έναντι αύξησης 0,5% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.
Ο εναρμονισμένος πληθωρισμός παρουσίασε μείωση 0,4% τον Απρίλιο εφέτος, από μείωση 0,7% τον Μάρτιο 2016 και έναντι µείωσης 1,8% τον Απρίλιο πέρυσι. Σε μηνιαία βάση (Απρίλιος 2016 προς Μάρτιο 2016), ο εναρμονισμένος δείκτης παρουσίασε αύξηση 0,7% έναντι αύξησης 0,4% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.