Την ανησυχία τους για την πορεία των εξαγωγών και της επιχειρηματικότητας από τους αποκλεισμούς δρόμων και λιμανιών από τους αγρότες εκφράζουν με κοινή ανακοίνωσή τους οι παραγωγικοί φορείς του Πειραιά.
Με αφορμή τη σημερινή έναρξη του διαλόγου, μεταξύ του πρωθυπουργού και των αγροτών με αποκλεισμένους δρόμους και λιμάνια, που έχουν δημιουργήσει προβλήματα στην εισαγωγική και εξαγωγική δραστηριότητα της χώρας, οι παραγωγικοί φορείς της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά και συγκεκριμένα το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Αττικής-Πειραιώς, Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς, ο Σύνδεσμος Εμπορικών Αντιπροσώπων & Διανομέων Πειραιώς, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εφοδιαστών Πλοίων-Εξαγωγέων, η Ένωση Βιοτεχνών, Εργοδοτών, Μηχανουργών Πειραιά, ο Σύλλογος Εκτελωνιστών Πειραιώς-Αθηνών, ο Σύλλογος Βιβλιοχαρτοπωλών & Εκδοτών Πειραιά, η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος, ο Ελληνικός Επιμελητηριακός Σύνδεσμος Μεταφορών και η Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Αττικής, Όμορων Νομών και Νήσων Αιγαίου εξέδωσαν την ακόλουθη ανακοίνωση:
«…Με απόλυτο σεβασμό στο δικαίωμα διαμαρτυρίας των αγροτών για την προάσπιση των συμφερόντων τους, θα θέλαμε να εκφράσουμε την έντονη ανησυχία μας για την εξέλιξη της κατάστασης, που τείνει να προσλάβει διαστάσεις αδιεξόδου, καθώς από τις συνεχιζόμενες αγροτικές κινητοποιήσεις παρατηρούνται μεγάλες καθυστερήσεις στη μεταφορά των εμπορευμάτων, με δραματικές επιπτώσεις, τόσο στις εισαγωγές, όσο και στις εξαγωγές, καθώς ελλοχεύει ο κίνδυνος να ακυρωθούν μεγάλες παραγγελίες, εξαιτίας της αδυναμίας για έγκαιρη παράδοσή τους.
Με δεδομένο μάλιστα ότι το 66% των εξαγωγών κατευθύνεται σε ευρωπαϊκές χώρες, είναι προφανές ότι το κλείσιμο των δρόμων για μεγάλα χρονικά διαστήματα, κατά τη διάρκεια της ημέρας, καθιστά εξαιρετικά δύσκολες τις εξαγωγές προς τους βασικότερους οικονομικούς εταίρους, δηλαδή τις χώρες της Κεντρικής και Δυτικής Ευρώπης, ενώ το ίδιο πρόβλημα υπάρχει και στη διακίνηση προϊόντων προς τη Βουλγαρία, Ρωσία και Τουρκία, που αποτελούν επίσης βασικούς εξαγωγικούς προορισμούς. Άμεσα επηρεάζονται τα ευπαθή αγροτικά και άλλα προϊόντα, ενώ μπορεί προς το παρόν να μην έχουμε περιπτώσεις καταστροφών σε μεγάλες παρτίδες διακινούμενων αγαθών, αλλά κάτι τέτοιο δεν μπορεί να αποκλειστεί σε περίπτωση συνέχισης του αποκλεισμού των οδικών δικτύων και των συνόρων.
H στάση της κυβέρνησης δείχνει σαν να μην αντιλαμβάνεται τη σοβαρότητα της κατάστασης και την ανάγκη για άμεση λήψη σημαντικών αποφάσεων. Η αδιαλλαξία και η ισχυρογνωμία ποτέ δεν αποτέλεσαν μέσο επίλυσης διαφορών, αντιθέτως, αποτελούν μια από τις κυριότερες αιτίες, που έχουν οδηγήσει στα σημερινά αποτελέσματα. Η έλλειψη διαλόγου με τις κοινωνικές ομάδες και η μονομερής λήψη σημαντικών και αμετάκλητων αποφάσεων, μόνο καταστροφικές συνέπειες μπορούν να έχουν για την κοινωνία και την οικονομία μας.
Αυτό που πρέπει να καταστεί σαφές προς όλους, είναι ότι το κλείσιμο των εθνικών οδών και των συνοριακών σταθμών, δυστυχώς δημιουργεί, εκτός από σοβαρά εμπόδια και καθυστερήσεις, συνθήκες κοινωνικού αυτοματισμού, αφού αναπόφευκτα προκαλούνται σημαντικές ζημιές και μάλιστα ιδίας ευθύνης, σε πολλές άλλες εργασιακές ομάδες. Ακόμη, προκαλεί πλήγμα στην φερεγγυότητα των εξαγωγικών επιχειρήσεων και γενικά των εμπορικών δραστηριοτήτων, σε συνέχεια του “μπλόκου” της επιβολής των “capital controls”, αλλά και στην αποστολή εμπορευμάτων εντός της χώρας, ενώ πάντα υπάρχει ο κίνδυνος να μειώσει περαιτέρω την εύθραυστη απασχόληση.
Συμπερασματικά, σε μια περίοδο, που οι μόνες παραγωγικές δυνάμεις, οι οποίες αποδίδουν έσοδα στη χώρα είναι το εξαγωγικό και διαμετακομιστικό εμπόριο, οι χερσαίες και οι θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές, είναι σίγουρο πως, εάν συνεχιστούν κι άλλο οι απεργιακές κινητοποιήσεις θα τραυματίσουν περαιτέρω την εθνική μας οικονομία.
Ως εκ τούτου, καλούμε αμφότερες τις πλευρές, να εντείνουν, μέσω του διαλόγου, τις προσπάθειές τους για μία βιώσιμη λύση, καθώς ο επιχειρηματικός κόσμος και οι εργαζόμενοι της Χώρας, που επίσης καλούνται να αντιμετωπίσουν τις ίδιες παράλογες φορολογικές και ασφαλιστικές απαιτήσεις, δεν αντέχουν τη δίνη νέων περιπετειών. Οι δίκαιες διεκδικήσεις όλων των φορέων της αγοράς, όσο τουλάχιστον διαρκεί ο διάλογος, πρέπει να γίνουν με ανοικτούς δρόμους και λιμάνια…».