Αντιμέτωποι με τα προβλήματα που ταλανίζουν τον κλάδο του λιανεμπορίου βρίσκονται καθημερινά εκπρόσωποι του επιχειρηματικού κόσμου καθώς το περιβάλλον λόγω της οικονομικής κρίσης έχει αλλάξει ριζικά.
Αυτό προέκυψε κατά τις εργασίες του συνεδρίου «Shopping Destinations Forum. Retail, Sponsorships & Entertainment Strategies for enriched customer experiences» που πραγματοποιήθηκε σήμερα σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας.
Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Στέφανο Κομνηνό, η Ελλάδα έχει μεγάλο αριθμό καταστημάτων, παρά τα σημαντικά προβλήματα που υπάρχουν στην αδειοδότηση. Ωστόσο ο χάρτης του λιανεμπορίου φαίνεται ότι αλλάζει ριζικά και ο μεγάλος αριθμός λειτουργίας των καταστημάτων τίθεται σε προφανή κίνδυνο.
Το περιβάλλον έχει αλλάξει και μας υποχρεώνει, σε συνεργασία με τους παραγωγικούς φορείς, να δούμε ξανά την έννοια του λιανικού εμπορίου, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει και να βρούμε λύσεις για αυτά, ανέφερε από το βήμα του συνεδρίου ο κ. Κομνηνός.
Παράλληλα ανέλυσε τις πρωτοβουλίες του υπουργείου προς αυτή τη κατεύθυνση και αναφέρθηκε ειδικότερα στις αδειοδοτήσεις, επισημαίνοντας ότι εδώ και τρεις μήνες υπάρχει συνεργασία με το ΥΠΕΚΑ με στόχο τη δημιουργία ενός ξεκάθαρου πλαισίου για τις χρήσεις γης που θα επιφέρει λύσεις σε σημαντικά προβλήματα του κλάδου.
Στην αναγκαιότητα εκσυγχρονισμού του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου προκειμένου να δημιουργηθούν νέα σύγχρονα εμπορικά κέντρα αναφέρθηκε από το βήμα του συνεδρίου ο Θεόδωρος Χαραγκιώνης, πρόεδρος της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής ICSC. Ο κ. Χαραγκιώνης ανέπτυξε τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν στους καταναλωτές τα εμπορικά κέντρα τα οποία αποτελούν πόλο ανάπτυξης επισημαίνοντας ότι έχουν αλλάξει τον χάρτη του λιανικού εμπορίου ικανοποιώντας τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες των καταναλωτών. Παράλληλα έκανε μια ιστορική αναδρομή στη λειτουργία εμπορικών κέντρων στη χώρα, η ζωή των οποίων ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του ’90.
Όπως προέκυψε από τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε η εταιρεία Focus Bari και παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του συνεδρίου, όλο και περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν για τις αγορές τους τα μεγάλα εμπορικά κέντρα.
Ειδικότερα, τέσσερις στους δέκα ερωτηθέντες καταναλωτές (ποσοστό 38%) δήλωσαν ότι επισκέφθηκαν τουλάχιστον ένα εμπορικό κέντρο τον τελευταίο μήνα και ποσοστό 47% πραγματοποίησε τουλάχιστον μία αγορά.
Ποσοστό 23% των ερωτηθέντων πραγματοποιεί αγορές σε εμπορικά κέντρα, 22% σε μεμονωμένα καταστήματα και 55% και στα δύο.
Στα πλεονεκτήματα των εμπορικών κέντρων περιλαμβάνεται η μεγάλη ποικιλία καταστημάτων μέσα σε έναν χώρο (71%) ενώ ένας στους δύο δηλώνει ότι περνά ευχάριστα ακόμα και αν δεν πραγματοποιήσει αγορές.
Στα μειονεκτήματα των εμπορικών κέντρων, οι καταναλωτές αναφέρουν την προσβασιμότητα με αυτοκίνητο (51%), την τυπική απρόσωπη σχέση (40%) και το γεγονός ότι παρασύρονται σε αγορές (52%).
Στα κριτήρια βάσει των οποίων επιλέγει ο καταναλωτής το εμπορικό κέντρο που θα επισκεφθεί περιλαμβάνεται η ποικιλία των καταστημάτων (61%), πόσο κοντά είναι στο σπίτι του (53%), οι προσφορές στα προϊόντα (35%) και οι τιμές (49%).