Οι 250 μεγαλύτερες εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων σημείωσαν πωλήσεις που υπερβαίνουν τα 3,1 τρισεκατομμύρια δολάρια το λογιστικό έτος 2012 (που αφορά τα λογιστικά έτη που έληξαν τον Ιούνιο 2013) και αυτό παρά την επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ένα μέσο μέγεθος εταιρείας, ύψους 12,5 δισεκατομμυρίων δολ., σύμφωνα με την 7η ετήσια έκθεση για τις παγκόσμιες δυνάμεις του κλάδου των καταναλωτικών προϊόντων, που δημοσιεύτηκε από τη Deloitte Touche Tohmatsu Limited (DTTL).
Η έκθεση παραθέτει μία εικόνα της παγκόσμιας οικονομίας, αναλύει την κεφαλαιοποίηση του κλάδου, σκιαγραφεί τις αγορές και συγχωνεύσεις στον κλάδο καταναλωτικών προϊόντων και εξετάζει τις σημαντικότερες τάσεις που επηρεάζουν τις εταιρίες καταναλωτικών προϊόντων.
Το 2014 αναμένεται αυξημένη δραστηριότητα εξαγορών και συγχωνεύσεων
Παρά την εύθραυστη παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη, η έκθεση εντόπισε, ότι επενδυτές με καλή χρηματοδότηση συνέχισαν να αναζητούν ευκαιρίες εξαγορών και συγχωνεύσεων, που ενδυναμώνουν τις στρατηγικές τους θέσεις.
Το 2012, πραγματοποιήθηκαν 1.298 συμφωνίες από εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων, περισσότερες από τις 1.274 που πραγματοποιήθηκαν το 2011 και τις 1.117 το 2010. Για το 2013, 1.182 συμφωνίες έχουν ανακοινωθεί μέχρι τις 22 Φεβρουαρίου 2014.
Η αύξηση των συμφωνιών φαίνεται να ενθαρρύνθηκε από τη βελτιωμένη διαθεσιμότητα πιστώσεων, τα χαμηλά επιτόκια, τις ανανεωμένες κεφαλαιαγορές και, σε κάποιες περιπτώσεις, τα σημαντικά ταμειακά αποθέματα των εταιρειών. Τα ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια έδειξαν ανανεωμένο ενδιαφέρον στα καταναλωτικά προϊόντα.
Τοπικές τάσεις
Η έκθεση καταμετρά την ανάπτυξη από χρόνο σε χρόνο ανά περιοχή για το λογιστικό έτος 2012, με την περιοχή της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής (16,9%) να σημειώνουν τα υψηλότερα κέρδη. Ακολουθούν η Λατινική Αμερική (16,8%) και η περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού (5,6%).
Οι εταιρείες σε αυτή την περιοχή –ειδικά η Ιαπωνία- επηρεάστηκαν σοβαρά από τον μεγάλο σεισμό στην ανατολική Ιαπωνία, τον Μάρτιο του 2011, έτσι η ανάκαμψη το 2012 ήταν αναμενόμενη. Η περιοχή της Βορείου Αμερικής έπεσε στο 4%.
Ωστόσο, οι εταιρείες της Βορείου Αμερικής συνεχίζουν να απολαμβάνουν εύρωστη κερδοφορία. Το καθαρό περιθώριο κέρδους το 2012 (12,3%) σημείωσε άνοδο από ένα ήδη υψηλό αποτέλεσμα το 2011 (10,4%). Μέσα στην Ευρώπη, η ανάπτυξη των γαλλικών εταιρειών (6,6%) υπερνίκησε την ανάπτυξη των αντίστοιχων γερμανικών (6,2%) και βρετανικών (4,8%) εταιρειών.
Τα ηλεκτρονικά προϊόντα επανέρχονται μετά το ζοφερό 2011
Μετά από ένα ζοφερό 2011 για τους κατασκευαστές ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης, το 2012 είδε τον κλάδο να επανέρχεται. Μία μετριοπαθής ανάκαμψη στις ιαπωνικές εταιρείες, μετά την αναστάτωση που προκλήθηκε από το σεισμό και το τσουνάμι του 2011, μαζί με την αυξανόμενη επιθυμία των καταναλωτών για διασυνδεδεμένες συσκευές, οδήγησε σε αύξηση των εσόδων κατά περίπου 10%.
Τα κέρδη ακολούθησαν την ίδια πορεία: Το καθαρό περιθώριο κέρδους του κλάδου σχεδόν τριπλασιάστηκε το 2012 (7,2%) από το 2,6% τον προηγούμενο χρόνο.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Δημήτρης Κουτσόπουλος, Head of Consumer Business της Deloitte Χατζηπαύλου Σοφιανός & Καμπάνης ΑΕ, σχολίασε:
«Η έκθεση επαναφέρει στο προσκήνιο την πρόκληση των εταιρειών του κλάδου καταναλωτικών προϊόντων για προσαρμογή τους στο σύγχρονο κόσμο της δικτύωσης με επίκεντρο τον καταναλωτή. Οι εταιρείες θα πρέπει να αξιοποιήσουν τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα και την πληροφόρηση που τους παρέχουν οι καταναλωτές. Επωφελούμενες των δυνατοτήτων των διαφορετικών καναλιών και διευρύνοντας τις αλυσίδες εφοδιασμού τους, θα είναι σε θέση να καλύπτουν τις καταναλωτικές ανάγκες ανεξάρτητα από την περιοχή».