«Σήμερα, περισσότερο από κάθε άλλη φορά είναι αναγκαία η αποδοχή από την κυβέρνηση του 10λογου των προτάσεων του ΕΒΕΑ για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας και την τόνωση της επιχειρηματικότητας. Η δυσμενέστερη αναθεώρηση των δημοσιονομικών μας στοιχείων, είναι σχεδόν δεδομένη, όπως είναι και κοινή η διαπίστωση ότι στην χώρα μας υπάρχουν τεράστια αντικίνητρα για την προσέλευση , ακόμη και την παραμονή και λειτουργία επιχειρήσεων», δήλωσε ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ, Κ. Μίχαλος, ερωτηθείς από δημοσιογράφους για την πορεία της αγοράς , με αφορμή την επικείμενη αναθεώρηση προς το δυσμενέστερο των οικονομικών δεικτών της χώρας μας από την Eurostat, αλλά και το αρνητικότατο κλίμα που επικρατεί στην ελληνική αγορά.
Ο κ. Μίχαλος υπενθύμισε ότι πρόσφατη έρευνα του ΕΒΕΑ κατέδειξε ότι σχεδόν 9 στις 10 επιχειρήσεις θεωρούν ότι η ασκούμενη φορολογική πολιτική επιβαρύνει τις οικονομικές τους επιδόσεις, περισσότερες από 8 στις 10 αντιμετωπίζουν πτώση τζίρου, ενώ 2 στις 10 εξετάζουν το ενδεχόμενο μετανάστευσής τους σε χώρες με χαμηλότερους φορολογικούς συντελεστές και 1 στις 2 εξετάζει το ενδεχόμενο ακόμη και τερματισμού της λειτουργίας της αν μέσα στον επόμενο χρόνο δε βελτιωθούν οι οικονομικές τους επιδόσεις.
Όπως είπε ο κ. Μίχαλος, η μεταρρύθμιση στη δημόσια διοίκηση οφείλει στηριχτεί στους παρακάτω άξονες:
Α) Ριζική αναδιοργάνωση φορέων, υπηρεσιών και διευθύνσεων/τμημάτων, με μείωση των οργανικών μονάδων κατά 40%.
Β) Δραστική απλούστευση και κεντροποίηση των διαδικασιών, με στόχο τη μείωση των αναγκών σε προσωπικό, τουλάχιστον κατά 20%.
Γ) Ευρεία αναδιάταξη και αξιοποίηση του προσωπικού-χωρίς απολύσεις αλλά με μετατάξεις- ιδίως εάν εφαρμοστούν σωστά οι δύο παραπάνω πολιτικές, με στόχο τη βελτίωση των υπηρεσιών προς το πολίτη.
Δ) Εκσυγχρονισμός προμηθειών, με την εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών, όπως η αντικειμενική διαβάθμιση προτεραιότητας των αναγκών, η ανάπτυξη ρεαλιστικών προδιαγραφών, η τυποποίηση και η συγκέντρωση ομοειδών υλικών και υπηρεσιών και οι αδιάβλητες ταχείες διαδικασίες, όπως οι ηλεκτρονικές δημοπρασίες, με μείωση του κόστους προμηθειών του Δημοσίου κατά 20-30%.
Ε) Η καθιέρωση ενιαίου μισθολογίου και η σύνδεση μισθών και αποδοτικότητας, για τους δημοσίους υπαλλήλους.
Πέμπτον, απαιτείται να προχωρήσει ταχύτερα η απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων και η κατάργηση της ενιαίας υποχρεωτικής αμοιβής ή του ενιαίου ποσοστού κέρδους από διάφορες επαγγελματικές ομάδες.
Έκτον, η κυβέρνηση θα πρέπει να προχωρήσει σε απελευθέρωση των κλειστών αγορών και στη διαμόρφωση ίσων όρων ανταγωνισμού για τις κρατικές και τις ιδιωτικές επιχειρήσεις. Ενδεικτικά, προς το σκοπό αυτό απαιτείται η άρση περιορισμών όπως: περιορισμένο ωράριο λειτουργίας πρατηρίων υγρών καυσίμων, νομοθεσία για υποχρεωτική τήρηση αποθεμάτων υγρών καυσίμων, περιορισμοί στο ελλιμενισμό κρουαζιερόπλοιων, περιορισμοί στην παρασκευή και διάθεση άρτου κ.λ.π.
Έβδομον, χρειάζεται επαναπροσδιορισμός του καταλόγου Φόρων Υπέρ Τρίτων, από μηδενική βάση, με κριτήριο τη σκοπιμότητα και την οικονομική αποτελεσματικότητα κάθε περίπτωσης.
Όγδοον, η κυβέρνηση θα πρέπει να προωθήσει χωρίς περαιτέρω καθυστέρηση διαδικασίες εξυγίανσης σε όλες τις ζημιογόνες ΔΕΚΟ.
Ένατον, προτείνεται η καθιέρωση Κέντρων Εξυπηρέτησης Επιχειρήσεων στα επιμελητήρια όλης της χώρας, με στόχο την επιτάχυνση και τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών που παρέχονται.
Δέκατον, απαιτούνται πολιτικές οι οποίες αναγνωρίζουν τα πιθανά προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζουν σήμερα οι επιχειρήσεις. Ένα ευαίσθητο κράτος οφείλει να σχεδιάσει μια διαδικασία, με την οποία ο φορολογούμενος θα δηλώνει την οφειλή του, αλλά δεν θα χρειάζεται να την καταβάλει άπαξ και εξ ολοκλήρου. Αντίθετα, μπορεί να προβλέπεται η αυτοδίκαιη ένταξη σε σύστημα ρύθμισης με ευνοϊκούς όρους. Και επιπλέον θα πρέπει να προβλέπεται ένα συμψηφισμός οφειλών επιχειρήσεων προς το κράτος με οφειλές του κράτους προς επιχειρήσεις. Αυτό επιβάλλει ένα κράτος δίκαιου».