Την ώρα, που το 2013 μπήκε με το αριστερό σε ό,τι αφορά τα έσοδα, με τις εισπράξεις του Δημοσίου να καταγράφουν σημαντική μείωση σε σχέση με τον Ιανουάριο της περυσινής χρονιάς…
Την ώρα, που η τρόικα έχει ζητήσει μετ΄ επιτάσεως εδώ και δύο και πλέον χρόνια τη ριζική αλλαγή και δραστικές παρεμβάσεις στον ελεγκτικό και εισπρακτικό μηχανισμό της εφορίας… στο υπουργείο Οικονομικών, στην Καραγιώργη Σερβίας, επιχειρούν να βρουν την άκρη του νήματος για το πώς μπορούν να αναδιαρθρώσουν τους ελεγκτές και τη δομή των αρμόδιων υπηρεσιών.
Για το σκοπό αυτό, πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Γενικός Γραμματέας Εσόδων, Χάρης Θεοχάρης, έχει στα χέρια του έναν πλήρη και αναλυτικό χάρτη της στελέχωσης των ελεγκτικών κέντρων, με βάση τον οποίο θα επιχειρήσει να στήσει σχεδόν από την αρχή, και στο μέτρο του δυνατού, το σύστημα φορολογικών ελέγχων.
Τα δεδομένα, όμως, αυτού του χάρτη έχουν βγάλει σημαντικά λαυράκια σε ό,τι αφορά τον αριθμό των ελεγκτών, αλλά και τον υποθέσεων ανά υπηρεσία. Συγκεκριμένα, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, εντοπίστηκαν σημαντικές ανισορροπίες στην κατανομή της δουλείας και του προσωπικού.
Για παράδειγμα, διαπιστώθηκε ότι στη ΦΑΕ Αθηνών λείπουν 33 ελεγκτές, ενώ στο σύνολο της Αττικής, ο αριθμός των ελλείψεων φτάνει στους 203 ! Την ίδια ώρα, στην περιφέρεια κεντρικής Μακεδονίας, καταγράφεται να… περισσεύουν 70 στελέχη ! Το αποτέλεσμα είναι κάποια στελέχη να τρέχουν και να μη φτάνουν και να μην προλαβαίνουν να διεκπεραιώνουν υποθέσεις και κάποια άλλα να έχουν… άπλετο χρόνο στη διάθεσή τους για ελέγχους. Αυτό σημαίνει ότι θα γίνουν αυτομάτως μεταθέσεις και αλλαγές έδρας για πολλούς εφοριακούς σε όλη τη χώρα ;
Όχι. Αυτό, που θα επιχειρηθεί είναι να υπάρξει σωστή και ισοβαρής κατανομή των ελεγκτών ανά υπηρεσία, και -κατά συνέπεια- των υποθέσεων ανά ελεγκτή.
Αυτό θα γίνει σίγουρα με μετακινήσεις εντός των ίδιων νομών – όπως στην Αττική. Σε ό,τι αφορά τις μεταθέσεις σε κέντρα εκτός νομού, αυτές θα είναι πολύ λίγες και μόνο οι απολύτως απαραίτητες.