Κοντά στο 1 ευρώ θα φτάσει το μισό κιλό ψωμί και το πετρέλαιο θέρμανσης θα κυμαίνεται στα 1,10 ευρώ το λίτρο στο πλαίσιο του κύματος ανατιμήσεων που πλήττει βασικά αγαθά και υπηρεσίες.
Ειδικότερα, όπως εξήγησε μιλώντας στον ΣΚΑΙ, ο πρόεδρος των αρτοποιών Μιχάλης Μούσιος, ο κλάδος έχει σημαντικές ανατιμήσεις σε όλες τις πρώτες ύλες για την παραγωγή άρτου και αρτοπαρασκευασμάτων. «Έχουμε στα λάδια, στις μαργαρίνες, στα βούτυρα και στα υλικά συσκευασίας που είναι μεγάλο κόστος που ξεπερνά το 40%. Αυτό ξεκίνησε σταδιακά σιγά σιγά αρχές χρόνου και τώρα είναι στην κορύφωσή του».
Η αύξηση στα άλευρα, συνέχισε ο πρόεδρος των αρτοποιών, «είναι 32% και υπάρχει πληροφορία ότι επίκειται και άλλη αύξηση τον επόμενο μήνα, κι έχουμε 120 με 130% αύξηση στην ενέργεια ανάλογα με τον πάροχο. Αυτό αντιστοιχεί σε ένα μέσο αρτοποιείο στα 1.000 ευρώ το μήνα μόνο για το ρεύμα, εκτός του αερίου ή το πετρελαίου. Έχουμε σημαντικές αυξήσεις» εξηγεί ο κ. Μούσιος.
Όπως διευκρίνισε, η τιμή του ψωμιού διαμορφώνεται ελεύθερα την έχει ο κάθε αρτοποιός ανάλογα του κόστους παραγωγής και του ποσοστού που θα απορροφήσει και το τι θα μετακυλήσει στην κατανάλωση. «Είναι μεγάλο το κόστος. Αν πάμε σύμφωνα με το κόστος παραγωγής θα μιλήσουμε για διπλασιασμό της τιμής του ψωμιού. Αυτό όμως δε θα συμβεί, όπως έγινε τα τελευταία 13 χρονιά που περάσαμε μνημόνια κρίση και δεν μετακυλήσαμε τίποτα στον καταναλωτή. Τα αρτοποιία είναι οικογενειακές επιχειρήσεις».
«Αυτό που βλέπω από τις ανατιμήσεις που έχουν γίνει ανά περιοχές η αύξηση κυμαίνεται σε 10 με 15 λεπτά. Το μισό κιλό ψωμιού προσεγγίζει πλέον το 1 ευρώ» τόνισε.
Μαρία Ζάγκα: Αύξηση και στα καύσιμα
«Τα καύσιμα έχουν ανέβει στην Ελλάδα, αλλά αυτό οφείλεται διεθνώς, όταν η τιμή Brent από πέρυσι 48,50 πήγε 77 δολάρια το βαρέλι όλοι αυτοί που διαχειρίζονται αυτό το υγρό στοιχείο θέλουν να βγάλουν τα σπασμένα» είπε από την πλευρά της η πρόεδρος των Βενζινοπωλών Αττικής, Μαρία Ζάγκα.
Η κυρία Ζάγκα απέδωσε την καθυστέρηση στην πτώση τιμών των καυσίμων όταν μειώνονται οι τιμές στις αγορές στο γεγονός ότι το λαθρεμπόριο δεν έχει παταχθεί. «Όταν αυξήθηκε ο Ειδικός Φόρος είχε στόχο την πάταξη του λαθρεμπορίου» ανέφερε, ζητώντας τη μείωση του ΕΦΚ.
«Το 1/4 που μένει το 33 με 35%, το παίρνουν τα διυλιστήρια το υπόλοιποι το μοιράζονται οι εταιρείες πετρελαιοειδών οι μεταφορείς και εμείς. Τι μένει; Ελάχιστο ποσοστό…» δήλωσε η κ. Ζάγκα.